Soundcard->TV: geluid enorm zacht

Pagina: 1
Acties:

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-02 23:22
Ik heb mijn tv-kaart en geluidskaart met een gecombineerde s-videokabel+audiokabel(analoog) aangesloten op mijn tv. Beeld is prima, maar ik moet het geluid echt superhard zetten om een beetje redelijk verstaanbaar geluid te hebben.

uiteraard staan de output-schuifjes op de pc op max...

Verder heb ik zo'n minijack-splittertje gekocht en als ik die aansluit (zodat ik en mijn pc-speakers en de tv-aansluiting tegelijk ingeplugged kan hebben), dan hoor ik een enorme ruis door mijn pc-speakers (onafhankelijk van het volume, de ruis is er gewoon altijd).

Iemand enig idee? Geluidskaart is een elcheapo-onboardding (niet surround, geen digital out); zou ik mijn problemen op kunnen lossen door een nieuwe geluidskaart te kpoen met digital-out; dan de digitale output naar surround receiver trekken (7 meter) en dan de analoge output naar mijn pc-speakers? Wat kost zo'n kaartje+digitale kabel van die lengte?

Veel vragen in één, ik hoop dat iemand hierover iets zinnigs kan zeggen. Bedankt alvast.

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-02 23:22
Niemand wat tips?

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Heb je geen last van een aardlus tussen de tv en computer. Helpt het bijvoorbeeld als je de attennekabels eruit haalt? En wanneer krijg je last van de ruis? Ook als je alleen de speakers op de tv aansluit?

De kosten van en ervaringen over kabels en geluidskaarten kun je natuurlijk zelf wel opzoeken.