Toon posts:

[XP] Gegevensfout cyclische redundantiecontrole bij usbstick

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil op mijn Notebook met onderstaande specificaties een USB memory stick (Dane Elec)installeren en krijg dan de volgende melding:Gegevensfout cyclische redundantiecontrole. Hij doet het dus niet.

Ligt niet aan de stick, heb die in een andere pc geprobeerd en werkt goed. Heb een digicam aan proberen te sluiten op dezelfde usb poort van de notebook en krijg wederom dezelfde foutmelding. Ik heb trouwens maar 1 USB poort dus ik kan geen andere pakken.

Wie o wie kan me helpen???

Dell Latitude C600
Intel Pentium 3 601 MHz 128 Mb
Windows XP SP2

Ik heb op google gezocht en hier op het forum, kom wel veel tegen, maar niet met usb en geen directe oplossing. Is windows opnieuw installeren een oplossing?

Verwijderd

Ik heb eens op internet zitten zoeken, meer mensen met een usb stick hebben dit probleem, voor usb is hier niet echt een oplossing voor,

Veel mensen met dvd branders en diskettestations hebben dit probleem ook weleens, en dat kwam vaak door een bekraste cd, of doordat de brander defect bleek te zijn.

Ik denk dat het em zit in je usb poort. Je hebt maar 1 poort zeg je?Probeer eens te updaten, of je usb in je bios terugzetten naar 1.1?

edit: hier staat er een artikel over:
http://www.usb.org/developers/whitepapers/crcdes.pdf.

Succes!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 10:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht zelf ook al dat het aan de usb poort lag. ik heb alle windows updates al.

misschien nog in de bios, dat zal ik eens proberen. Maar stel in installeer windows opnieuw, zou het probleem dan opgelost zijn?

Verwijderd

Ik denk van niet, ik denk dat je usb poort kapot is, maar je kunt het altijd proberen, anders moet je een nieuw mobo kopen. Dan zou ik eerst xp opnieuw installeren.

Verwijderd

Topicstarter
ok het is opgelost. Heb windows opnieuw geinstalleerd en nu doet hij het wel. had ik eerlijk gezegd niet verwacht, dacht dat de usb gewoon kapot was.

thnx tumke iig