Toon posts:

HP insight manager 5 geeft geen nieuwe events weer

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Operating system: Windows 2003 SP1
Version: Systems Insight Manager 5.0 with SP2 - Windows
Build version: C.05.00.00.02
Build date: 2005-10-19 21:05
User name: administrator
HP Server Migration Pack 2.0.1
HP Virtual Machine Management Pack 2.0.1
HP BladeSystem Integrated Manager 2.0

Hallo, ik heb hier een Proliant ML 380 server staan met een RAID 5 systeem erin met 5 hot-swap RAID 5 SCSI harddrives.

Ik wil via HP insight een controle op de werking van die schijven. Als er eentje uitvalt wil ik een mailtje krijgen zodat ik er niet na 6 maanden pas achter kom als ik een keertje in de buurt van die server ben.

Ik heb alles geinstalleerd wat maar belangrijk hiervoor kan zijn: Insight manager 5, snmp in windows, sp1 voor server 2003, msde database via insight manager, etc... alles lijkt goed.
Maar ik krijg geen berichten! Ik trek een raid 5 schijf eruit, de HP raid applicatie ziet dit en geeft een fout, maar insight manager ziet niks. Ook de netwerkkabel of iets eruit halen ziet insight manager niet. Da's niet zo mooi. Ik loop me in dat praogramma en op het net gek te zoeken maar kan hier weinig over vinden. wie heeft raad?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:58
Krijg je het wel in je eventvieuwer te zien?
Staat SNMP wel goed?
Krijg je de defecte disk wel te zienin je HP Insight Agents te zien op de server zelf (http://localhost:2381)

Verwijderd

Topicstarter
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: CPQCISSE
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-id 24597
Datum: 18-1-2006
Tijd: 10:52:50
Gebruiker: n.v.t.
Computer: BA_BACKUP
Beschrijving:
Physical Drive on DEVICE ID 3 on Port 2 of
Array Controller in slot 4 has failed.
Failure Code: 0x14.

Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: CPQCISSE
Gebeurtenis-id 24598
Tijd: 10:52:50
Beschrijving:
Logical Drive 1 of
Array Controller in slot 4 has changed from status code 0 to status code 3.
Status Codes:
0 = OK
1 = FAILED
2 = NOT CONFIGURED
3 = INTERIM RECOVERY MODE
4 = READY FOR RECOVERY
5 = RECOVERING
6 = WRONG PHYSICAL DRIVE REPLACED
7 = PHYSICAL DRIVE NOT PROPERLY CONNECTED
8 = HARDWARE IS OVERHEATING
9 = HARDWARE HAS OVERHEATED
10 = EXPANDING
11 = NOT YET AVAILABLE
12 = QUEUED FOR EXPANSION
13 = UNKNOWN

Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: N100
Gebeurtenis-id 4
Tijd: 11:01:06
Beschrijving:
Adapter HP NC3163 Fast Etherne: Adapter Link Down

In de event viewer van windows staan deze meldingen. Dit werkt dus prima. Maar de event viewer van Insight manager is leeg, op wat inlog meldingen bij insight zelf na.

SMNP staat met 2 services geinstalleerd en zou ook moeten werken gezien de event viewer van windows toch?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:58
SNMP is dus geinstalleerd, maar is deze ook geconfigueerd dat bv public (read/write) rechten heeft? SNMP moet ook alles forwarden naar de HPSIM manager.
Wat geeft je lokale insight manager aan?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Rolfie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:28:
Krijg je de defecte disk wel te zienin je HP Insight Agents te zien op de server zelf (http://localhost:2381)
httpS://localhost:2381 of http://localhost:2301 ;)

Navigeer via je browser even naar deze pagina (local Insight Manager). Ga ergens naar settings, hier kun je je SNMP-service configureren met een trap-destination (is je Insight Manager server), Communityname, etc.

Ik heb het idee dat dit niet goed geconfigureerd staat.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
je kan 2 dingen doen

op de server zelf de Event Notifier in richten (System Management Homepage), dit werkt goed OF doe het op de moeilijke methode en dus HP Sim uitinstalleren, voor een paar servers is dat niet echt rendabel

op dit moment beheer ik een berg (lees 50+) servers, en met HP SIM krijg ik een net overzichtje hoe de status is van alles servers.

als je HP SIM gaat gebruiken moet je op de client de certificate security op "all" zetten (settings -> security -> trust mode -> all + Save), SNMP open zetten op de server die uitgelezen gaat worden (SIM Server/IP toegang geven op SNMP public/private) zetten voor de daarna de server opnieuw toevoegen aan HP SIM, ff wachten en daarna moet hij zichtbaar worden....

Verwijderd

HP cim zit minimaal al op versie 7, het lijkt me slim om te beginnen met de nieuwste versie :)

troubleshooten snmp:

- check community string (en rechten, read only is voldoende voor cim).
- check acceslist van snmp op client en host (naar welke ip's worden snmp traps gestuurd en van welke mogen traps ontvangen worden).
- check acceslist routers/firewalls op snmp ports (udp 161/162 uit me hoofd; wel eerst checken of je uberhaupt wel een goede routering hebt :) ).
- check de autoscan range HP cim (aub geen 0.0.0.0) of maak een hostfile list.
Pagina: 1