Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PAV] Panda Antivirus 2005 Titanium blokkeert Windows Update

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Hi,

Ik heb een probleem op een pc met Panda Antivirus 2005 Titanium (pc is niet van mij).
Ik kreeg de pc met het probleem dat updates niet kunnen worden gedownload via Windows Update.
Detecteren van te installeren updates lukt wel, maar tijdens het downloaden komt er niks binnen en skipt 'ie alle updates.

Panda heeft hiervoor op hun website een patch staan, deze heb ik geprobeerd te installeren, maar de patch geeft aan dat ik geen juist versie van Panda Antivirus Titanium 2004 heb geinstalleerd. :?

Ik heb Panda opnieuw geinstalleerd, maar sindsdien werkt het detecteren van te installeren updates ook niet meer. :(
Als ik de firewall uitschakel werkt detectie wel.

De firewall kan ik ook met de hand configureren maar ik kan niets vinden wat de automatische updates/detectie zou moeten regelen.

Wie kan me verder op weg helpen :?
Software specs:
Panda Antivirus 2005 Titanium
Windows XP Home SP2

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Pcfreakske2000
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04 12:08
Yooooooooo iedereen ,

@dreeke : Ikzelf heb Panda Platinum Internet Security 2005 en hier komen de Windows Updates ook gewoon binnen , zenne.

Soms gaat dat wel traag , maar ze komen uiteindelijk wel binnen.

Die ingebouwde firewall schakel je best uit , die zorgde hier ook voor problemen. Ik gebruik ZoneAlarm ( de gratis versie ) nu als firewall. Die is uitgebreider en vele beter.

Ik stel voor dat je de firewall van Panda uitschakeld en ZoneAlarm ( de gratis versie ) installeert. Die vindje op http://www.zonelabs.com en dan klik je op "Download & Buy" en klik je op ZoneAlarm , en daarna klik je op "Download ZoneAlarm FREE" of iets dergelijks.

Zorg er wel voor dat je Windows Firewall uitschakeld , want anders kom je in de problemen.

Ik hoop dat ik je hiermee verder help.
Indien niet , laat dan zeker iets weten , dan zoek ik wel een andere oplossing.

Groetjes , Pcfreakske2000

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Het gaat niet gewoon traag, ze komen echt niet binnen.
Hij skipt ze namelijk gewoon terwijl ze nog op 0 kb staan en zegt als afsluiting dat ze allemaal mislukt zijn.
Als ik Panda helemaal uitschakel komen ze wel binnen.

Firewall wil de eigenaar van de pc liever wel gebruiken.... (ook niet mijn idee :P)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Pcfreakske2000
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04 12:08
dreeke schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:33:
Het gaat niet gewoon traag, ze komen echt niet binnen.
Hij skipt ze namelijk gewoon terwijl ze nog op 0 kb staan en zegt als afsluiting dat ze allemaal mislukt zijn.
Als ik Panda helemaal uitschakel komen ze wel binnen.

Firewall wil de eigenaar van de pc liever wel gebruiken.... (ook niet mijn idee :P)
Hmmm, dat is raar.

Bij mij werkt het wel , zenne.

Heb je iets veranderd aan de instellingen of zo ?

Welke firewall gebruik je ?

Ik heb ondertussen een nieuwe pc en alles werkt hier nu vlotjes , zenne , geen problemen. Met mijn oude Compaq Presario had ik altijd problemen. Maar ja , er was blijkbaar iets met dat moederbord , vandaar dat ik heb besloten om ineens een nieuwe pc te kopen.

Ik heb nog nooit problemen gehad met Panda , zenne. ( Ik werk met Panda Platinum Internet Security 2005 , trouwens ).

Vroeger op die oude Compaq had ik wat problemen ermee , maar dat kwam door die ingebouwde firewall. Misschien is dat nu ook door die firewall dat je Windows Updates niet binnenkomen.

Anders moet je eens proberen om die ingebouwde firewall van Panda uit te schakelen en ZoneAlarm Free te installeren. Bij mij werkt het in ieder geval zonder problemen.

Laat mij weten of het probleem dan opgelost is of niet.

Indien niet , dan weet ik ook niet wat het probleem kan zijn.

Groetjes , Pcfreakske2000