Ik ben bezig om met Visual basic een artikelbeheer programma te maken. Deze gegevens worden uit een database gehaald die met access is gemaakt. In Access heb ik ook verschillende rapporten gemaakt. Nu wil ik graag dat ik vanuit visual basic access kan laten opstarten, de database raadplegen en de gegevens invullen in het rapport en zodoende deze uitprinten. Ik heb al hier op got gezocht maar vind eigenlijk alleen maar informatie om een programma op te starten, niet om het te besturen. Heeft iemand een idee?
Is dat iets?To run a Visual Basic for Applications procedure when you open a database, use the RunCode action in the AutoExec macro or in the macro that you run by using the command-line option /x. You can also run a Visual Basic procedure when you open a database by creating a form with a Visual Basic procedure defined for its OnOpen event. Designate this form as the startup form by right-clicking the Database window, clicking Startup, and then entering that form in the Display Form/Page box.
Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?
Als je Access opgestart krijgt doe je dat waarschijnlijk via iets als application.new of zo.
Definieer dan iets als
Dim mijnAccess as access.application
Set mijnAccess = New access.application
En vanaf daar kan je access besturen met mijnaccess.
Dus:
With mijnaccess
.opencurrentdatabase(C:\db1.mdb)
.allerlei code die in een access vba sub ook zou werken(let op de punt ervoor)
.quit
end with
set mijnaccess = Nothing
Definieer dan iets als
Dim mijnAccess as access.application
Set mijnAccess = New access.application
En vanaf daar kan je access besturen met mijnaccess.
Dus:
With mijnaccess
.opencurrentdatabase(C:\db1.mdb)
.allerlei code die in een access vba sub ook zou werken(let op de punt ervoor)
.quit
end with
set mijnaccess = Nothing
Zoiets is het ja, ik wist niet dat dit zo kon. Morgne ga ik het uitproberen, alvast bedankt