ATA133 controller voor Linux

Pagina: 1
Acties:

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik ben op zoek naar een ATA133 controller voor een aantal extra HD's in mijn Linux systeem met een budget van maximaal 40 a 50 euro. RAID is leuk, maar maakt het vaak onnodig duur dus niet perse nodig. Ik heb er al een aantal op het oog, waaronder een van Promise, maar na wat research te hebben gedaan blijkt het support voor Linux niet echt geweldig te zijn van Promise. Een van de eisen die ik stel is dus native support voor Linux, zonder geklooi met brakke 3rd party drivers. Zijn er dus fabrikanten die gewone IDE controllers leveren die gewoon werken onder Linux, tegen een normale prijs?

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
highpoint

iRacing Profiel

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:29
In mijn Linux server zit een Promise Ultra133 TX2 IDE controller. Deze heeft een PDC20269 chipset en daarvoor zijn gewoon opensource- drivers.

Waar het driverprobleem bij Promise zit is bij de drivers voor RAID- controllers. Deze zijn slechts uitgebracht voor een paar oude kernels. Met de IDE- drivers heb ik tot nu toe nog geen problemen bemerkt. De RAID- kaarten worden vaak gebruikt als veredelde IDE- controllers en daar bovenop draait dan vaak Linux Software-RAID.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Lawrentium
Gewoon even voor de zekerheid, maar je hebt het over dit kaartje klopt dat? Hier zit ik namelijk idd al naar te kijken, maar als het zoals je zegt prima lijkt te werken ga ik denk ik hier voor.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:29
Lawrentium schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:25:
Gewoon even voor de zekerheid, maar je hebt het over dit kaartje klopt dat? Hier zit ik namelijk idd al naar te kijken, maar als het zoals je zegt prima lijkt te werken ga ik denk ik hier voor.
Yup, dat is het kaartje :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Lawrentium
Inmiddels besteld, bedankt :)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Lawrentium schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:25:
Geen probleem mits een kernel later dan 2.4.18 gebruikt (daarvoor had je nog geen support). Ik heb de kaart ook en met kernel 2.4.28 heb ik er geen enkel probleem mee ondervonden.

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 18-01-2006 12:28 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1