Wanadoo blockt poort 25?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
De bekende vraag, ik weet (nu) dat het in het verleden zo was, echter heb ik toenstraks met wanadoo gebeld en die vertelde mij dat poort 25 NIET geblokeerd is....

Mijn probleem:
Sinds vanochtend ADSL via wanadoo, 3 jaar lang via hccnet geinternet, en kon prima verzenden via me eigen mailserver. Sinds vanochtend (wanadoo dus) kan ik niet meer verzenden via me eigen mailserver, wel via de wanadoo servers.

Mijn vragen:
- Is er een manier om dit te omzeilen? (secundary poort voor mail kan ik instellen, alleen tot op heden nog geen resultaat, nog een voorkeur voor bepaalde poort die zeker open staat?)
- Wordt het nog steeds geblocked? en mag/ga ik dus morgen wanadoo weer lastig vallen
- Kan het aan de instellingen qua IP/DHCP/NAT liggen in zowel livebox als (vigor 2900G) router? (lijkt me niet, maar heb met bepaalde instellingen dat ik DNS timed out krijg bij een nslookup, op dit moment echter niet (met deze instellingen)

(zoek dus beetje mensen die ook wanadoo hebben en hetzelfde probleem hadden/hebben ;))

[ Voor 5% gewijzigd door DutchTSE op 18-01-2006 00:29 ]

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
DutchTSE schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:28:
De bekende vraag, ik weet (nu) dat het in het verleden zo was, echter heb ik toenstraks met wanadoo gebeld en die vertelde mij dat poort 25 NIET geblokeerd is....

Mijn probleem:
Sinds vanochtend ADSL via wanadoo, 3 jaar lang via hccnet geinternet, en kon prima verzenden via me eigen mailserver. Sinds vanochtend (wanadoo dus) kan ik niet meer verzenden via me eigen mailserver, wel via de wanadoo servers.

Mijn vragen:
- Is er een manier om dit te omzeilen? (secundary poort voor mail kan ik instellen, alleen tot op heden nog geen resultaat, nog een voorkeur voor bepaalde poort die zeker open staat?)
- Wordt het nog steeds geblocked? en mag/ga ik dus morgen wanadoo weer lastig vallen
- Kan het aan de instellingen qua IP/DHCP/NAT liggen in zowel livebox als (vigor 2900G) router? (lijkt me niet, maar heb met bepaalde instellingen dat ik DNS timed out krijg bij een nslookup, op dit moment echter niet (met deze instellingen)

(zoek dus beetje mensen die ook wanadoo hebben en hetzelfde probleem hadden/hebben ;))
- Is er een manier om dit te omzeilen?
Nee, ze blocken poort 25 op elk ip binnen hun netwerk.

- Wordt het nog steeds geblocked?
Ja, de block is permanent. Je kan ze ermee lastig vallen, maar je haalt er echt helemaal niks mee uit en ze zullen niet onder de indruk zijn. Wanadoo is niet de enigste provider, die poort 25 op de block heeft staan. Het is immers de ultieme manier om bijvoorbeeld spam praktijken de nek om te draaien. Dat er een paar mensen echt zelf een mailserver draaien, dat incasseren ze gewoon qua communicatie. In hun algemene voorwaarden staat dat zij de gebruiker moeten voorzien van de aangeboden diensten: toegang tot internet en e-mail. Dat verzorgen ze via pop.wanadoo.nl en smtp.wanadoo.nl. Daarmee voldoen ze aan de voorwaarden. Dat jij een eigen server wilt draaien, is een extra 'dienst'. Wanadoo staat dus ook nog eens sterk in dit punt.

- Kan het aan de instellingen qua IP/DHCP/NAT liggen in zowel livebox als (vigor 2900G) router?
Nee, kan je ook via een telnet sessie op 25 checken.

Voor verdere berichtgeving is het misschien verstandig de recente topic van Wanadoo te volgen: [rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VIII)[/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door Lekkere Loempia op 18-01-2006 00:43 ]

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Lekkere Loempia schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:39:
[...]
- Is er een manier om dit te omzeilen?
Nee, ze blocken poort 25 op elk ip binnen hun netwerk.

- Wordt het nog steeds geblocked?
Ja, de block is permanent. Je kan ze ermee lastig vallen, maar je haalt er echt helemaal niks mee uit en ze zullen niet onder de indruk zijn. Wanadoo is niet de enigste provider, die poort 25 op de block heeft staan. Het is immers de ultieme manier om bijvoorbeeld spam praktijken de nek om te draaien. Dat er een paar mensen echt zelf een mailserver draaien, dat incasseren ze gewoon qua communicatie.

- Kan het aan de instellingen qua IP/DHCP/NAT liggen in zowel livebox als (vigor 2900G) router?
Nee, kan je ook via een telnet sessie op 25 checken.

Voor verdere berichtgeving is het misschien verstandig de recente topic van Wanadoo te volgen: [rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VIII)[/rml]
Vervelend dat die knul aan de helpdesk dan zegt dat het niet geblokkeerd wordt... welkom in het helpdeskenleven van 'hier leveren we geen support op' :/

Die knul zei ook al, open maar een telnet sessie en je ziet dat het werkt 8)
bij hem wel, bij mij helaas niet, maar telnet, nee daar leveren we geen support op :+

@ topic wanadoo: :X

zal ik dan maar een slotje aanvrage? :Y)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Lekkere Loempia schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:39:
In hun algemene voorwaarden staat dat zij de gebruiker moeten voorzien van de aangeboden diensten: toegang tot internet en e-mail. Dat verzorgen ze via pop.wanadoo.nl en smtp.wanadoo.nl. Daarmee voldoen ze aan de voorwaarden. Dat jij een eigen server wilt draaien, is een extra 'dienst'. Wanadoo staat dus ook nog eens sterk in dit punt.
Wat is internet? Geen synoniem voor browsen in ieder geval :)

TS quoten :z

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:47

Rmg

Redelijk normaal dat ze uitgaand poort 25 blokkeren. afgelopen 3 providers die ik gehad heb hebben dat ook iig.

Zelf heb ik het opgelost door smtp.wanadoo.nl als relayhost te gebruiken.

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter heeft aangegeven dat deze op slot kan.

[rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VIII)[/rml]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.