Toon posts:

Overclocken op Intel SE 440 BX is het mogelijk?!

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee hoe ik mijn PII 350 kan overclocken op een Intel SE 440 BX moederbord (draait Phoenix bios 4.0), het zou via de bios moeten kunnen, maar dat lukt dus niet.. (ook niet als ik em in config mode zet).
Iemand enig idee?

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
In de eerste plaats niet crossposten, meeste mensen vinden dat niet echt zo koel, zeg maar.

Dat oc-en moet je gewoon de FSB (front side bus) hoger zetten. Dus op 103 of 110 ofzo. En dat kan gewoon in de BIOS alleen even zoeken waar, kom je dat niet tegen zoek dan ff in de handleiding of bij Intel op de site. Kan je daar ook nix vinden dan gaat het niet.

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Ik heb ook zo'n bord zit in een dell pc, maar je kan niet overclocken. Het is een intel bord, verder kan er bij mij ook niet sneller dan 450mhz op. :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja was er al bang voor..

En dan is het nog nie eenz zo'n kant en klaar dell PC etc..

Fuck, wordt dus een nieuw moederbord

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 23:26

Gallus

Cheesy

Daniel! Jij ook hier?
Het kan wel hoor! Ik heb zelf namelijk ook zo'n mobo. Je kan het alleen niet instellen in het bios of met jumpertjes. Je moet een programmaatje als CPUCooL of SoftFSB gebruiken. Het is niet ideaal maar het werkt wel.

Intel vindt het eigenlijk niet zo leuk als haar processors overclockt worden, daarom hebben ze een hardwarematige mogelijkheid maar weggelaten ofzo.

Ik kan met behulp van die software de FSB verhogen in de stappen van: 100 - 100,2 - 103 - 125 - 133,3
En dat is niet zo fijn, ik mis echt een 112FSB om m'n p3-450 op 504 te laten lopen, hoger is niet stabiel:'(

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Topicstarter
Op welk mobo moet je hem in SoftFSB zetten dan, want er staat geen intel tussen, contact me plz ff op icq (28244428).

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 23:07

RRRobert

Fokker in ruste

Op zondag 21 januari 2001 17:14 schreef Private25 het volgende:
Op welk mobo moet je hem in SoftFSB zetten dan, want er staat geen intel tussen, ...
ff deze (hele) oude topic omhoog gekickt, want: Weet iemand het andwoord op de bovenstaande vraag? Heb hier nu ook een Intel BX bordje draaiend, met een Celeron 466 (op 7x66MHz) en ben eigenlijk wel benieuwd of de FSB softwarematig omhoog kan. Overigens is de tekst op de clock-generator niet te lezen, dus daar haal ik ook geen info meer van af

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Pagina: 1