Toon posts:

[Low-Budget] Game PC

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Greetings,

Voor een vriend van mij ben ik bezig een systeem samen met als doel....GAMEN.
Het liefst een niet al te dure PC (~650€) maar waar hij toch nog een tijdje mee voortkan.

Tot nu toe heb ik het volgende al samengesteld:
Greetings all,

Voor een vriend van me ben ik bezig met een low budget pc samen te stellen, tot nu toe heb ik het volgende :

Socket 939 A8N-SLI SE nForce 4 SLI (ATX,PCI-E,Sound,LAN,SATA 2, RAID 112€
S-ATA HDD Maxtor Diamondmax Plus 9 200GB 7200 rpm sata 91€
Amd Athlon 64 3200+Venice (S939 2.0Ghz 512k) ??? 161,95€
1GB PC3200 DDR Kingston 83,70€
Zalman CNPS8800-ALCU CPU cooler 27,50€
Nvidia Asus Geforce 6600 256MB (EN6600/TD/256mb) ???? 119,75€

Komt uit op een totaal van 595,50

Ik heb gekozen voor een Athlon vanwege toch (mijn ervaring) betere gameprestaties, nu zit ik alleen nog te twijfelen tussen de 3200+ en de 3700+.
De 3700+ is wel 75€ duurder, maar er zit wel 1mb cache in, in plaats van 512kb bij de 3200+. Het schijnt dus dat die 512kb erg veel kan uitmaken, en is dit dus die 75€ extra waard ?

Ook had ik gekozen voor de Nvidia Geforce, maar nu zit ik te twijfelen tussen deze en de
Asus Radeon X700 LE 256MB DDR ... Ik heb op het internet nog geen benchmarks van deze kaart kunnen vinden, wel van de 128MB uitvoering. Heeft iemand een idee welke het beste is voor het systeem ?

Ik heb al veel op internet zitten zoeken, maar een benchmark tussen die 2 videokaarten heb ik niet kunnen vinden.
Het cache informatie heb ik hier op tweakers gevonden op , ik heb gezocht op cache en processor en dit gaf wel wat nuttige informatie

(PS, ik heb het gevoel dat ik iets vergeten ben...maar wat?!)....

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:27:
kast?

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
een kast en een voeding :)
misschien is het beter als je een non-sli bordje neemt bv. de A8N-E van asus
van het geld dat je bespaard kan je dan een betere videokaart kopen

[ Voor 9% gewijzigd door SOEFuture op 18-01-2006 10:33 ]

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:15
Als je nog wat wil besparen voor een betere processor kun je wellicht kiezen voor de 6600 128mb versie VGA kaart. Uit ervaring en van anderen weet ik dat deze vaak nog sneller is. Positief als ik naar je topic titel kijk dus.

-edit- En zoals mijn voorganger zei: Je moet overwegen of je later dezelfde VGA kaart erbij plaatst (SLi) of dit weg laat en kiest voor een wat betere kaart nu. Dit is een keuze die je zelf maakt (sst.. ik zou kiezen voor een wat betere nu :X )

Ik weet niet of je aan oc doet, wanneer dit niet het geval is kun je misschien voor een 3500 Venice boxed kijken. Dan ben je ± net zo duur uit als wanneer je deze processor icm met cooler neemt. :)

[ Voor 24% gewijzigd door virtualJac op 18-01-2006 10:40 ]

there's no tweak without the tweaker

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:59
@TS

ik zou voor de 3200 gaan en niet voor de 3700.
ja die 1Mb cache is leuk maar als je op een budget zit en je wilt veel bang per buck dan is die 512KB xtra cache geen 75 euro waard.

Voor de VGA zou ik die 6600 nemen want die zou sneller moeten zijn dan de X700LE.
en van de Asus is inderdaad zoals door iemand anders genoemd de 128MB versie iets sneller dan de 256Mb versie.
kijk anders eens naar andere kaarten in dezelfde prijsklasse want er zijn ook 6600s met DDR2 die sneller zijn.

en zoals reeds genoemd zou ik kijken naar een ander moederbord, want je betaald extra voor SLI ook al ga je het nooit gebruiken pak een vergelijkbaar moederbord zonder SLI en het geld wat ej bespaart kun je misschien uitgeven aan een iets snellere VGA.

voor de rest voor het budget een aardige game PC>

[ Voor 22% gewijzigd door Deadsy op 18-01-2006 10:43 ]

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-02 16:28
voor een game pc is volgens mij toch wel een betere videokaart vereist.
kijk bijvoorbeeld eens naar een 6600gt of een 6800le/xt
ik denk dat je daar meert aan hebt dan aan een amd64 3700+
en waarom die zalman cooler?? volgens mij is de boxed koeler ook behoorlijk stil.

[ Voor 19% gewijzigd door rp87 op 18-01-2006 10:47 ]

• HaJe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-01 03:29
zal idd gaan voor de 6600gt, ong. 30 euro meer, wel stukke betere videokaart...

Verwijderd

Ik zou zeker niet voor de amd 3700 gaan. Ik heb hem zelf ook, maar het verschil met een 3200 is nihil en het verschil met een 3500 is nog minder. Het geld wat je dan bespaar kun je dan voor een 6600GT besteden. En dan wel een met 128MB want die 256 is vrijwel alleen voor het mooie verkoperspraatje.

Verwijderd

Zoals gezegd heb je nog een kast en voeding nodig, voor dit soort systemen zijn Aopen kasten vaak erg geschikt. Ze zijn behoorlijk goedkoop en er zit altijd een goede voeding in. Heb je trouwens geen DVD-speler nodig? zie nergens staan dat je vriend er al een heeft.

Verwijderd

- Ipv die asus zou ik een Asrock 939Dual-SataII moederbord nemen voor 55 euro. Verglijkbare prestatie voor de helft van het geld (en sli gebruik je toch nie). Bovendien geven maxtor schijven nog soms problemen met die asus nforce 4 moederborden.
- En waarom neem je geen diamond max 10 schijf? Die is goedkoper dan de dm 9.
- En ik zou 2 reepjes van 512 mb nemen ipv 1 x 1GB omdat je dan dual channel kunt draaien.

Aangezien het een game systeem is kun je dan een betere videokaart kopen (bij gamen is de videokaart de bepalende factor).

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:39
Ik zou de Zalman koeler verruilen voor een Arctic Freezer 64 pro. Deze koelt beter en is goedkoper en stiller/even stil. (kost 18 E)

Voor de HD zou ik een Diamondmax 10 250 GB 16mb Cashe nemen, die is ca. 3 E duurder en een stuk sneller.

Voor je GPU zou ik iets meer geld uittrekken, die bepaald namelijk 99% van je game prestaties. Ik zou bijvoorbeeld een 6800 GS of XT nemen of een X800/X850 van de zelfde priijsklasse. Voor Ca. 175 a 225 E heb j een véél snellere kaart dan de 6600 256.

Voor je Mobo zou ik een non SLI nemen. Als je met SLI rekening wilt houden moet je namelijk ook weer een zwaardere voeding ed. nemen. De mogelijkheid om up te graden is het geld in mijn ogen niet waard. Omdat vaak toch een heel nieuw systeem gekocht wordt.
zoals de bovenbuurman ook meld de Asrock is geen slechte keuze.

3200+ is een goede keuze voor je Budget. Ik zou zelfs, indien het budget het velangt een 3000+ nemen, dat verschil merk je nauwelijks in games, terwijl je het verschil in videokaarten bij het zelfde prijs verschil wel heel goed merkt.( 20 E goedkoper.

Suc6

[ Voor 6% gewijzigd door Nivado op 18-01-2006 13:50 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:51
Afbeeldingslocatie: http://img458.imageshack.us/img458/3742/pc5ec.jpg

Wel iets boven het budget, maar met behuizing, goede voeding en een dvd brander. Zonder kom ik op € 562,88.

[ Voor 9% gewijzigd door Spixo op 18-01-2006 13:57 ]

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 02:56

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik dacht meer aan iets als dit: Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/9620/comp8ph.jpg
Klik Hier om deze configuratie in je winkelmand te plaatsen.

Misschien kun je inplaats van een 3700+ een 3200+ nemen en een iets betere voeding.

• Nivado
  • Laatst online: 09:39
Tweak-Freak schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:20:
Ik dacht meer aan iets als dit: [afbeelding]
Klik Hier om deze configuratie in je winkelmand te plaatsen.

Misschien kun je inplaats van een 3700+ een 3200+ nemen en een iets betere voeding.
Jammer genoeg is die X800 GTO een foutje en moet dit 180 E zijn.
En vergeet de kast niet. Een Coolermaster Centurion (zoals al eerder voorgesteld) incl. 350 W voeding is misschien een idee.

Verwijderd

Topicstarter
Als allereerst HARTELIJK DANK! voor al die reacties :D

Nu zal ik het eerst eens op me dooie gemak rustig doorlezen :P en met me m8 overleggen

Verwijderd

Topicstarter
http://tweakers.net/ext/p...2C111113%2F1%2C100428%2F1

Ok jonges, nogmaal bedankt voor deze informatie, ik ben nu tot deze lijst gekomen
voor 664€ bij coolprices, ALLES bij elkaar :D , Dit scheelt enorm in de verzendkosten
(behalve de vidkaart die word bij EMPC gehaald ;))
Nu heb ik alles gehad denk ik zo.

Nogmaals hartelijk dank voor alle moeie, ik denk dat dit het BESTE systeem is voor die prijs , niet dan ?

Reacties zijn natuurlijk altijd welkom ! :D

Verwijderd

Voor een Game-pc zou ik voor een high-end videokaart gaan. Een 6600GT is dan niet echt wat ik bedoel, meer een 6800GT. beter wat meer geld uitgeven aan een snellere processor(3700+) en een videokaart (6800GS) en wat besparen op voeding en geheugen lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
Voor een 6800 GT zit je al snel op 75€ duurder, en voor een 3700+ ook een dikke 50€

Dat gaat al snel over z'n budget heen

Ook is er al bezuinigt op voeding en geheugen, gelukkig is het nog wel kwaliteits spul, aangezien slecht geheugen gelijk je pc vertraagt....

Verwijderd

Ik weet dat het frustrerend is, maar misschien is nog even wachten met een pc in elkaar zetten een goed plan? totdat het budget iets hoger ligt en de prijzen gedaald zijn. als je genoegen neemt met "gemiddelde" settings in de meeste games, dan kan je hem wel nu bestellen...

• Mentox
  • Laatst online: 11-10-2025
Als je wilt bezuinigen dan heb ik nog wel een Be Quiet 400Watt voeding voor je. Dit is een A merk voeding. Mail Laurensbot@quicknet.nl

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Topicstarter
@stoffelsmichiel

Budget blijft toch hetzelfde van hem...hebben zijn ouders vastgesteld :P...
Zelf heb ik een Asus EN6600TD en daar draai ik opt moment Battlefield2 meet op medium-high settings....
Wat dat betreft is naar mijn mening de 6800GT een beetje over-de-top voor dat geld denk ik

@ Mento, thanks! kzal het in gedachten houden

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:05:
http://tweakers.net/ext/p...2C111113%2F1%2C100428%2F1

Ok jonges, nogmaal bedankt voor deze informatie, ik ben nu tot deze lijst gekomen
voor 664€ bij coolprices, ALLES bij elkaar :D , Dit scheelt enorm in de verzendkosten
(behalve de vidkaart die word bij EMPC gehaald ;))
Nu heb ik alles gehad denk ik zo.

Nogmaals hartelijk dank voor alle moeie, ik denk dat dit het BESTE systeem is voor die prijs , niet dan ?

Reacties zijn natuurlijk altijd welkom ! :D
Je hebt een goed systeem in elkaar gezet! Goed werk. Het enige wat voor mijn gevoel 'mis' is, is de AsRock mobo. Dit is het enige onderdeel dat (imho) een B-merk is. Een Asus is toch maar een paar euro duurder?

Ik heb namelijk ervaringen met 4 defecte AsRock mobos, verschillende types en (in verhouding met andere mobos) veel uitval. Nog nooit een kapot Asus bordje gezien :)

• Mentox
  • Laatst online: 11-10-2025
Gamo schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:35:
[...]

Je hebt een goed systeem in elkaar gezet! Goed werk. Het enige wat voor mijn gevoel 'mis' is, is de AsRock mobo. Dit is het enige onderdeel dat (imho) een B-merk is. Een Asus is toch maar een paar euro duurder?

Ik heb namelijk ervaringen met 4 defecte AsRock mobos, verschillende types en (in verhouding met andere mobos) veel uitval. Nog nooit een kapot Asus bordje gezien :)
Dan zal ik je wat leuks vertellen: AsRock is een dochterbedrijf van ASUS. AsRock is inderdaad het budget merk van ASUS. AsRock wordt bij ons veel verkocht en krijgen er evenveel terug als andere moederborden. (behalve Gigabyte van deze hebben we meer defecten maar ze lossen het wel makkelijker op)

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Mento schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:45:
[...]

Dan zal ik je wat leuks vertellen: AsRock is een dochterbedrijf van ASUS. AsRock is inderdaad het budget merk van ASUS. AsRock wordt bij ons veel verkocht en krijgen er evenveel terug als andere moederborden. (behalve Gigabyte van deze hebben we meer defecten maar ze lossen het wel makkelijker op)
Jij hebt er vast meer dan ik gezien :) Tjah, meningen worden gebaseerd op ervaringen he ;)
Bedankt voor de info... en toch blijf ik bij de moeder Asus :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Zit er erg veel verschil dan tussen die merken (qua functies/prestaties ) ?

Verwijderd

Ik zou als ik jouw was voor een AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB, Boxed) gaan pricewatch: AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB, Boxed) maar +- 5 euro meer dan die AMD Athlon 64 3000+.

In plaats van die GF6600gt zou ik voor de ati x1600pro gaan in het algemeen iets betere prestaties dan de 6600gt en goedkoper.... goedkoopste x1600pro pricewatch: Sapphire Radeon X1600 Pro 256MB DDR2 (PCI-e, DVI)
Of voor 3 tientjes meer de Sapphire Radeon X800 GTO 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) http://tweakers.net/pricewatch/125588
Ik wilde de MSI x800GTO noemen omdat die voorgaande dagen echt maar 95 eurotjes kostte en de x800gto stuk beter is dan de 6600gt en x1600pro. Toen ik de prijs voor het eerst in de price watch zag geloofde ik het ook niet dus was ik naar de sites gegaan van de (3 of 4) webshops die hem voor zo goedkoop aanboden en daar stond hij echt te koop voor de ongelofelijke prijs van 95 euro, weliswaar niet in voorraad wat logisch is voor die prijs. Maar als je nu in de price watch kijkt dan krijg je inderdaad een verkeerde prijs van 95 euro, het v-kaartje is gewoon weer +100 euro gestegen met gister.

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Mento schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:45:
[...]

Ik wil niet bijdehand zijn ofzo maar na mijn weten was AsRock een dochterbedrijf van Asus en is het nu geheel opzichzelf gegaan, niets meer met Asus te maken dus.

De Asrock Dual Sata 2 borden komen trouwens heel goed uit de test !

Blij Met Wilco

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:51
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:51:
Ik zou als ik jouw was voor een AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB, Boxed) gaan pricewatch: AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB, Boxed) maar +- 5 euro meer dan die AMD Athlon 64 3000+.

In plaats van die GF6600gt zou ik voor de ati x1600pro gaan in het algemeen iets betere prestaties dan de 6600gt en goedkoper.... goedkoopste x1600pro pricewatch: Sapphire Radeon X1600 Pro 256MB DDR2 (PCI-e, DVI)
Of voor 30 tientjes meer de Sapphire Radeon X800 GTO 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) http://tweakers.net/pricewatch/125588
Ik wilde de MSI x800GTO noemen omdat die voorgaande dagen echt maar 95 eurotjes kostte en de x800gto stuk beter is dan de 6600gt en x1600pro. Toen ik de prijs voor het eerst in de price watch zag geloofde ik het ook niet dus was ik naar de sites gegaan van de (3 of 4) webshops die hem voor zo goedkoop aanboden en daar stond hij echt te koop voor de ongelofelijke prijs van 95 euro, weliswaar niet in voorraad wat logisch is voor die prijs. Maar als je nu in de price watch kijkt dan krijg je inderdaad een verkeerde prijs van 95 euro, het v-kaartje is gewoon weer +100 euro gestegen met gister.
30 tientjes verschil?

Verwijderd

klein foutje :) moet natuurlijk 3 tientjes zijn, ff aanpassen.......
Pagina: 1