Hallo,
ik heb een diagnose systeem gemaakt waarbij men een 'boom/tree' kan aanmaken.
In opera en IE werkt alles goed, maar in Firefox heb ik echter een probleem.
Het gaat om de volgende foutmelding:
Dit is de code om lijn 366 heen:
Deze functie wordt aangeroepen door zo'n stukje code:
En nieuweRelatie(..) ziet er zo uit:
Het wordt dus vanuit een popup aangeroepen.
Heel leuk natuurlijk, maar hoe ziet de request eruit?
zo:
Ik denk dat de fout ergens in de request zit, want ook bij andere soortgelijke functies krijg ik een foutmelding.
Maar hoe kan ik deze aanpassen zonder dat de functionaliteit in de andere browsers wordt aangepast / veranderd?
Helaas kan ik jullie geen voorbeeld website aanbieden omdat het een beveiligd gedeelte is van een beschermde website.
ik heb een diagnose systeem gemaakt waarbij men een 'boom/tree' kan aanmaken.
In opera en IE werkt alles goed, maar in Firefox heb ik echter een probleem.
Het gaat om de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
| Fout: uncaught exception: [Exception... "Component returned failure code: 0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE) [nsIXMLHttpRequest.open]" nsresult: "0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE)" location: "JS frame :: http://linkje/vragenOnderhoud.php :: ajaxOpslaanRelatie :: line 366" data: no] |
Dit is de code om lijn 366 heen:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| //opslaan van een nieuwe relatie in de database function ajaxOpslaanRelatie(antwoord, begin, eind, types, bjBegin, bjEind, positieIn){ var link = 'opslaanRelatie.php?antwoord='+antwoord+'&beginId='+begin+' &eindId='+eind+'&types='+types+'&bjBegin='+bjBegin+' &bjEind='+bjEind+"&positie="+positieIn; request.open('get', link, true);//dit is lijn 366, waar het dus fout gaat. request.onreadystatechange = function(){ if(request.readyState == 4) nieuweRelatieNaPauze(antwoord, begin, eind, positieIn); }; request.send(''); } |
Deze functie wordt aangeroepen door zo'n stukje code:
JavaScript:
1
| opener.nieuweRelatie(antwoord, begin, eind, bouwjaar_begin, bouwjaar_eind, stringTypes, positie); |
En nieuweRelatie(..) ziet er zo uit:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
| function nieuweRelatie(antwoord, begin, eind, bouwjaar_begin, bouwjaar_eind, stringTypes, positieIn){ if((begin!=eind)&&getObj("v"+begin)!=null&&getObj("v"+eind)!=null){ ajaxOpslaanRelatie(antwoord, begin, eind, stringTypes, bouwjaar_begin, bouwjaar_eind, positieIn); }else alert('Het begin en het einde zijn gelijk, dit is niet mogelijk.'); } |
Het wordt dus vanuit een popup aangeroepen.
Heel leuk natuurlijk, maar hoe ziet de request eruit?
zo:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| //aanmaken van de XMLHttpRequest. function makeObject(){ var x; if (window.XMLHttpRequest) { // Mozilla, Safari, ... x = new XMLHttpRequest(); } else if (window.ActiveXObject) { // IE x = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP"); } return x } var request = makeObject(); |
Ik denk dat de fout ergens in de request zit, want ook bij andere soortgelijke functies krijg ik een foutmelding.
Maar hoe kan ik deze aanpassen zonder dat de functionaliteit in de andere browsers wordt aangepast / veranderd?
Helaas kan ik jullie geen voorbeeld website aanbieden omdat het een beveiligd gedeelte is van een beschermde website.