Toon posts:

Windows 98 standaard Casema kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, mijn vriendin heeft sinds vorige week kabelinternet van casema gekregen, gisteren wilde ik het internet even bij haar aansluiten, netwerkkaart in de computer gezet (Cnet 200 fast ethernet adapter), computer weer aangesloten. Nu krijg ik telkens een 169. adres. Gisteren even met de helpdesk gebeld van Casema, die hebben de lijn getest en ze krijgen wel een mac adres en mijn 169. adres door, als ik winipcfg /release_all in type dan blijft het adres 169. ook als ik op alles vrijgeven klik dan gebeurd er niets (169. adres blijft gewoon aanstaan).

De pc is vrij oud dus kan er geen windows xp opzetten, de medewerker van de helpdesk vertelde mij dat het waarschijnlijk komt omdat het geen second edition is van windows 98. Is er een soort patch op het internet aanwezig die het wel mogelijk maakt om verbinding te maken via kabel met standaard editie.

Zelf heb ik windows 98 opnieuw geinstalleerd, aantal keren de externe toegang verwijderd, bij aparaatbeheer zijn er geen uitroeptekens of problemen aanwezig.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

En er is geen mogelijkheid om up te graden naar second edition?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb een aantal mensen gebeld om te vragen of ze nog een upgrade hadden liggen naar Second edition, maar die hadden ze allang niet meer liggen. Jammer genoeg ook niet meer op mijn werk liggen, en een aantal 2e hand pc shops gebeld maar zelfs daar hadden ze dat niet meer

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Heb je al die keren de installatie cd gebruikt?
zoja, probeer het eens zonder (of is dat niet mogelijk met casema.. weet er weinig vanaf)
Zonee, probeer het dan eens met.

second edition is natuurlijk overal wel vandaan te halen (emule, kazaa, enz..)
Maar ik vraag me af of dat veel verschil uitmaakt.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 18-01-2006 11:22 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

heeft casema niet iets dat het macadres van je netwerkkaart bekend moet zijn? of is dat iets uit lang vervlogen tijden?

trouwens, waarom geen Win2K
zelfde engine als XP, maar wel sneller (ivm de shell die niet zo zwaar is.)
het draait zelfs nog redelijk werkbaar op de minimale systeemeisen (P166 met 64MB RAM en 2GB HDD)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Er is een update pakket sp.1.6.2 voor windows 98SE beschikbaar megasnel.
En anders even googlen.

[ Voor 3% gewijzigd door donnervogel op 18-01-2006 11:44 ]

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Ik heb ooit bij Microsoft zo'n update cd besteld (gratis..) voor second edition. Kweet niet meer of het een upgrade was van 98 naar SE of dat het patches waren voor SE.

Kan wel ff kijken en eventueel het e.e.a. online gooien, mits niet te groot...

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:21:
Heb je al die keren de installatie cd gebruikt?
zoja, probeer het eens zonder (of is dat niet mogelijk met casema.. weet er weinig vanaf)
Zonee, probeer het dan eens met.

second edition is natuurlijk overal wel vandaan te halen (emule, kazaa, enz..)
Maar ik vraag me af of dat veel verschil uitmaakt.
Als ik het via de Cd-rom doe dan geeft dat casema programma een melding dat
de netwerkkaart een verkeerd ip adres gebruikt (die 169.)
McKaamos schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:21:
heeft casema niet iets dat het macadres van je netwerkkaart bekend moet zijn? of is dat iets uit lang vervlogen tijden?

trouwens, waarom geen Win2K
zelfde engine als XP, maar wel sneller (ivm de shell die niet zo zwaar is.)
het draait zelfs nog redelijk werkbaar op de minimale systeemeisen (P166 met 64MB RAM en 2GB HDD)
Nee dat is niet nodig zover ik weet, en die helpdeskmedewerker kon dus wel mijn macadres zien en ook mijn
verkeerde ip adres (die 169.). Inderdaad ik zal dan zeer waarschijnlijk windows 2000 moeten installeren, ik wacht nog
even af of er nog wat reacties komen, misschien dat er een patch te downloaden is die zoiets hersteld.
donnervogel schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:43:
Er is een update pakket sp.1.6.2 voor windows 98SE beschikbaar megasnel.
En anders even googlen.
Dat zou erg mooi zijn voor mij als ik de Second Edition had ;) ik zoek dus een oplossing voor de standaard edition.

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 12:01:

Dat zou erg mooi zijn voor mij als ik de Second Edition had ;) ik zoek dus een oplossing voor de standaard edition.
ik heb je gemaild
Pagina: 1