Toon posts:

Citrix omgeving niet (meer) te bereiken

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De afgelopen maanden kon ik zonder problemen met mijn thuiscomputer de citrix omgeving van mijn werk benaderen... maar sinds een paar weken lukt dat dus niet meer.

Waarom stel je deze vraag dan niet aan de ict desk van je organisatie? Nou, omdat die geen ondersteuning hoeven te geven aan "prive" computers (en ik geen zin heb om op hun te wachten). Ik kan thuis de citrixomgeving wel benaderen via mijn werk laptop... maar als ik daar een hele dag achter moet zitten (15") maak ik liever gebruik van mijn 19" scherm.

Het volgende gebeurt er: ik meld me aan via de website van mijn organisatie. De Citrix venstertje verschijnt (connection in progress bla bla bla... )en dan wanneer je verwacht dat je een fullscreen citrix omgeving voor je neus krijgt "plopt" ie eruit...? Geen foutmelding of niks...

Ik heb de afgelopen tijd niets aan mijn computer veranderd behalve dan dat er een update van Java en de windows firewall (deze staat altijd uit bij mij) heeft plaatsgevonden.

Iemand een idee?

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:06
Heb je de ICA WebClient geinstalleerd op je pc?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

browse naar HKLM\Software\Microsoft\MSLicensing\Store\License000 export de license000 key en verwijder em dan. Dit fenomeen zie je vaker als de terminal server cal verlopen is.

Verder is je topic niet echt PN&S worthy maar goed.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 21:16

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:40:
maar als ik daar een hele dag achter moet zitten (15") maak ik liever gebruik van mijn 19" scherm.
Hang je je 19" aan je leptop.

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als ik het zo hoor, zal het inderdaad die key in het register verwijderen zijn. Komt hier ook regelmatig voor op stage met thuiswerkplekken.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

Verwijderd

Topicstarter
--Mulder-- schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:07:
Heb je de ICA WebClient geinstalleerd op je pc?
De meest recente 8.00.24737

Verwijderd

Topicstarter
Speedfight schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:52:
Als ik het zo hoor, zal het inderdaad die key in het register verwijderen zijn. Komt hier ook regelmatig voor op stage met thuiswerkplekken.
Key heb ik eruit gegooid... is helaas niet de oplossing voor het probleem

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

kun je als je telnet opent uberhaupt wel naar ip adres + 1494 connecten

dus
telnet
open 192.168.1.2 1494
moet je ICA terug krijgen.
Verder zou je zelf wat meer kunnen troubleshooten als je toch al in PN&S gaat posten verwachten we ook een bepaald niveau van de gebruiker..

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:59:
kun je als je telnet opent uberhaupt wel naar ip adres + 1494 connecten

dus
telnet
open 192.168.1.2 1494
moet je ICA terug krijgen.
Verder zou je zelf wat meer kunnen troubleshooten als je toch al in PN&S gaat posten verwachten we ook een bepaald niveau van de gebruiker..
Reactie:

"Kan geen verbinding met de host maken, op poort 1494: de verbinding is mislukt"

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:55
Desktop firewall op je werkstation?

Verwijderd

Topicstarter
Poltergeist schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:13:
Desktop firewall op je werkstation?
Heb F-secure als firewall... maar haalt niets uit wanneer ik deze uitzet.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

tcp poort 1494 is nodig voor ICA verkeer 1604 UDP voor Application browsing en 2598 TCP voor session reliability. Als je dat niet open hebt staan ga dan eerst maar eens basic troubleshooting doen op je eigen werkplek en / of je router.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Kan je de citrix server uberhaupt wel pingen vanaf je desktop?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:33:
tcp poort 1494 is nodig voor ICA verkeer 1604 UDP voor Application browsing en 2598 TCP voor session reliability. Als je dat niet open hebt staan ga dan eerst maar eens basic troubleshooting doen op je eigen werkplek en / of je router.
Bedankt voor je antwoord... ik ga wel eerst ff basic troubleshooten... :/

Je doet je naam wel eer aan trouwens...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mutsje schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:33:
hij zal wel een httpS connectie maken over een secure gateway ;)
zou me ook niks verbazen als java de boosdoener is, mischien gebruikt jouw zaak wel een applicance welke citrix aanbiedt dmv een java applet...

en dan werkt 2598 ook niet btw, maar gaat alles over https.

* Zwelgje hoeft dat verder niet aan muts te vertellen denk ik. net zoals het feit dat je application browsing in principe niet meer over 1604 doet maar over 80 (xml) :P

[ Voor 20% gewijzigd door Zwelgje op 18-01-2006 21:31 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Zwelgje schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:26:
[...]
* Zwelgje hoeft dat verder niet aan muts te vertellen denk ik. net zoals het feit dat je application browsing in principe niet meer over 1604 doet maar over 80 (xml) :P
En dat 2598 een vervanger is van 1494, en niet ernaast open hoeft op de firewall in princiepe. (1494 is fallback, indien session reliability niet opgezet kan worden)

He mutsje, geen gpo addict meer?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

* mutsje is nog steeds gpo addicted maar Ele vond dit leuker ;) Smiley nog steeds geen lid van Datacrash.net??

Btw ik zag nergens in starterspost dat TS gebruik maakt van een CSG dan is idd alleen 443 afdoende met een dichtgetimmerde 80 :)

* mutsje schrijft tegenwoordig maar custom templates met een adm editor \o/ of in notepad :P

[ Voor 18% gewijzigd door mutsje op 19-01-2006 13:34 ]

Verwijderd

mutsje schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:27:
* mutsje schrijft tegenwoordig maar custom templates met een adm editor \o/ of in notepad :P
Mutje moest maar eens een cms'je op datacrash.net zetten, (naast het bestaande forum) om die leuke (ts/citrix?) adm's te delen met de community, of ze te laten hosten door Jeff (http://www.sbcgatekeeper.com), in de vorm van een guest article ofzo.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

offtopic:
Ik bouw al stukken adm voor jeff :) met name lockdown internet explorer ;) en als het goed is wordt mijn volledige smpt custom adm er binnenkort ook gehost die zit nu in de kijk/test fase bij Jeff.
Pagina: 1