[MCE 2005] Xvid onder Media Center werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Galileo_Galilei
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-08-2025
Ik heb op een pc met een Geforce 2 Pro MCE 2005 gezet en nu zit ik met het probleem dat hij geen xvid aan lijkt te kunnen. Ik heb na de install de gordian knot codec pack geinstalleerd en als ik de video probeer te bekijken via de Media Player werkt hij prima, alleen onder Media Center vertikt hij het.

Ook bij het 'test' video'tje van MC begon het beeld te trillen en zag ik geen film, maar hoorde ik wel geluid. Is er ook een codec die ik voor MC moet installeren?

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:01
MCE 2005 heeft een dx9 compatible videokaart nodig, een geforce 2 is dat niet. Hierdoor kun je dus geen video in MCE 2005 afspelen. upgraden naar een dx9 compatible kaart dus ;)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Google maar eens op "MCE ffdshow" :) ffdshow is een handig programmaatje om MCE met codecs te laten werken :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Galileo_Galilei
f4stf0rw4rd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:04:
MCE 2005 heeft een dx9 compatible videokaart nodig, een geforce 2 is dat niet. Hierdoor kun je dus geen video in MCE 2005 afspelen. upgraden naar een dx9 compatible kaart dus ;)
Maar dat is dan gewoon een eis die eerst bekeken wordt neem ik aan? MCE is gewoon een shell die video's opstart niet? Als ik dus om die eis heen kan, kan ook de video afgespeeld worden (want de performance is prima bij Media Player).

Dan zou ik dus op zoek moeten naar een add-on die het controleren van de graphic card eruit sloopt.
domi235 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:07:
Google maar eens op "MCE ffdshow" :) ffdshow is een handig programmaatje om MCE met codecs te laten werken :)
Ja, en het vreemde is dus dat ffdshow al in de codec pack zit van gordian knot. Ik zal de laatste versie eens downloaden van die ffdshow, kijken of dat gaat helpen.

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:01
Galileo_Galilei schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:21:
[...]

Maar dat is dan gewoon een eis die eerst bekeken wordt neem ik aan? MCE is gewoon een shell die video's opstart niet? Als ik dus om die eis heen kan, kan ook de video afgespeeld worden (want de performance is prima bij Media Player).
Das wat kort door de bocht. MCE is idd een shell, die draait op dx9. Als op je pc DX9 geinstalleerd is zal het dus idd draaien, maar video ed. wordt op je beeldscherm getoverd via een dx9 Api, aangezien jou videokaart dit niet ondersteund kun je dus geen video afspelen.

Overigens had je deze info ook in het grote MCE 2005 topic kunnen vinden.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Galileo_Galilei
f4stf0rw4rd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:31:
[...]

Das wat kort door de bocht. MCE is idd een shell, die draait op dx9. Als op je pc DX9 geinstalleerd is zal het dus idd draaien, maar video ed. wordt op je beeldscherm getoverd via een dx9 Api, aangezien jou videokaart dit niet ondersteund kun je dus geen video afspelen.

Overigens had je deze info ook in het grote MCE 2005 topic kunnen vinden.
Ik vrees dat je gelijk gaat krijgen, een nieuwe versie van ffdshow heeft ook niet tot de gewenste resultaten geleid. Dan zal ik dus terug moeten naar xp pro vrees ik.

Jammer, want het enige waar ik media center echt voor wilde gaan gebruiken was de shell, die ziet er namelijk erg leuk uit en werkt op tv's ook goed. Ik snap wel dat voor video recording en tv capturing en dat soort zaken je goede videokaarten nodig hebt, maar ik wilde de media center aan de scart hangen zodat ik simpel de xvid's kon afspelen. Zie het als een versimpelde laptop / tv-out oplossing.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Pagina: 1