Hallo,
Mijn probleem gaat over de onderstaande code. Zoals die er nu staat
en ik run hem en geef hem een major nummer mee van bijvoorbeeld 10 krijg ik een lijst te zien
met de /dev files met major 10, geen probleem.
Zodra ik de regels met commentaar ervoor die de struct tmp vullen (maakt niet uit of ik er 1 of meerdere gebruik) krijg ik altijd nog maar 1 file te zien.
En snap ook niet waarom, die struct is gewoon een simpel eigen structje waar ik wat variablen in zet meer niet.
Struct:
Output met commentaar:
Output zonder commentaar:
Alvast bedankt!
Ik hoop dat jullie zien wat ik fout doen want ik kom er niet uit
Mijn probleem gaat over de onderstaande code. Zoals die er nu staat
en ik run hem en geef hem een major nummer mee van bijvoorbeeld 10 krijg ik een lijst te zien
met de /dev files met major 10, geen probleem.
Zodra ik de regels met commentaar ervoor die de struct tmp vullen (maakt niet uit of ik er 1 of meerdere gebruik) krijg ik altijd nog maar 1 file te zien.
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| int check_devfile(const char *name, const struct stat *status, int type) { if (type == FTW_NS) { return 0; } if (type == FTW_F || type == FTW_SL) { if (status->st_mode&S_IFCHR && MAJOR(status->st_rdev) == major) { printf("Found: %s\n",name); struct devs *tmp; //tmp->path = (char *)name; //tmp->major = 180; //tmp->minor = MINOR(status->st_rdev); devicesFound[counter] = tmp; tmp = NULL; counter++; } } return 0; } |
Struct:
C:
1
2
3
4
5
| typedef struct devs { char *path; int major; int minor; } devs; |
Output met commentaar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| driver:~/project/Sourcecode/Fisco/devdetect# ./main 10 Start detecting for major:10 Found: /dev/inportbm Found: /dev/logibm Found: /dev/psaux Found: /dev/atibm Found: /dev/jbm Found: /dev/rtc Found: /dev/agpgart Found: /dev/apm_bios |
Output zonder commentaar:
code:
1
2
3
| driver:~/project/Sourcecode/Fisco/devdetect# ./main 10 Start detecting for major:10 Found: /dev/inportbm |
Alvast bedankt!
Ik hoop dat jullie zien wat ik fout doen want ik kom er niet uit
[ Voor 17% gewijzigd door eppie op 17-01-2006 23:51 ]