Toon posts:

[98] Geeft foutmelding na installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Win98 geinstalleerd op mn pc omdat ik graag nog af en toe oud games uit de kast haal (KKND, Red Alert enz.) alles ging prima: installatie op mn 2e hd, alles ingestelt en toen opnieuw opgestart....toen de pc bij het Win98 logo kwam sprong het beel op zwart met de volgende melding:

Tijdens het initialiseren van apparaat NDIS:
Er is een beschermingsfout van windows. U dient de computer opnieuw te starten.

Dan start ik de pc opnieuw op in veilige modus maar dan kan ik geen cd-rom station gebruiken...dus ik doe een re-boot en ik krijg de foutmelding weer.

Weet iemand hoe ik 98 aan de praat kan krijgen? Ik weet ook wel dat xp het beter doet maar daar kan ik de spellen niet op spelen.

Alvast bedankt

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je hebt dus Windows 98 ná XP geïnstalleerd?

Dan heb je je bootsector gesloopt.

Start op met de XP CD, start op in commandprompt recovery mode (druk op r) en voer fixmbr uit.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 18-01-2006 11:40 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb een lege HD genomen die helemaal geformateerd was en daar heb ik 98 op gezet. dit alles zonder dat de HD met Xp aangesloten was

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:40:
Nee ik heb een lege HD genomen die helemaal geformateerd was en daar heb ik 98 op gezet. dit alles zonder dat de HD met Xp aangesloten was
Probeer voor de grap eens google/got search met: "NDIS beschermingsfout".

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Op wat voor pc probeer je dat te installeren? Als dat een 1.5 ghz+ pc is oid, zou ik het niet proberen te installeren. Windows 98 gaat dan gewoon op zijn bek.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

NDIS is je netwerkdriver, probeer eens in veilige modus op te starten en de juiste driver te installeren?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
@ Blackspot: Daar had ik al aan gedacht ja maar leverde voor mij niks nieuws op...dus toen vroeg ik het hier.

@ Stefan001: Ja bedankt voor de tip, ik ben er op de site van microsof achter gekomen dat dit ook de oorzaak is van mijn probleem.

@ CodeCaster: Heb ik geprobeerd maar helaas het heeft niet geholpen, als ik in veilige modus zit (is het enige dat werkt) herkent hij geen cd-rom.

Ik ga nu maar eens kijken of het gaat lukken met VMware....en anders missch een 2e handsje aanschaffen....heeft mn broertje meteen wat afleiding :P

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-03 22:54

silverstorm

tearing me apart

1. NIC eruit halen/disablen in bios
2. normale boot (werkt vaak dan)
3. bestanden overzetten van CD->HDD
4. NIC erin, veilig booten driver installen
5. testen

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Kan je niet gewoon de compatibiliteitsmodus proberen? En zou je wat systeemspecs willen geven :)?

Verwijderd

Topicstarter
@ silverstorm: Dat heb ik inmiddels ook geprobeerd maar het hielp niets. Ik heb m uitgezet in bios als ik dan reboot geeft hij dezelfde melding.

@ stefan001:

Systeem:
P4 3.0 ghz HT "Prescott"
1024 ddr ram
Asus X800 Pro 256 mb
1e HD 200 GB Maxtor
2e HD 80 GB Maxtor

Verwijderd

Als ik me niet vergis zijn er alleen maar beta drivers voor je videokaart en zul je ook problemen krijgen met de groote van je harddisks onder windows 98. Support voor spellen zal ook minder worden omdat de minimale specs meestal NT machines zijn (wie gebruikt er immers 98 ? :P ).

Al met al lijkt het me handiger om 2000 of xp toch te installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 10:23 ]

• AES
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11-2025

AES

Waarschijnlijk gebruik je de oude Win98. Alleen Win98SE ondersteunt je netwerkkaart op een "snelle" pc. Zie Microsoft

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:23:
Als ik me niet vergis zijn er alleen maar beta drivers voor je videokaart en zul je ook problemen krijgen met de groote van je harddisks onder windows 98. Support voor spellen zal ook minder worden omdat de minimale specs meestal NT machines zijn (wie gebruikt er immers 98 ? :P ).

Al met al lijkt het me handiger om 2000 of xp toch te installeren.
Zoals ik al zei: Xp heb ik al, maar ik wil 98 erop voor die oude games van me. Ik zal even de hotfix proberen die Glashelder doorgeeft (bedankt) en anders missch een 2e hands pctje.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
oude games kan je toch netjes onder vmware draaien :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Als je een snelkoppeling maakt van je favoriete game, bijv Red Alert, rechtermuis knop, eigenschappen...

Daar kun je toch kiezen op welke hij moet draaien toch? Dus:

Win 95
Win 98
Win NT

etc.

Of heb ik het mis?

(Onder XP uiteraard)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 11:56 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je 98(SE) wilt draaien zonder problemen, is het misschien handiger om gewoon onder VMware of een andere Virtual Machine te werken. Scheelt je een hoop ellende, en je hoeft niet te rebooten als je een ander OS wilt gebruiken dan XP :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1