Toon posts:

[WRT54GS] Kan ik upgraden naar v.4? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik mijn linksys WRT54GS firmware wil updaten stuit ik op een onzekerheid waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden.

Zie hier de informatie, behorende bij de laatste update

Linksys, A division of Cisco Systems, Inc.
Product: WRT54GS v.4
Classification: Firmware Release History
Firmware Date:9/15/2005
Release Date: 10/5/2005
Last Firmware Version: 1.05.2
- Fixed issue where long SES push generates new SSID and key instead of reset to defaults
- Fix iDEFENSE issue
- Add SES disable function in "Wireless Advanced" page
- Fixed SES LED delay
- Fixed issue where SES SSID/security is applied even when there is no SES clients
- Fix L2TP disconnect issue
- Fix DMZ and Port forwarding issue

Firmware 1.05
- Initial release for version 4.

NOTE: This firmware is not compatible with WRT54GS hardware version 1.0, 1.1, 2.0, 2.1 or 3.0. Please check the bottom of your router to ensure you have the correct hardware version.

Nu staat er dus dat deze firmware niet compatibel is met de hardware versies 1.0, 1.1, 2.0, 2.1 of 3.0. Deze hardware-versies, dat is toch niets anders dan je firmwareversie? Momenteel heb ik firmware 4.70.6, de conclusie is dan toch dat ik een WRTGS v4 heb, of is dit een nieuwe uitvoering van de router, zodat ik niet in staat ben om te updaten?

Verwijderd

Staat op de onderkant van je router V4 oid :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Please check the bottom of your router to ensure you have the correct hardware version.
Wat is daar dan niet duidelijk aan? ;)

edit:
Damn you, EurOtiC. :P

[ Voor 12% gewijzigd door NMe op 18-01-2006 01:17 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik inderdaad een kijkje genomen, maar er staat helaas geen versienummer vermeld. Maar mijn angstige vermoeden blijkt dus te kloppen?: de firmwareversie is wat anders dan de hardwareversie, zodat ik nu een nieuwe router moet kopen om de laatste firmware voor dit model te kunnen gebruiken?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 01:32 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 01:21:
Daar had ik inderdaad een kijkje genomen, maar er staat helaas geen versienummer vermeld. Maar mijn angstige vermoeden blijkt dus te kloppen?: de firmwareversie is wat anders dan de hardwareversie, zodat ik nu een nieuwe router moet kopen om de laatste firmware voor dit model te kunnen gebruiken?
Dat hangt er dus vanaf wat er wèl onderop staat, lijkt me? :) Als er een productcode staat, dan kun je die bijvoorbeeld opzoeken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 01:37:
[...]

Dat hangt er dus vanaf wat er wèl onderop staat, lijkt me? :) Als er een productcode staat, dan kun je die bijvoorbeeld opzoeken.
Wat er wel staat, dat voor dit relevant kan zijn, is een serial nummer. Met dit nummer - met of zonder 'linksys (wrt54gs)' - zijn er geen hits op google.

Mocht deze router versie 4 zijn, dan had het er ongetwijfeld opgestaan. Vandaar dat ik vraag: is het een nieuwe uitvoering van de router, of is het de firmware die de router update naar een nieuwe hardwareversie, daar de naam van het product ongewijzigd blijft.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 01:12:
[knip]
Last Firmware Version: 1.05.2
[knip]
Momenteel heb ik firmware 4.70.6, de conclusie is dan toch dat ik een WRTGS v4 heb, of is dit een nieuwe uitvoering van de router, zodat ik niet in staat ben om te updaten?
Dat zou betekenen dat jij al een veel nieuwere versie zou hebben. Ik ga er daarom vanuit dat jij geen v4 hebt. Je zou dan een 1.05.x fw-versie hebben gehad.
Je bent dus (als logisch gevolg van het niet hebben van v.4 hardware) niet in staat om te upgraden met deze versie.

Hoe lang geleden heb je het apparaat gekocht? Het kan zijn dat je gewoon een v.1.0 hebt. Linksys had toen mogelijk nog geen voornemens verdere hardware aanpassingen te maken in de toekomst, waardoor een v.1.0 vermelding overbodig leek.

[ Voor 27% gewijzigd door gertvdijk op 18-01-2006 02:07 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
gertvdijk schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 02:04:
[...]

Dat zou betekenen dat jij al een veel nieuwere versie zou hebben. Ik ga er daarom vanuit dat jij geen v4 hebt. Je zou dan een 1.05.x fw-versie hebben gehad.
Je bent dus (als logisch gevolg van het niet hebben van v.4 hardware) niet in staat om te upgraden met deze versie.
True, toch leek het mij mogelijk dat ze nu verder gingen met een andere nummering, hoewel dat inderdaad niet logisch zou zijn...
gertvdijk schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 02:04:
[...]

Hoe lang geleden heb je het apparaat gekocht? Het kan zijn dat je gewoon een v.1.0 hebt. Linksys had toen mogelijk nog geen voornemens verdere hardware aanpassingen te maken in de toekomst, waardoor een v.1.0 vermelding overbodig leek.
Oktober 2004, zover ik mij kon herinneren was dat inderdaad v 1.0 (van de doos).

Linksys hanteert een lijst van producten waaruit je kunt kiezen als je gaat updaten. Daar kwamen er in der tijd steeds meer te staan: v1.1, v2.0 enz... En ik koos altijd de laatste versie en ging updaten. Deze versienummers gingen gelijk op met de firmwarenummers dus ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat ik mijn router met deze firmware's een andere hardwareversie gaf.

Maargoed, wellicht was dat berust op toeval en heeft deze router andere hardware.

Daarnaast heeft deze firmwareupgrade ook de 'Port forwarding issue Fix' in huis, waarvan ik aanneem dat deze mijn failed to create port mappings-probleem bij DC++ eindelijk een keer permanent kan verhelpen. De laatste firmwareversie die ik heb heeft dat niet. Het zou toch niet zo zijn dat ze nu voor mijn oudere hardwareversie (als dat inderdaad zo is) geen updates meer verzorgen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 02:25 ]

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Als je het zeker wilt weten: bekijk eens een keer de volgende site:

Linksys info

Hierbij staat vermeld hoe je een WRT54G/GS kunt herkennen. Het is echter wel handig als je weet hoe je hem los moet maken, en weer goed dicht kunt maken. ;)

<update-je>
Oke, zie gewoon te tabel onderaan de pagina. Daar staan de serie nummers voor de verschillende Hardware uitvoeringen genoemd:

v1CGN0xxx-CGN1xxx
v1.1CGN2xxx
v2CGN3xxx
v2.1CGN4xxx
v3CGN5xxx
v4CGN6xxx

[ Voor 43% gewijzigd door XtremeNova op 18-01-2006 10:08 ]

I like it red, with 150 bhp..

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb ook zon router (sinds een maand ofzo) en heb even gekeken. Bij mij staat er netjes V5 achter het producttype (niet achter de productserial).

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Meastro1983 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:51:
Ik heb ook zon router (sinds een maand ofzo) en heb even gekeken. Bij mij staat er netjes V5 achter het producttype (niet achter de productserial).
Ok, jij hebt waarschijnlijk net een iets ander type, een WRT54G. TS heeft 't over een WRT54GS

I like it red, with 150 bhp..

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Dit is meer iets voor Network Troubleshooting, ik verplaats je topic even en pas je titel iets aan. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gebeld met linksys en na 10 minuten was het antwoord inderdaad dat dit een andere uitvoering is van de router, derhalve kan ik deze update niet gebruiken. De hardwareversie is dus wel degelijk wat anders dan de firmwareversie en tot en met versie 3.0 is er andere firmware beschikbaar dan voor de hardwareuitvoering van(af) 4.0.

Ik vroeg of er nog wel nieuwe updates voor mijn versie komen, dat blijft het geval. Ik ben dus toch nog up to date.

Bedankt voor de hulp.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Waarom wilde je updaten, gewoon om up to date te zijn of om meer functionaliteit?

Ik zelf heb de zelfde router als jij en gebruik HyperWRT Thibor.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
Sowieso om up to date te blijven, daarnaast in de hoop dat een probleem met DC++ een keer permanent wordt opgelost (mocht dat aan mijn router liggen):

Verwijderd in "DC++ 0.674 active-mode probleem"

Uiteindelijk krijg ik de melding nog steeds van tijd tot tijd
Pagina: 1