Domdom, mijn fout, ik zat idd bij CF te neuzen, macht der gewoonte

Hier zien we dus dat een Sandisk geheugenkaart (standaard) in een professionele camera werkt op 2.5 MB/ sec en een UltraII kaartje op 6.5 MB/ sec. Dit geeft niet de performance weer bij een PS620, maar het geeft toch een aardig idee van de verhoudingen, nietwaar?
Dat zou je zeggen, ja, maar omdat de absolute waarden dus niet betrouwbaar zijn, zou ik zelf ook heel voorzichtig zijn met het trekken van conclusies m.b.t. verhoudingen tussen kaartjes, dat is mijn punt.
In tegenstelling wat ik hierboven zeg, ga ik nu toch even rekenen met de bovengenoemde waarden. Voor een 7 mp camera ga ik uit van een plaatje van circa 3.5 MB (circa 0.5 MB/ mp). 2 foto's resulteren dus in 7 MB/ sec dat moet worden weggeschreven naar de kaart. Op basis van de rsultaten van een SD kaartje in een 1D MKII en op basis van de conclusie van DPreview ben ik toch geneigd om daar de conclusie aan te verbinden dat het in het geval van bursts van opnamen bij een PS620 toch verstandig is om een UltraII kaartje aan te schaffen.
Jep, ik volg je en op basis van die redenering lijkt me de keuze duidelijk, hoewel we de echte prestaties van deze kaartjes in de toekomstige camera van TS niet weten. Maar, ik vraag me dan af, als je een PS620 koopt, dan kies je toch überhaupt niet echt voor snelheid? In mijn ogen is het gewoon niet erg zinnig om voor een uiteindelijk daadwerkelijk snelheidsverschil van misschien 15% erg veel geld uit te gaan geven. Ik bedoel, zou je dan niet eerder voor een snellere camera kiezen en op die manier een veel grotere winst boeken?
Maargoed, uiteindelijk heb je gelijk, niets staat TS in de weg om straks het maximale uit zijn PS620 te persen en dat is hem natuurlijk goed recht!