Samsung 120gb defect? Logboeken: Fout Disk

Pagina: 1
Acties:

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:53

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Yo,

Ik zit hier bij mensen thuis, heb de pc van hun opnieuw geinstalleerd bij mij thuis en een image gedraait van de installatie. Vervolgens ben ik de pc gaan aansluiten bij hun.

Nu lijkt al sinds dat ie hier staat, regelmatig dat de pc gaat freezen. In de Logboeken van xp zie ik dat er fouten aangegeven worden betrekking tot de HDD (Samsung 120gb).

Nu vermoed ik dus bad clusters, wat er dus ook in de logboeken word aangegeven:
Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\D.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Het type hdd van Samsung is: SP1203N.

De harddisk komt uit een systeem van 2 jaar oud, dus lijkt mij dat er nog garantie op moet zitten (3 jaar garantie). Nu heb ik hun voorgesteld om een nieuwe harddisk te gaan halen, en deze te om te bouwen, en de image terug te zetten. Vervolgens de defecte harddisk terug te brengen naar de pc-winkel, waar ze de pc destijds hebben aangeschaft. In de hoop dat ze de hdd zo zonder gezeur omruilen. En zo dat ze dan de omgeruilde als 2e hdd kunnen gebruiken.

Nu is mijn vraag, zou dit dus het begin van het einde van de hdd kunnen betekenen?

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:33
Je moet sowieso een back-up maken...

Daarna kun je eens proberen de hele harde schijf te formatteren en dan een volledige oppervlakte-scan eroverheen te gooien... Als je dan nog een bad cluster hebt, terug ermee.

De winkel stuurt hem waarschijnlijk op naar Samsung en dan kan het een paar weken duren voordat je een nieuwe hebt. Of je stuurt hem zelf op naar Samsung, dan moet je op de site even zoeken naar de RMA voorwaarden, RMA formuliertje invullen en dat ding opsturen enzo...