GMX email: pop3 mail elke 5 min. checken mag niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb een gratis mail adresje bij gmx (al een jaar of 3) en de laatste tijd heb ik veel last van errors.

Ik laat outlook elke 5 min. mijn gmx pop3 account checken, en heb een qtek 9090 die ook de pop3 gmx checkt (elke 10 min).

Af en toe (als ik veel mail check, verstuur etc) krijg ik vaak meldingen dat het mislukt is.

ik vermoed dat dit komt door een soort spamprotectie ofzo. Is dit te verhelpen? of kan ik beter overstappen op bv googlemail? ik wil dus wel altijd kunnen mailen en het liefst om de minuut fozo m'n mail kunnen checken. IS dit mogelijk?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tuurlijk wil GMX niet dat je elke minuut op hun servers gaat checken of je mail hebt. Volgens mij heb ik ook zo staan dat hij om de 5 minuten checkt. Dan heb ik geen probleem.

Het is gewoon om de load op de servers te verlagen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Inderdaad, er zijn vaak honderden accounts op zo één server, als iedereen met een dergelijk interval werkt hebben ze een probleem :)

Verwijderd

Bovendien is het natuurlijk onzin om elke minuut te controleren voor een 'normale' gebruiker.
Mocht je een bedrijf of iets dergelijks hebben, of echt die noodzaak ziet, dan moet je ook niet voor een gratis service gaan.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jij arme drommel, slaaf van de m@il!

:)

Ik heb ook GMX, ik geloof dat je inderdaad niet elke 5 minuten kan checken. Gewoon ff ademhalen.

specs

• Tennisbal
gladiool schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:03:
Jij arme drommel, slaaf van de m@il!

:)

Ik heb ook GMX, ik geloof dat je inderdaad niet elke 5 minuten kan checken. Gewoon ff ademhalen.
gebruik e-mail veel. En 1 keer per kwartier checken is echt te weinig. Zijn er andere gratis providers? Ik heb Versatel, kan je daar wel elke minuut checken?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volgens mij staat mn outlook echt ingesteld dat hij elke 5 min checked. De afgelopen dagen geen errors gezien of is het heel recent veranderd?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Tennisbal
hij staat overigens op 1 keer in de 10 min. Maar m'n pda check ook 1 keer in de 10 min. Dus vermoed dat daar het euvel zit.

• Tennisbal
Gunner schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:27:
Volgens mij staat mn outlook echt ingesteld dat hij elke 5 min checked. De afgelopen dagen geen errors gezien of is het heel recent veranderd?
is meer combi van mail verzenden. Ik heb nu ingesteld dat ie gelijk mail checkt als ie verzend. Als je dus veel verstuurd krijg je dit soort gezeik.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Het kan zijn dat je software nog bezig is met het verzenden als je weer een request krijgt. Misschien snapt outlook express niet dat deze dan even moet wachten?

• Tennisbal
djluc schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:32:
Het kan zijn dat je software nog bezig is met het verzenden als je weer een request krijgt. Misschien snapt outlook express niet dat deze dan even moet wachten?
gebruik outlook 2003. maar kom er net achter dat ik eigenlijk onbewust vaak op verzenden ontvangen druk als ik een mail verstuurd hebt :)

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tennisbal schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:26:
[...]

gebruik e-mail veel. En 1 keer per kwartier checken is echt te weinig. Zijn er andere gratis providers? Ik heb Versatel, kan je daar wel elke minuut checken?
Gmail, daarmee kan ik m'n mail elke 5 minuten checken zonder problemen. Ondersteund ook gewoon pop3.

Als je een accountje wilt moet je me maar even mailen. Adres staat in m'n profiel :)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mijn pop peeper staat op 2 min, dat vindt GMX nog goed, 1 min vindt ie niet leuk hier.

• Tennisbal
Caponi schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:15:
[...]

Gmail, daarmee kan ik m'n mail elke 5 minuten checken zonder problemen. Ondersteund ook gewoon pop3.

Als je een accountje wilt moet je me maar even mailen. Adres staat in m'n profiel :)
gmail account heb ik ook

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

tennisbal schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:55:
ik vermoed dat dit komt door een soort spamprotectie ofzo. Is dit te verhelpen? of kan ik beter overstappen op bv googlemail? ik wil dus wel altijd kunnen mailen en het liefst om de minuut fozo m'n mail kunnen checken. IS dit mogelijk?
Bij GMail is het ook niet toegestaan om om de minuut je mail te checken, je krijgt dan een (tijdelijke) ban... Hoe lang die duurd verschilt... :)

• Tennisbal
GJ-tje schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:51:
[...]
Bij GMail is het ook niet toegestaan om om de minuut je mail te checken, je krijgt dan een (tijdelijke) ban... Hoe lang die duurd verschilt... :)
oh das helemaal mooi

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik vind het een stuk irritanter dat ik bij GMX niet naar meer dan ±10 mensen tegelijk een mail mag versturen met Thunderbird, de server geeft dan een melding dat ik aan het 'mass e-mailen' ben, vat dat op als spammen en blokkeert de boel voor een half uur...

Verwijderd

Wat verwacht je van een gratis e-mail service. Ik snap dat echt niet...
Pagina: 1