_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik zoek dus een "lichte" variant van Msn voor op m'n pc. Msn 7.5 vind ik gewoon te zwaar. Als je in je zoektocht nog mooie alternatieven tegenkomt zou ik het wel willen horen.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
[ Voor 20% gewijzigd door Touchdomex op 18-01-2006 14:44 ]
Sorry, je bent een beetje onduidelijk:touchdomex schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:41:
Het gaat draaien onder Windows. ( hoe wil ik anders MsN messenger draaien(
En nu zoek je een MSN Mesenger alternatief die onder Windows draait? Wat wil je nu precies bewijzen dan?Ik heb een vreemd project om te bewijzen dat windows software niet nodig is en er prima gratis alternatieven zijn.
[ Voor 83% gewijzigd door Jazzy op 18-01-2006 14:44 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Touchdomex op 18-01-2006 14:46 ]
Ehh lezen?Jazzy schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:42:
[...]
Sorry, je bent een beetje onduidelijk:
[...]
En nu zoek je een MSN Mesenger alternatief die onder Windows draait? Wat wil je nu precies bewijzen dan?
ontopic:
SpeedyMessenger
Verwijderd
Je bedoelt vast dat je geen microsoft software wil?
Verwijderd
anders heb je dingen als yahoo, icq, jabber
*edit, ff over het feit wat beter is, dat is natuurlijk nooit iets, MS maakt goede software en wie heeft bepaald dat Firefox en Thunderbird beter zijn dan IE en MS Outlook? jij?
het marktaandeel niet iig.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 14:49 ]
Dat windows software niet nodig is. Ik ben nu beizg met linux en het feit dat het gratis is en toch veel voor te vinden was zette me aan het denken. Als je toch al veel geld hebt besteed aan een losse licentie. Kun je dan ook zonder de dingen die microsoft er in heeft geplant. Ik ben daarom ook een groot voorstander van de gestripte versie van windows.SYQ schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:45:
lol, je moet kunnen aantonen dat microsoft niet nodig is maar het moet wel draaien onder windows. succes!
Verwijderd
Met een pakket van bv. Suse kreeg je er meteen een hele lading gratis software bij, die geen spoor van microsoft bevat en prima werkt!
aMSN heeft webcamsupport en zal in volgende versie ook de personal messages (die 2 nickname zegmaar) ondersteunen. In de CVS doet hij dat nu al. Enige wat het niet kan is winks/MSN spaces en audio gesprekken. Die eerste 2 is niet zo erg, maar de derde is wel jammer. Maargoed, daarvoor moet eerst Microsofts audio protocol gereversed worden en dat is nog niet gebeurd.
[ Voor 4% gewijzigd door woekele op 18-01-2006 18:22 ]
Verwijderd
helemaal mee eens, windows zou gewoon zonder browser, mailclient, media applicatie geleverd moeten worden.touchdomex schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:49:
[...]
Ik ben daarom ook een groot voorstander van de gestripte versie van windows.
alleen wordt het dan lastig om naar www.getfirefox te gaan
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:47:
Alle software voor windows is windowssoftware, dus ook het door jouw gebruikte vuurvos!
Je bedoelt vast dat je geen microsoft software wil?
Software die niet door microsoft gemaakt is.Jazzy schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:50:
Maar wat is Windows software dan volgens jou? De meeste mensen verstaan hier onder software die draait onder Windows.
Maar wel onder Windows draait dus.touchdomex schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:54:
[...]
[...]
Software die niet door microsoft gemaakt is.
Okay, we komen een stapje verder. Was misschien handiger geweest als je dit gewoon in je startpost had geschreven. Of weet je wat ook handig was geweest? Zelf even zoeken: met Google bijvoorbeeld.
[ Voor 22% gewijzigd door Jazzy op 18-01-2006 14:57 ]
Waarom zoek je dan een andere messenger ? Die van windows is namelijk gratis. En met een degelijke mess patch haal je alle reclame eruit.touchdomex schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:44:
Ik wil bewijzen dat je niet perse veel moet betalen voor extra windows software( zoals office en dergelijk) Als er goeie gratis alternatieven zijn. Ik wil dit graag bewijzen aan vrienden en familie. Omdat die allemaal illegale keys hebben en dergelijke
Ik kan je google talk aanbevelen, lekker kaal.
Trillian is daarop een veelgebruikte variant.. maar als je gratis zoekt, MSN Messenger is zelf gratis.. dusch!
Deze vreet gewoon cpu en ram. Als je ondertussen internet en dergellijke Downloaden muziek. Als je dan niet een stevige pc met de grootste uber specs gaat dit niet goed.apNia schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:57:
OK maar eventjes, MSN Messenger is gewoon een GRATIS tool als je windows gebruikt.. dus waarom daarop je blind staren?
Lees de topic start en je ziet dat deze mij niet bevalt.Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:58:
Gaim is ook een optie. http://gaim.sourceforge.net/
Dat weet ik maar ik wil graag hem heel licht draaien. Daarbij is mijn bedoeling ook niet gelukt.apNia schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:00:
Hij kaart aan dat het met een .NET passport moet werken AKA gebruik maakt van het MSN Messenger protocol..
Trillian is daarop een veelgebruikte variant.. maar als je gratis zoekt, MSN Messenger is zelf gratis.. dusch!
al sinds de 0.7x versies.
een enkele keer gebruik ik nog MSN, wanneer ik de webcam nodig heb.
ondertussen zit ik aan Trillian Pro 3.1 en ben er heel tevreden mee.
het grote voordeel is dat het niet vatbaar is voor de meeste MSN virussen e.d.
ook de optie om de namen van mensen aan te passen, per persoon notifications aan/uit te doen, notities bij te houden per user, de mogelijkheid tot skins en plugins maken het dat ik trillian verkies boven MSN messenger.
daarnaast gebruik ik ook meerdere netwerken tegelijk, en alles in 1 client kunnen bijhouden is dan gewoon handig, en scheelt system resources.
Heeft trillian ondertussen al webcam en voice support?McKaamos schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:04:
ik ben zelf al jaren verfent gebruiker van Trillian.
al sinds de 0.7x versies.
een enkele keer gebruik ik nog MSN, wanneer ik de webcam nodig heb.
ondertussen zit ik aan Trillian Pro 3.1 en ben er heel tevreden mee.
het grote voordeel is dat het niet vatbaar is voor de meeste MSN virussen e.d.
ook de optie om de namen van mensen aan te passen, per persoon notifications aan/uit te doen, notities bij te houden per user, de mogelijkheid tot skins en plugins maken het dat ik trillian verkies boven MSN messenger.
daarnaast gebruik ik ook meerdere netwerken tegelijk, en alles in 1 client kunnen bijhouden is dan gewoon handig, en scheelt system resources.
voor de meeste netwerken wel, behalve onder MSN, waar alleen videoconference mode op zit (dus geen cam-mode zoals je meestal gebruikt).CrashOne schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:10:
[...]
Heeft trillian ondertussen al webcam en voice support?
voice support moet er ook zijn.
heb ze beiden nog niet uitgetest tho...
wat er trouwens ook op zit, is timetravel. dat logt de laatste X opgegeven minuten spraak of video, zodat je dat nog kan terugkijken/luisteren.
edit: je moet daar wel de Pro versie voor hebben. In de Basic versie zit het niet.
[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 18-01-2006 15:15 ]
ik kan op MSN gewoon iemand inviten voor een voice conference met Trillian, dus het zit er zeker wel in.Aarsbuds0r schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:14:
Voice vast niet, want dat MS protocol is nog niet gereversed, Video wel in elk geval.
Als je Trillian als Basic gebruikt is hij ook gratis.... Ik vind het zelf één van de fijnste no-nonsense messenger clienten. Hij gebruikt bij mij nu zo'n 7 mb geheugen (Win XP Pro)apNia schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:00:
Hij kaart aan dat het met een .NET passport moet werken AKA gebruik maakt van het MSN Messenger protocol..
Wil je die nederlandse plugin nu wel of niet hebben? Dat wordt met niet duidelijk uit je zin.touchdomex schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:19:
Ik gebruik nu trillian. Alleen nog nederlands plugin maar het werkt prima
[ Voor 23% gewijzigd door gwystyl op 18-01-2006 15:22 ]
Verwijderd
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 15:48 . Reden: 1 typo ]
15MB hier, met custom skin, hoopje plugins, 3 netwerken (4de is offline), tegen de 180 contacts, chat met 4 personen open, 2 dagen uptimegwystyl schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:21:
[...]
Als je Trillian als Basic gebruikt is hij ook gratis.... Ik vind het zelf één van de fijnste no-nonsense messenger clienten. Hij gebruikt bij mij nu zo'n 7 mb geheugen (Win XP Pro)
[...]
Wil je die nederlandse plugin nu wel of niet hebben? Dat wordt met niet duidelijk uit je zin.
ze zijn nog wel degelijk aan het werk.Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:23:
Heb jaren trillian gebruikt maar ik heb de indruk dat ze gestopt zijn met het verder ontwikkelen ervan. Ik kon ook amper betstanden versturen en soms kwamen berichten gewoon niet aan. Tijdje geleden ben ik overgestapt naar miranda (gebruik nu de alpha builds van versie 0.4.0.3) Duurt een tijdje voor je alle instellingen/plug-ins onder de knie hebt, maar dan kun je wel van een zeer basic tot zeer uitgebreide messenger gaan die je voor een heel groot deel aan je eigen eisen kunt aanpassen. En ik vermoed dat die altijd gratis zal blijven, de gratis versie van trillian is niet echt het van het IMHO.
pasgeleden nog een update (krijg je vanzelf melding van, als je trillian start, mits je notification daarvan hebt aan staan)
[ Voor 45% gewijzigd door McKaamos op 18-01-2006 15:25 ]
Verwijderd
Ze zullen de plug-ins voor de netwerken wel nog updaten, dat zijn ze ook wel een beetje verplicht. Maar doen ze ook nog updates aan het programma zelf? Naja, het maakt me eigenlijk weinig meer uit.McKaamos schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:24:
ze zijn nog wel degelijk aan het werk.
pasgeleden nog een update (krijg je vanzelf melding van, als je trillian start, mits je notification daarvan hebt aan staan)
Als je toch bezig bentgwystyl schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:21:
[...]
Als je Trillian als Basic gebruikt is hij ook gratis.... Ik vind het zelf één van de fijnste no-nonsense messenger clienten. Hij gebruikt bij mij nu zo'n 7 mb geheugen (Win XP Pro)
[...]
Wil je die nederlandse plugin nu wel of niet hebben? Dat wordt met niet duidelijk uit je zin.
Verwijderd
ik heb een aantal vriendengroepen die allemaal een ander protocol gebruiken .. mn CS maatjes zitten allemaal op de ICQ, mn breezahvriendjes op de MSN, en mn vrienden die ik ken van verschillende IRC kanalen zitten ook op YAHOO.
Dus .. tot voor kort gebruikte ik trillian, de alles-in-1 kunner. Maar trillian begint zo langzamerhand bloatware te worden, en daar houd ik niet van. gaim bestaat ook, en werkt ook wel ok, maar ziet er niet uit.
nu heb ik een mooie tussenoplossing gevonden, die helemaal in een browser draait, via AJAX javascript programming. kijk eens op
http://www.meebo.com/
de smileys zien er nog niet uit, maar het werkt supergoed, op zowel windows als linux getest door mijzelf. mac os zal net zo werken, denk ik zo.
Dat gaat zelfs op mijn PC goed. Zonder uberspecs.touchdomex schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:02:
[...]
Deze vreet gewoon cpu en ram. Als je ondertussen internet en dergellijke Downloaden muziek. Als je dan niet een stevige pc met de grootste uber specs gaat dit niet goed.\
En wat bevalt je dan precies niet aan GAIM? Als je dat niet aan geeft is het vrij lastig om met een alternatief te komen wat je wel bevalt.[...]
Lees de topic start en je ziet dat deze mij niet bevalt.
Wat zoek je precies in een cliënt? Het enige dat ik tot nu toe lees is dat het niet van microsoft mag komen, dat het niet veel resources mag gebruiken en dat het met het MSN protocol moet werken. Dan voldoet GAIM prima, maar kennelijk is het niet goed?
Daarnaast heb je al wat suggesties gekregen (Miranda, Trillian, SpeedyMessenger), daar misschien al naar gekeken?
Volgens mij kom je niet erg ver als je alleen aangeeft welke programma's je niet bevallen, zonder dat verder te beargumenteren...
Zelfde hier, ook een hele tijd Trillian gebruikt. Maar het gaf gewoon problemen, sms'jes krijgen als "Waarom praat je de hele tijd niet terug???" zonder iets gezien te hebben begint om een gegevenmoment ook te vervelen...Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:23:
Heb jaren trillian gebruikt maar ik heb de indruk dat ze gestopt zijn met het verder ontwikkelen ervan. Ik kon ook amper betstanden versturen en soms kwamen berichten gewoon niet aan. Tijdje geleden ben ik overgestapt naar miranda (gebruik nu de alpha builds van versie 0.4.0.3) Duurt een tijdje voor je alle instellingen/plug-ins onder de knie hebt, maar dan kun je wel van een zeer basic tot zeer uitgebreide messenger gaan die je voor een heel groot deel aan je eigen eisen kunt aanpassen. En ik vermoed dat die altijd gratis zal blijven, de gratis versie van trillian is niet echt het van het IMHO.
Ik ben zelf terug overgestapt naar MSN Messenger. Als je die een beetje weet te patchen is het haast meer "no nonsense" dan de nieuwste Trillian builds...
[ Voor 32% gewijzigd door Xander op 18-01-2006 15:44 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
De interface van gaim bevalt me niet in combinatie met de manier waarop je hem bedient. Amsn bevalt me meer ook omdat je er je pics er aan toe kan voegen( ik heb allemaal lompe plaatjes en die wil ik niet opgeven) Voor de rewst probeer ik nu Trillian en dit bevalt me goed. Interface is niet moeilijk. Ziet er gelikt uit en doet het goed.XanderH schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:41:
[...]
Dat gaat zelfs op mijn PC goed. Zonder uberspecs.Maarok.
[...]
En wat bevalt je dan precies niet aan GAIM? Als je dat niet aan geeft is het vrij lastig om met een alternatief te komen wat je wel bevalt.
Wat zoek je precies in een cliënt? Het enige dat ik tot nu toe lees is dat het niet van microsoft mag komen, dat het niet veel resources mag gebruiken en dat het met het MSN protocol moet werken. Dan voldoet GAIM prima, maar kennelijk is het niet goed?Wat mist GAIM dan? Of wat heeft het dat je liever niet ziet?
Daarnaast heb je al wat suggesties gekregen (Miranda, Trillian, SpeedyMessenger), daar misschien al naar gekeken?Wat is daar mis mee dan...?
Volgens mij kom je niet erg ver als je alleen aangeeft welke programma's je niet bevallen, zonder dat verder te beargumenteren...
Dan neem ik aan dat Trillian niet open-source is en daarvoor royaltees aan MS betaalt o.i.d. Of misschien hebben ze het zelf gereversed, maar willen ze het niet delen met anderen.McKaamos schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:16:
[...]
ik kan op MSN gewoon iemand inviten voor een voice conference met Trillian, dus het zit er zeker wel in.
ze betalen ook royalties.Aarsbuds0r schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:24:
[...]
Dan neem ik aan dat Trillian niet open-source is en daarvoor royaltees aan MS betaalt o.i.d. Of misschien hebben ze het zelf gereversed, maar willen ze het niet delen met anderen.
als je de pro versie koopt, krijg je die voicefunctie dus.
in de basic zit het niet afaik.
Voor MSN hoeft je al niet te betalen om deze te gebruiken. Dus waarom andere gratis alternatieve zoeken als je doel is om te bewijzen dat het goedkoper kan.touchdomex schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:44:
Ik wil bewijzen dat je niet perse veel moet betalen voor extra windows software( zoals office en dergelijk) Als er goeie gratis alternatieven zijn. Ik wil dit graag bewijzen aan vrienden en familie. Omdat die allemaal illegale keys hebben en dergelijke
Verwijderd
omdat er misschien programma's zijn die het beter doen dan MSN? Er zijn genoeg tweakers/GoT'ers die firefox verkiezen boven IE, bsplayer boven windows media player, thunderbird boven outlook, paint.net boven paint, kerio boven de ingebouwde windows firewall... Moet ik verder gaan? Ik kan er wel nog een pak meer opsommen maar volgens mij heb je het wel door
@ touchdomex hieronder
Ik denk niet dat er zomaar een kant en klare oplossing voor je is. De naam veranderen met trillian kan je door op het msn bolletje te klikken (geloof ik). Dat miranda te simpel voor je is, dat zal wel, maar je kunt het aanpassen, dit is mijn config: http://img218.imageshack.us/img218/8297/miranda9ww.jpg
De skin is gewoon van de site af te halen. Nog een voordeel is dat je het gewoon op je usb stick kunt kopieren en vandaaruit kunt draaien. Maar zoals ik al gezegd heb, je moet er wel eerst moeite insteken.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 18:51 ]
Ik denk dat jij vooral problemen hebt met het wenproces, net als ik.touchdomex schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:40:
Ben zonet weer terug geschakeld naar Amsn. |Miranda was mij te simpel inelkaar gestoken( weinig ram vroot hij zeker) Daarintegen vond ik trillian leuk maar ik wou mijn schermnaam veranderen en dat kon vreemdgenoeg niet( had ook geen zin om dit uittevogelen) Ik ga nu zoeken naar mijn probleem voor Amsn(
Anderzijds heb ik ook het probleem dat ik teveel msn-sletjes in m'n lijst heb waardoor migratie naar bijv het XMPP protocol (Jabber) niet reeel is.
Kijk gewoon eens goed naar de features die je gebruikt van MSN, ik durf te wedden dat deze vrijwel allemaal terug te vinden zijn in een ander programma.
Klopt helemaal. Maar Amsn geeft telkens een foutmelding als ik hem opstart met windows en Via mijn Macbar error 2. Ik dacht ik heb Amsn nog maar net dat er misschien nog andere progs zijn dan Amsn. Daarom ook dit topic. Maar ik ga nu uitzoeken wat mij foutmeling betekentBlaxje schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:49:
[...]
Ik denk dat jij vooral problemen hebt met het wenproces, net als ik.
Anderzijds heb ik ook het probleem dat ik teveel msn-sletjes in m'n lijst heb waardoor migratie naar bijv het XMPP protocol (Jabber) niet reeel is.
Kijk gewoon eens goed naar de features die je gebruikt van MSN, ik durf te wedden dat deze vrijwel allemaal terug te vinden zijn in een ander programma.
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Dit topic is gesloten.
![]()