Toon posts:

laptop scherm is zwart :s

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

mijn laptop werkte prima tot vandaag :( nu zie je het scherm zwart (maar je kunt nog wel een klein beetje zien) weet iemand hoe ik het scherm weer goed kan maken :)?

ik schrijf even op wat mijn laptop heeft/is

- Fujistu Siemens
- Windows XP
- Intel[R] Celeron[R] M
- processor : 1.50 GHz
- 1.50 Ghz, 448 MB of Ram
(overgeschreven van system properties)

PS ik kreeg advies om het aan een normale beeldscherm vast te leggen, maar op het normale beeldscherm werkt het wel :s kan iemand me helpen :)?

goeten,

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:44

bemeall

Down Under!

Kan zijn dat er misschien een kabeltje richting scherm kapot is of stekkertje los zit. Zou je kunnen checken.
Anders is de kans dat je backlight kapot is :)

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Verwijderd

Per ongeluk op de 'beamer' stand gezet? Immers zie je het beeld wel op een ander beeldscherm, normaal gesproken zou dat toch niet werken!

Verwijderd

Mijn Asus laptop heeft ook als mogelijkheid om met een Fn toets de backlight verlichting van het scherm uit te schakelen. Misschien zit dit ook op je laptop en heb je die toetscombo per ongeluk gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
misschien wel hoe zet ik hem dan aan ?:)

en ik heb geen kabel (het is een laptop :p)

edit:

beamer stand? hoe schakel ik em uit?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 14:05 ]

Verwijderd

maar er loopt wel degelijk een kabel naar het scherm toe :)

Als het je backlight is die ut staat is het dus een kwestie van dezelfde FN + [toets] combinatie vinden tot het backlight weer aanstaat!

edit:
voor 'beamer-stand' (leuk woord) geldt ook: zoek de bijbehorende FN + [toets] combi :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou heb alle blauwe toetsen (de Fn toetsen) geprobeerd en geen van alle werken :r iemand een idee hoe het misschien in configuratie scherm kan? want de Fn knoppen hebben niet gewerkt :r

Verwijderd

Vaak is in dit geval de backlight kapot. Sommige laptops hebben ook een pinnetje dat ingedrukt wordt wanneer de laptop dichtgeklapt wordt, om de beeldscherm uit te schakelen. Wellicht is dit pinnetje bij jou vast blijven zitten ofzo? Zorg er ook voor dat in de bios als primaire beeldscherm het lcd staat.

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:03:
misschien wel hoe zet ik hem dan aan ?:)

en ik heb geen kabel (het is een laptop :p)

edit:

beamer stand? hoe schakel ik em uit?
[Fn] (knop waar Fn (in een vakje) op staat :P) + één van de F- toetsen waar een klein logo'tje van een monitor opstaat (afgerond vierkantje, mogelijk met lichtstralen :P), meestal F3 of F4

Kan je met een laptop trouwens ook het contract en felheid niet instellen? Misschien was je werkgever in een melige bui? :P

Ik moet toch eens leren met tien vingers te typen :X

[ Voor 6% gewijzigd door m0nkey op 18-01-2006 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
bios ? sorry ben niet bekend met zulke termen :p

maar waar is het pinnetje dan en is dit te fixen ;(?

Verwijderd

Ik heb hier wel wat ervaring mee.
Wat dikwijls gebeurd is dat de inverter kapot gaat, dit is een soort transormatortje dat een geschikte spanning maakt om de buizen in je scherm aan te steken. Wanneer dit kapot is, kan je het enkel vervangen door hetzelfde onderdeel. Contacteer hiervoor Fujitsu Siemens of open hem zelf en kijk op ebay. Ik wil je hiermee wel helpen.
Wat het ook kan zijn, is dat de buizen van het scherm kapot zijn. Dit is echter een kostelijke aangelegenheid, maar de kans dat die kapot gaan is vrij klein voor een recente laptop. Leeftijd buizen: zo'n 20.000 u (reken maar uit)
En anders, zoals iemand hier al gezegd heeft, softwarematig of detectie scherm open / toe stuk.
Contacteer hiervoor ook F-S.

Mocht je nog vragen hebben, zet het maar in dit topic.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze laptop in engeland gekocht. En hoe duur is het om dit te laten maken ? want hoe kan het dat het door een klein pinnetje dit gebeurd kan zijn :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:17:
ik heb deze laptop in engeland gekocht. En hoe duur is het om dit te laten maken ? want hoe kan het dat het door een klein pinnetje dit gebeurd kan zijn :(
Kijk eens voor mij na of je ergens aan de rand tegen het scherm een kleine pinnetje ziet ofzo, dat ingedrukt kan worden. Duw daar eens op.
Als die er niet is, neem dan een zwakke magneet en ga eens langs de rand van je laptop.
Post het resultaat hier
Pagina: 1