Toon posts:

8 Mbit snelheden wat zou ik moeten verwachten?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum,ziet er super uit.Ik heb me natuurlijk niet zomaar aangemeld hier,heb een probleem en wil weten hoe jullie erover denken en\of een oplossing ervoor hebben.

Ik zit nu al een paar jaar bij tweakdsl(het is niet echt een tweakdsl probleem meer algemeen vandaar een appart toppic),en gebruik met plezier de nieuwsserver van hun ben daar erg te spreken over.Ik heb sinds een tijdje het 8mbit abbonnement,maar ik schijn mijn snelheden niet te halen de modem staat direct waar de lijn binnenkomt en de bedrading is ook zeer kort,heb ook getest zonder de splitter en zonder draadloos dit veranderd niets,ik zit trouwens 1100 meter van de centrale

Mijn snelheden vanaf de nieuwsserver zijn ook niet constant en volgens mij aan de lage kant ik haal ongeveer tussen de 740 en 770.zijn dit normale snelheden,of zou het hoger en\of stabieler moeten zijn,ik ben benieuwd wat jullie snelheden zijn bij 8mbit vanaf een nieuwsserver en of dit stabiel is of niet,hoeft echt niet per se van tweak te zijn hoor,

Nou heb ik toevallig tweakdsl gemailed en die vertelde mij dat er een knik\probleem in de verbinding zit en dat dat bij mij ligt ik zou niet
wat ik erzelf aan zou kunnen doen,hun stelde voor de lijn door te laten meten door een monteur,als het probleem bij mij ligt moet ik betalen en als het bij hun\of iets anders is dan betalen zij,

Wat is wijsheid,wat zou ik eventueel nog kunnen proberen,en post ook eens jou 8mbit nieuwsserver snelheid en of het stabiel ik of niet,dan weet ik wat ik zou moeten verwachten,

Bedankt

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

8Mbit is in theorie 1MB/s, in de praktijk heb je door de overhead van het tcp/ip protocol ongeveer een tienste van je Mbit snelheid in MB's. Dus ongeveer 0,8MB/s of 800KB/s. Niets mis mee dus.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Ik heb 8Mbit/1Mbit van Planet ook rond 1100meter van de centrale. Werkt als een speer. Dik 800kb/s en soms pieken net onder de 1MB. Opzich best aardig. een dvd rost er gemiddeld in 1 1/2uur overheen.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36

The Wizard

Moderator Mobile
Ik zou me daar niet druk over maken, 770 kB/s is netjes. Tuurlijk, je kunt wel hogere waarden halen met een 8/1 lijntje, maar ligt ook aan welke chipset je modem gebruikt, op welke snelheid de modem intraint enz. Er zijn zoveel factoren die mee kunnen spelen. Als de verbinding stabiel is, en voor de rest heb je geen problemen, geen actie ondernemen.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:28:
Maar goed als de provider al aangeeft dat het beter kan,
En ik het optimale uit mijn verbinding wil halen,dan laat ik wel mijn lijn doormeten.

De genoemde snelheden mensen zijn die stabiel of zijn dat pieken....
Schommelen de snelheden vanaf een nieuwsserver ook bij jullie of is dat bv
tussen de 795 en 800

Bedankt weer
Maar goed als de provider al aangeeft dat het beter kan,
En ik het optimale uit mijn verbinding wil halen,dan laat ik wel mijn lijn doormeten.

De genoemde snelheden mensen zijn die stabiel of zijn dat pieken....
Schommelen de snelheden vanaf een nieuwsserver ook bij jullie of is dat bv
tussen de 795 en 800
Ik heb trouwens een Copperjet 816-2p die trained in op 8054

Bedankt weer

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 11:36 ]

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb op dit moment ook 8 mbit van tweakdsl en haal dezelfde, stabiele, snelheden (en zit nog dichter bij de centrale). Lijkt me echt geen probleem. In theorie zou het wat meer kunnen zijn, maar precentueel zou dat niet echt gigantische verschillen opleveren. Om hier nou ontzettend veel moeite voor te gaan doen.... Ik ben er blij mee

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 08:55:
Mijn snelheden vanaf de nieuwsserver zijn ook niet constant en volgens mij aan de lage kant ik haal ongeveer tussen de 740 en 770.zijn dit normale snelheden,of zou het hoger en\of stabieler moeten zijn,ik ben benieuwd wat jullie snelheden zijn bij 8mbit vanaf een nieuwsserver en of dit stabiel is of niet,hoeft echt niet per se van tweak te zijn hoor,
Je internetsnelheid kun je niet testen met een nieuwsserver. Beter is het om een groot bestand te downloaden van een Nederlandse host. Op ftp.xs4all.nl staat in /pub/test een testbestand van 100MB. Wat voor snelheid haal je daarbij?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,

Vanaf de XS4all ftp haal ik precies 700kB\sec
Maar vanaf de tweakdsl ftp haal ik precies 800kB\sec(ftp://tweakdsl.nl/test/100mb.bin)

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Zou je er niet druk om maken, dat soort snelheden zijn gewoon prima, ik haalde met mijn 8/1 ook nooit veel meer als 800kB/sec Meestal schommelend tussen de 700 en 800. Dus het is gewoon normaal lijkt mij.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:36

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Toen ik nog 8mbit had (xs4all) haalde ik 866kb/s, nu met adsl2+ 12mbit haal ik 1295kb/s net geen 1.3mb/s :(
Ik zou liever een wat hogere upload zien 2mbit ofzo.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:12
Ik zou me hier inderdaad niet te veel druk over maken, je komt nu al zo dicht bij hetgene wat je zou moeten kunnen halen dat je met veel moeite maar een kleine verbetering kan halen. Als de lijn gewoon stabiel is op die snelheid zou ik er niets aan veranderen. Ik haal zelf op dit moment met mij 10MBit ADSL2+ lijntje ook maar 3MBit en dat niet eens stabiel, maarja, ik zit dan ook 4400 meter van de centrale... ;(
Pagina: 1