[.net] 1.1 project starten met .net 2005

Pagina: 1
Acties:

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:02
Zoals de titel reeds zegt :

Hoe start je een 1.1 project met .net 2005.

Hier ben ik dus al even naar op zoek , maar kan het niet vinden

Allessinds bedankt

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08-2025
F5?

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:31
Het kan niet...

Met VS2005 kun je alleen maar aan .Net 2.0 projecten werken...

• NoFate
maar als je een project hebt gemaakt onder .net 2003 en je converteerd dit naar 2005...

Dan ben je toch nog steeds aant werken met 1.1 ?

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:31
Nee, dat converteren is dus omzetten naar 2.0

En in principe is zogoed als alles wat mogelijk was in 1.1 gewoon mogelijk in 2.0 (Backwards compatible)

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:42
Nee, in dat geval wordt het project automatisch gecompileerd met de .NET 2.0 compilers. Omdat 2.0 vrijwel helemaal backwards compatible is, zul je over het algemeen zonder problemen je code kunnen compilen. Je MOET echter de 2.0 runtime gebruiken als je het programma wilt draaien.

Als je .NET 1.1 wilt gebruiken, kun je dus niet Visual Studio 2005 gebruiken.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Nee, dan wordt je project geconverteerd naar .NET 2.0
Elke Visual Studio versie is toegespitst op een bepaalde versie van het .NET framework.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• NoFate
aha ok bedankt manne :)

Misschien een bijkomend vraagje...

Is het mogelijk om vanuit .net bv afspraken/mails/contactpersonen... te impoteren naar outlook?

Verwijderd

Als je het volledig geconverteerd hebt werk je wel degelijk in 2.0
Een 1.1 project open en editeer je in .NET 2003 en zoals Flard reeds gezegd heeft kun je in 2005 enkel maar met 2.0 projecten werken.

Hier kun je een step-by-step guide vinden voor het converteren van een projecten van .NET 2003 naar .NET 2005.

Als je gewoon wilt genieten van de snelheidsboost van 2.0 kun je in je IIS instellingen de applicatie mappen naar 2.0 maar moet je het nog steeds bewerken in .NET 2003 :)

Edit: doh, te laat

Verwijderd

En voor de mensen die met willen VS 2005 werken, maar op de productieservers nog enkel 1.1 draait, hier nog even een linkje:
http://blogs.msdn.com/jom...ve/2005/04/22/410903.aspx

De link refereert nog naar beta2, maar ook op de final versie werkt het (standaard en professional in ieder geval)

• NoFate
mja , het probleem is eigenlijk als volgt

Ik ben vroeger gestart met een .net2003 applicatie op een ipaq met compaqt framework 1.1 en sqlce

Toen 2005 uitkwam heb ik mijn project geconverteerd naar 2.0

Maar mijn databases enzo waren nog allemaal 1.1 , als ook de dll's...

Op de ipaq deed ik dan een import van redelijk grote txt files.

Nu omdat dit heel lang duurt heb ik dezelfde code geschreven , en de import/creatie databases laat ik dan gebeuren op de desktop.

Alles gaat goed , alleen kan de ipaq de database bestanden niet inlezen , omdat deze van een andere versie zijn??? sqlquery kan deze ook niet mee openen.

Nu heb ik ergens gelezen dat het ook niet mogelijk was om db's te openen op de ipaq die met de desktop pc zijn gemaakt (.sdf bestanden).

dit artikel heeft me geholpen : http://msdn2.microsoft.co...171861(en-US,SQL.90).aspx

Alleen moet ik er nog eens bijzeggen , mijn oorspronkelijk project maakt gebruik van 1.1

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen??

Bedankt
Pagina: 1