Toon posts:

Een oldie: S3 Virge vs. i740

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He mensen,

Ff een vraagje: Ik heb thuis een oude bak staan waar geen videokaartje inzit. Nu kan ik van iemand een oud S3 Virge PCI (325) -kaartje krijgen of een Daytona met i740-chipset. De S3 is 4mb, de Daytona 8mb,

Welke is beter ???

p.s. Ik ben van plan hem door te lussen aan een VOODOO2 12mb kaartje.

Verwijderd

hoe meer geheugen hoe hoger de resolutie en de refreshrate in 2D.
3D interesseert je niet omdat je daar de voodoo2 voor gaat gebruiken.
ga dus voor de kaart met het meeste geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Qua geheugen ben ik het helemaal met je eens. Maar valt er ook nog iets te zeggen over 2d-kwaliteit bijvoorbeeld? Ik heb zelf beide kaartjes nl. nog nooit "ervaren".

Verwijderd

in 2d zijn ze even slecht/goed helaas.
dat maakt dus niet veel verschil.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan ben ik er denk ik wel uit: het wordt de Daytona.

Bedankt voor je (wel errug snelle) reacties!

Verwijderd

graag gedaan :)

ik hoop voor je dat je een kleine en slechte monitor hebt anders vallen die kaartje tegen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ach, het kan nooit tegenvallen als het gratis is :)

Ik wil er trouwens toch nauwelijks spellen/zware proggies op draaien. Gewoon lekker internetten enzo.

Verwijderd

maar als je een grote monitor hebt dan zal het beeld wazig zijn helaas.
die kaartjes zijn bedoeld voor kleinere monitoren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er een errug leuke 17" van HP aan vastmaken.

Mwoah, zolang ik de lettertjes kan onderscheiden, vind ik het wel oké :)

Verwijderd

hehe, op een 17" zal het wel wat wzig zijn, maar als je niets anders gewend bent, dan merk je het niet eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Precies!:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem trouwens toch niet zelf gebruiken. Hij is voor mijn ma en mijn kleine broertje, dus.......

Die zijn tot nu toe alleen een 486-er gewend, dus ze zullen er juist errug blij mee zijn denk ik! Hoe het beeld er ook uit ziet!

Verwijderd

oh, als het niet voor je zelf is dan maakt het niet uit ;)

dan is alles wel goed :)

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Hangt ook af van het mobo. Je kunt die intel740 beter niet op een Ali bord oid zetten (bij Socket7 platform bij K6's). Die intel wil dan nog wel eens nukkig zijn: vriend van me heeft er genoeg ervaring mee gehad.

*insert signature here

Verwijderd

ik heb daar nog nooit wat over gehoord, maar als het zo is, dan moet je daar wel op letten ja (eerst proberen dan, ik heb echter van dat probleem nog nooit gehoord)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
die intel740 heeft ook al 3d acceleratie (die s3 ook wel maar zeer beperkt).. hijs ook veel sneller dan de s3.. dus idd die i740 nemen.. met die i740 8MB kon ik op mn p2 350 zelfs nog fatsoenlijk quake3 spelen :)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29
ik heb zelf een s3-virge in men laptop en had 1ook een daytona i740 in mun 2e pc.

ik kan er alleen maar van dromen dat er zoiets "snels" als een i740 in mijn laptop zou zitten. die s3 is letterlijk een 3d-decellerator

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
hoe bedoel je wazig op 17"?
ik heb in mijn bak een 4 mb video kaart zitten met de voorloper van die virge....draait soepel 1280x768x24 bit op mijn 17" lg

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

heb je ooit een matrox g400 of een geforce2 gezien?
nee? dan weet niet wat scherp en wazig is.

nogmaals: als je niets beters kent, dan merk je het niet! (wel alles lezen he ;))

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Op zondag 21 januari 2001 13:18 schreef yo681 het volgende:
in 2d zijn ze even slecht/goed helaas.
dat maakt dus niet veel verschil.
Ben ik het zeker niet mee eens!

Heb tijden geleden mijn S3 vervangen door een i740 en de 2d prestaties van mijn toenmalige systeem gingen met stukken vooruit. De AGP i740 is een maatje te groot voor de simpele wegwerp PCI S3 virge. Ik heb laatste zelfs een DivX gezien met een i740 :).

Verwijderd

hmmm, met zijn oud bakkie gaat hij geen divx kijken, dus dat boeiet hem niet echt.

op zijn bakkie zal er echt geen verschil merkbaar zijn. (behalve de mogelijkheid voor hogere resoluties dan)
Pagina: 1