Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

GPRS verbinding opzetten en bestandje mailen. (dagelijks)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een extern systeem dat de hele dag data verzameld in een bestand, zoek ik een manier om draadloos dit bestand op een vaste tijd elke dag te verzenden. In verband met de bereikbaarheid lijkt GPRS mij de beste oplossing. Hier zal een PCI of USB GPRS kaart voor nodig zijn icm een abonnement. Dit is allemaal niet zo lastig. Het probleem is het stukje software dat dit kan. Het bestandje uploaden of mailen lukt nog wel, maar ik kan niets vinden wat ook echt de verbinding open zet, of bij een 24 uurs verbinding, deze weer opnieuw openzet bij storing of reboot. Iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
niemand iets hierover

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 17:05
Je zou eens moeten informeren hoe die software inbelt op GPRS.. Als dit als een standaard inbel vebinding wordt gezien zijn er denk ik zat mogelijkheden, schedule het inbellen en laat het programma 1 minuut na het inbellen alles verzenden, afhankelijk van de hoeveelheid data die er verzonden moet worden laat je na een bepaalde tijd weer een scriptje aftrappen die de verbinding weer verbreekt.. (geen idee hoe zo een script te maken maar volgens mij is het prima mogelijk om met een script een inbelverbinding te bellen en verbreken.)

Waarom kan je niet gewoon een 56k inbel maken eigenlijk>? Zou dat niet makkelijker en goedkoper zijn? GPRS zit zeker een abbonnement aan vast?

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Windows dial up networking kan dit standaard gewoon. Je sluit je gsm (modem) aan op de seriele poort, en zet een PPP verbinding op naar ik dacht **99*1# ofzo, iets wat daar op lijkt in ieder geval.

Als je systeem dan een verbinding met internet nodig heeft belt windows automatisch uit.

Pas trouwens wel op voor vieze dialers, spyware en andere programma's die verbinding met internet zoeken, anders kan het wel eens een duur grapje worden.

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 08:55

BCM

1) GPRS verbinding opzetten & openzetten voor continue
2) Firewall helemaal dichtzetten op SMTP poort na.
3) Scheduler, batch file-tje en een mailer programma doen de rest.

Cedo Nulli