[XP] Multitasken - nieuwe programmas starten lukt niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik heb sinds enkele dagen een probleem mbt multitasking.
Ik kan ineens maar enkele programma's tegelijk draaien en als ik er meer probeer te starten gebeurt er niets. Hij werk gewoon door en is gewoon bruikbaar, maar nieuwe programma's starten doet ie niet.

Het enige wat in die tijd verandert is, is dat ik ongeveer een week ervoor Norton Internet Security en Norton System Works Prof. heb geinstalleerd met toebehoren. Een week later begonnen dus de problemen.

Ik heb al herstel punten geprobeerd, geprobeerd om alles van Norton weer te verwijderen, de processor en geheugen weer op normale snelheid te laten draaien (memtest geeft geen fouten).

Mijn voeding is ok en geeft zeer stabiele voltages af welke niet meer dan 1% afwijken van de gestelde waarden, dus daar ligt het ook niet aan.

Iemand nog een idee wat ik kan proberen voordat ik Windows maar opnieuw installeer?

telefoontoestel

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Rare foutmeldingen in je eventlog?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Er zijn geen meldingen op de tijden dat ik probeerde een applicatie te starten. Volgens het systeem heeft alles dus gewoon goed gedraaid al die tijd. De enige 2 meldingen die me opvielen waren van afgelopen nacht. Dat waren de volgende 2 meldingen:
WinMgmt kan de basisonderdelen niet initialiseren. Dit kan het gevolg zijn van een incorrect geïnstalleerde versie van WinMgmt, een mislukte upgrade van de WinMgmt-opslagplaats, onvoldoende schijfruimte of onvoldoende geheugen.
De Windows Security Center-service kan geen gebeurtenisaanvragen in WMI maken om niet-Microsoft antivirus- en firewallprogramma's te controleren.
Waarop die eerste slaat is mij niet bekend aangezien ik voldoende geheugen vrij heb (500+ MB) en ook harde schijf ruimte is er nog voldoende.

Die 2de melding weet ik ook niet, maar lijkt er niet mee te maken te hebben.
De laatste melding daarvoor stamt van 13 januari, terwijl de meeste problemen in de tussentijd hebben plaats gehad.

telefoontoestel

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Die programma's die dan zogenaamd 'niet starten' staan dus ook niet in de taskmanager onder de processen-tab? Of dat weer wel?
En het feit dat je maar enkele programma's kan draaien. Heeft dat enige regelmaat? Hoeveelheid programma's, bepaalde programma's etc.. :)

[ Voor 20% gewijzigd door _the_crow_ op 18-01-2006 14:38 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Dat is het vreemde dus ook nog ns. Als ik op zo'n moment bij taskmanager in de processenlijst kijk is die volledig leeg. Ook een ander programma kan die dan niet meer terug vinden. Verder is het enige regelmaat waarin het voorkomt dat er ongeveer (buiten de standaard services) nog 5 programmas tegelijk kunnen draaien waarna er dus op aanvraag van andere programmas dus geen enkele reactie meer komt.

Zelf heb ik nog nooit zoiets meegemaakt, dus ben best wel radeloos inmiddels.

telefoontoestel

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook, ik kan wel weer verder nadat ik dus ctrl-alt-delete indruk en dan klik op tablad processen en dan toepassingen dan lukt het weer allemaal. Dacht eerst pc gerelateerd maar ik heb ditzelfde probleem op een andere pc. Beide zijn herinstalleert en probleem blijft echter. ook die foutmelding van de installer heb ik in me log.

ik heb geen oplossing maar als er meer mensen met dit probleem zijn hoor ik het graag.

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Dat Ctrl-Alt-Delete idee heb ik nog niet geprobeerd doordat ik er vanuit ging dat dit hetzelfde resultaat zou hebben als dat ik het vanaf de taakbalk op startte. Ik ga het de volgende ronde eens proberen.

Daarbuiten, welke entry komt precies overeen? Die van WinMgt of van de WMI?

telefoontoestel

• mhoogendam
  • Laatst online: 13:11
Probeer Norton es compleet te verwijderen met behulp van de uninstall tool die ze gemaakt hebben.
Norton heeft de gewoonte om achter te blijven in de registry en dergelijjke.

Download HIER je symantec cleanuptool. Lees de gebruiksaanwijzing.

[ Voor 3% gewijzigd door mhoogendam op 18-01-2006 18:19 ]

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Die heb ik dus al gebruikt, maar die bood dus geen uitkomst. Ik dacht zelf namelijk in eerste instantie dat dat het probleem veroorzaakte doordat dat het laatste was dat ik had veranderd. Bleek dus niet het geval helaas.

telefoontoestel

Verwijderd

Dit klinkt een beetje als een virus.... Zowiezo eerst Norton verwijderen (veroorzaakt meer problemen dan het oplost) en daarna met een echte virusscanner even controleren op virussen.

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Welke virusscanner raad je me dan aan ipv norton? Die werkte altijd wel goed dacht ik zelf.

telefoontoestel

Verwijderd

BTW heb je misschien een draadloos toetsenbord muis ding? (sweex)?

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Ik heb enkel een draadloze muis (Logitech MX700)
Daar heb ik geen problemen mee ondervonden.

telefoontoestel

Verwijderd

Nou heb het getest heb nu vast keyboard + muis en alles is opgelost :)
Pagina: 1