Toon posts:

[ Advies ] Pentium 3 tot server ombouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik ben dus van plan om een oude Pentium 3 PC om te gaan bouwen naar een servertje. Het gaat hier om een:

Pentium III 500 Mhz
2 x 128 MB RAM
8 GB HD
DVD-Drive
CD-Brander
Simpele Realtek netwerkkaart
300 Watt voeding

Ik ben van plan om er een kleine Counterstrike: Source server van te maken. Mijn eerste vraag:

- Is dit mogelijk? Moet ik er dingen aan aanpassen om er uberhaupt een server van te maken?
- Tot hoeveel slots zou ik kunnen gaan? Ik zat zelf aan 8 slots te denken, of red ik dat niet.
- Als dat allemaal niet mogelijk is, kan ik er dan wel een FTP server van maken?
- Ik ga zelf een goede behuizing ervoor maken, kan ik alles dan passief koelen? (Behalve de voeding)

Als dit in het verkeerde forum staat, mijn excuses :)

BTW: Mijn internetverbinding: 1500/256 Kbit/s

• Shotcaller777
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik denk niet dat je 8 slots red op zo'n internet verbinding :/

Verwijderd

Topicstarter
Daar maakte ik me inderdaad ook al zorgen over.. Het moet een private server voor m'n vrienden worden, 6 slots zou in principe ook genoeg zijn. Zolang we maar lagloos kunnen spelen..

• Shotcaller777
  • Niet online
Dat weet ik niet precies, een ftp server zou je er makkelijk van kunnen maken met linux.

P3 kan je volgens mij nog net passief koelen als je een goed groot koelblok hebt, misschien 2 casefans van 120x120 erbij op 5/7 volt (je hoort er nauwlijks wat van) en dan zou het wel moeten lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Een FTP server zou ook goed zijn, maar ik wil er toch het liefste een CSS server van maken.. Of is dat echt niet mogelijk? :?

• Shotcaller777
  • Niet online
Met 256 kbit/s niet echt nee...

• HaJe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-01 03:29
ik heb cs wel eens met z'n 5en (niet dedicated-server) CS Source gespeeld met een 1500/512kbps (upload dus wel hoger) gespeeld... Geen problemen mee, latency was van iedereen waren lager dan 30...
Gewoon proberen zal ik zeggen :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zou zeggen, probeer eens een cs:s server op te zetten op je gewone pc, en kijk hoe dat gaat met de ping.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik probeer het gewoon.. Maar dan nu de GROTE VRAAG:
Hoe maak ik hem geschikt voor servergebruik..
Moet ik hem gewoon met een netwerkkabel op de Router aansluiten? Of moet er nog wat anders aan gebeuren? Andere netwerkkaart? Andere software? Etc.

• HaJe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-01 03:29
aansluiten op je router.. in je router portforwarding naar ip adres van je server en dan poort 27015 volgens mij alleen UDP... (of allebei).

en dan de speler via add server connecten als {IP-adres}:27015

Verwijderd

Topicstarter
Okee, klinkt duidelijk en simpel.
Laatste vraag: Hoe kom ik het IP-adres van mijn server te weten?
Iets van ipconfig toch?

• Shotcaller777
  • Niet online
www.watismijnip.nl

of in je router settings kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt, handige site! ;)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 13:24 ]

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 13:44
Q: What bandwidth do I need to be able to host a server?
A: Server-Side Download speeds are rarely a problem, all being in the 0.5Mbit+ range (512kbps or 64KB/Sec). Players usually only send 2-3KB/Sec (16~24kbps) down to the server.
Server-Side Upload speeds are where the lag comes into play. Most ISPs will give, frankly crappy, speeds there, in the low 128~384kbps range (16~48KB/Sec). Each player can use up to 7KB/Sec (56kbps). Disabling things like Voice Communication and Resource propagation (sprays, maps, sounds) will reduce the required upstream.
Before running a server, check out DSL Reports for their line speed tests. get a good estimate of your UPSTEAM speed, and do the math on that.
Voor zover een schatting over benodigde bandbreedte, hier http://www.forumplanet.co...4955&tid=1572730#17625760 vandaan.

Hier http://server.counter-strike.net/server.php?cmd=howto ook even lezen, verplichte kost.

Verder denk ik dat je je geheugen moet upgraden naar 512 MB, gaat het allemaal net even wat lekkerder. Succes.

[ Voor 5% gewijzigd door Ethefox op 18-01-2006 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar vind ik nog een goede passieve koeler voor de processor en videokaart?
Processor = Pentium III 500 Mhz
Videokaart = Asus AGP V6000
Pagina: 1