Toon posts:

Pentium M 780 upgradebaar naar Duo Core T2600?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een tijd lopen zoeken, en ik kwam er echt niet zelf uit ?
Ik dacht bij meezelf : Als ik op dit moment een laptop met een Pentium M 780 koop, kan ik dan op een later ogenblik de processor gewoon vervangen met de bijvoorbeeld de nieuwe Duo Core T2600 ?

Ik ben toen op de intel site gaan zoeken naar de socket nummers. daar kwam uit dat ze beide socket 478 gebruiken.
Toen begon ik meezelf af te vragen of het wel een goed idee was, om de CPU van een laptop te vervangen? dit is dan ook de vraag die ik wil stellen aan de GOT?

kan het uberhaupt wel, en is het een goed idee?

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Een Pentium-M draait ten eerste al op Socket 479
Ten tweede is het af en toe wel eens mogelijk om de CPU te vervangen, maar dit raad ik niet aan om zelf te doen... vaak zitten die laptops zo complex in elkaar, dat je makkelijk iets beschadigt. Daarbij vervalt ook je garantie.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In theorie zou het moeten passen, maar of het in de praktijk gaat werken is een tweede. En ook of de beide cores überhaupt worden herkend, want het chipset moet de dual core ook ondersteunen. Tot nu toe is de 945xM het enige chipset dat officieel gedocumenteerde Core Duo support heeft. En ik denk niet dat dit in jouw laptop zit, eerder een 915xM ;)

Ik zou eerder de laptop verkopen en een nieuwe Core Duo laptop aanschaffen.

Overigens: Processors, Mobo's & Geheugen » Complete Systemen & Laptops ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 18-01-2006 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm key, heeft iemand dan een lijst met release data's voor laptop, met die processors? (Dell specefiek ?)

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:26
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:13:
hmm key, heeft iemand dan een lijst met release data's voor laptop, met die processors? (Dell specefiek ?)
De Dell 9400 is nu al te bestellen. Vervolgens een levertijd van ongeveer 20 dagen.

Verwijderd

Topicstarter
wezep schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:32:
De Dell 9400 is nu al te bestellen. Vervolgens een levertijd van ongeveer 20 dagen.
Die heeft de T2600 niet ;) en mischien moet ik iets specefieker zijn :P.
de vraag was dus hoe het zat met alle laptop's. wanneer kunnen we verwachten dat er een fragload aan duo core's in flaptop's worden gepompt, en dus ook voor de massa's nerd's/tweakers beschikbaar zullen zijn? en daarbij vroeg ik mee ook af of iemand een idee/site/feitje heeft over dell, wanneer zij in de D810 de duo core's gaan stoppen ?

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:04

Hoogie2004

Whohooooo

K heb op tweakers gelezen dat de socket fysiek iets verschilt, pinnetjes zijn hetzelfde, maar de uitsparing onder de processor zou anders zijn, zodat je deze fout niet kunt maken, kijken of ik et artikel nog kan vinden...

#EDIT: nieuws: Pentium M Yonah niet socketcompatible met Dothan

[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-01-2006 20:06 ]

My iRacing profile | Strava

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 09:32
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:45:
Ik heb net een tijd lopen zoeken, en ik kwam er echt niet zelf uit ?
Ik dacht bij meezelf : Als ik op dit moment een laptop met een Pentium M 780 koop, kan ik dan op een later ogenblik de processor gewoon vervangen met de bijvoorbeeld de nieuwe Duo Core T2600 ?

Ik ben toen op de intel site gaan zoeken naar de socket nummers. daar kwam uit dat ze beide socket 478 gebruiken.
Toen begon ik meezelf af te vragen of het wel een goed idee was, om de CPU van een laptop te vervangen? dit is dan ook de vraag die ik wil stellen aan de GOT?

kan het uberhaupt wel, en is het een goed idee?
De 7x5 is socket 478 (kijk zelf maar op intel site! zou leuk zijn als het in mijn pc zou passen)
De 7x0 is socket 479

Over dat upgraden. Ik vermoed van wel, maar ik weet niet of de T2600 ook met het huidige chipset overweg kan. Misschien kan hij alleen overweg met het "next-gen" chipset.

• Aenarion
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:00:
[...]

Die heeft de T2600 niet ;) en mischien moet ik iets specefieker zijn :P.
de vraag was dus hoe het zat met alle laptop's. wanneer kunnen we verwachten dat er een fragload aan duo core's in flaptop's worden gepompt, en dus ook voor de massa's nerd's/tweakers beschikbaar zullen zijn? en daarbij vroeg ik mee ook af of iemand een idee/site/feitje heeft over dell, wanneer zij in de D810 de duo core's gaan stoppen ?
Die heeft de T2600 wel hoor...

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

http://configure2.euro.de...2941&s=bsd&sbc=inspn_9400

Op dit moment de Dell 9400 vanaf €779,-- ex BTW.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

offtopic:
Punica, Check je mail over die Dell poweredge 430 Sata op V&A, ik krijg steeds geen reactie, fout emailadres in profile?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Weet iemand wat meer, ik zelf zit ook met een 915 chipset en vroeg me dus af of ik er een T2300 erin kon prikken.

O-)

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:04

Hoogie2004

Whohooooo

carpin schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:44:
Weet iemand wat meer, ik zelf zit ook met een 915 chipset en vroeg me dus af of ik er een T2300 erin kon prikken.

O-)
Nogmaals zoals ik al eerder zei:

K heb op tweakers gelezen dat de socket fysiek iets verschilt, pinnetjes zijn hetzelfde, maar de uitsparing onder de processor zou anders zijn, zodat je deze fout niet kunt maken, kijken of ik et artikel nog kan vinden...

#EDIT: nieuws: Pentium M Yonah niet socketcompatible met Dothan

My iRacing profile | Strava

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik weet het nog niet,ik heb wel een Aopen minipc gezien met duo core erin, ze noemde hem de de miniduo.
Ik geloof dat ze alleen een T2300 (met een andere bios?) erin hebben gezet.
Is dus afwachten of proberen.

Ik geloof dat ie sockel precies hetzelfde is, niks geen andere voet.

Toch anders/ 1 pen hebben ze verplaatst. :(

[ Voor 24% gewijzigd door carpin op 21-02-2006 17:25 ]

Pagina: 1