Toon posts:

wel netwerk maar geen internet en alleen mijn pc

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zat vanavond lekker de skypen,internetten,msnen en counterstrike sourcen (ja tegelijk...) en toen viel ineens me internet weg. Ik vermoedde eerst dat het internet er helemaal uit lag omdat ik een half uur ervoor een stroomstoring van 4 uur lang gehad had. Nu bleek dat me router en me modem gewoon lekker op volle toeren draaiden. Ik ben toen op een andere pc hier in huis gaan kijken en daar bleek het internet wel gewoon te werken.

Terug bij mij pc, ik heb inmiddels de netwerkkaarten opnieuw geinstalleerd *dubbele netwerkkaart op de A8N-SLI deluxe* dit veranderde niet bijzonder veel. Ik kan wel gewoon me router pingen maar veel verder kom ik eigenlijk niet...

Nu heb ik al eens de netwerkkabel in de andere netwerkkaart gedaan en toen deed het internet het even, tot me pc zich ineens bedacht *owja ik hoor het niet te doen* en toen floep binnen 30 sec lag het er weer uit.

Ik zit nu gewoon te internetten via de netwerkkabel die normaal in me eigen pc zit dus aan de kabel ligt het niet.

Iemand enig idee wat het nou kan zijn? blijkbaar is het iets intern maar waar....
[edit: nee het is niet de firewall die gebruik ik namelijk niet]

alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 09:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
help graag

Verwijderd

Lijkt me een defecte netwerkkaart. Zelf ook wel eens gehad.

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Een soort gelijk probleem heb ik ook eens na een stroomstoring gehad. Ik had na de stroomstoring om een of andere reden mijn switch en netwerkkaart kapot. Erg vaag. Nu heb ik op alle pc's inclusief modem en switch een overspanningsfilter zitten.

Lijkt mij ook een defecte netwerkkaart. Helaas begrijp ik 1 zin niet zo. Je zegt:"Nu heb ik al eens de netwerkkabel in de andere netwerkkaart gedaan.....". Heb je 2 netwerkkaarten in de pc? Probeer anders de netwerkkaart eens in een andere pc. Dan weet je als hij kapot is. Al eens een andere poort op de router/modem geprobeerd?

[ Voor 23% gewijzigd door Edmund op 18-01-2006 23:34 . Reden: 2 zinnen omgedraaid.... ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is dus die A8N-sli deluxe daar zitten 2 netwerkkaarten ingebouwd en de andere poort ook al geprobeerd op me router ik zit nu overigens op dezelfde netwerkkabel te internetten dus het is echt intern mijn pc
ik kan wel in me router komen dus op de een of andere manier is er nog verbinding alleen zodra hij naar buiten gaat lukt het hem niet :/

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 21:24 ]

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:21:
Ja dat is dus die A8N-sli deluxe daar zitten 2 netwerkkaarten ingebouwd en de andere poort ook al geprobeerd op me router ik zit nu overigens op dezelfde netwerkkabel te internetten dus het is echt intern mijn pc
ik kan wel in me router komen dus op de een of andere manier is er nog verbinding alleen zodra hij naar buiten gaat lukt het hem niet :/
Pffftt... Viel niet mee om te lezen zonder punten.

Staat het adres van de router ook als gatewayadres ingesteld?
Kun je naar buiten pingen (bv naar www.tweakers.net)?

Verwijderd

Ik heb het laatst gehad bij 2 computers bij een klant.

Ik had gewoon de Netvoeding er voor 20 minuten uitgetrokken want ik dacht ook dat ze kapot waren...
maar daarna deden ze het weer... echt heel gek.

Verwijderd

hier ooit bij een stroomuitval een onboard netwerkkaartje kapotgegaan. Hiervoor een pci kaart in de plaats gedaan en draaien..

Verwijderd

Topicstarter
Pffftt... Viel niet mee om te lezen zonder punten.

Sorry :S niet zo secuur met interpunctie...
Staat het adres van de router ook als gatewayadres ingesteld?
Kun je naar buiten pingen (bv naar www.tweakers.net)?
Uiteraard heb ik me routeradres als gateway staan. En vanaf deze pc kan ik gewoon detweakers site pingen maar van af die andere pc lukt dat niet.

Alleen zo vreemd, Als ik de netwerkkabel in een van de netwerkkaarten doe en internet open doet hij het heel even. Ik kan nog net met google even zoeken maar op moment dat ik een resultaat aan klik is de verbinding al weg. Net alsof er iets softwarematigs in zit, die eerst niet helemaal snapt wat er gebeurd als ik de netwerkkabel er in doe en dat die software na een paar sec doorkrijgt dat er iets gebeurd wattie moet blocken ofzo... Misschen een windows update die de boel fucked up heeft of een virus?
*ja beetje jip en janneke verhaal maar ik ben echt de draad kwijt wat betreft deze pc. Gloepie nieuw bord en nog nooit van me leven zoveel problemen gehad met een pc. Misschien omdat winxp totaal niet op dual core voorbereid is maar echt niet normaal meer. Er is niemand die dit probleem ook ooit eerder gezien heeft ofzo krijg ik het idee... 'k ben echt ten einde raad aan het zijn. En als ik nou net me pc geinstalleerd had, maar heb echt heel veerl progs erop geinstalleerd dus ik los het liever op door het met een instelling te veranderen ofzo O-)

bedankt voor jullie aandacht iig

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-04 17:59
Staat op jouw pc de DNS wel goed. Dat kan ook nog wel eens rare dingen veroorzaken.

Misschien kun je eens een andere poort op de router proberen.

• Edmund
  • Niet online
Heb je al eens gescant op spyware?

Ga anders eens naar Uitvoeren -> msconfig en schakel kijk eens wat er onder opstarten staat en schakel hier anders het een en ander uit. Het zou ook kunnen dat een softwarepakket aant kutten is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat het garantie-tijd is, als ik nu de netwerkkabel in me pc doe, herkent hij hem niet eens en netwerkkaart (beiden) activeren niet *geen lampjes dus die gaan branden*. Paar laatste checks doe ik nog maar ik vrees dat het water naar de zee dragen is... Ik heb alle tips gevolgd die hier door alle gebruikers gegeven zijn en niets hielp echt afgezien van dat ik op het laatst nog wel weer in me router kon komen wat eerst niet kon. Iig heeft dit me een router update opgeleverd :)

iig bedankt voor de reacties, mocht er nog iemand zijn die denkt 'shit dit had ik ook' laat het weten maar het lijkt erop dat niemand een idee hier heeft.

mvg Daftman

Verwijderd

Topicstarter
YES in me laatste poging nog iets te vinden heb ik gevonden wat het probleem veroorzaakte.
Een programmaatje, cfosspeed, een programmaatje wat ervoor zorgt dat je internettraffic verbeterd, verslechterde het juist.... Stom dat ik er niet aan gedacht had maar me tray icons worden om de een of andere reden nooit gestart ofzo waardoor ik niet zag dat het progje altijd maar aan stond. Hij viel me ineens op toen ik bij de eigenschappen van netwerkverbindingen keek. Toen zag ik hem ineens daar bij staan in het lijstje van waar ook tcp/ip en client voor microsoft-netwerken etc. bij staat. Nadat ik het vinkje van cfosspeed uit heb gezet daar, deden me netwerkkaarten het weer.

Onwijs bedankt voor de reacties en hulp. En dan ga ik nu eindelijk weer eens lekker counter-strike source spelen ^_^ 't zal wel voor geen meter gaan na zo lang niet gespeeld te hebben 8)7

Greetz, Daftman

Verwijderd

Je moet die meuk niet installeren " internet sneller maken" "Cable uncapping kits " etc dat soort meuk lekker van af blijven :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ja nu kom ik niet meer geloofwaardig over natuurlijk, maar dit was niet zo'n registry upfucker dit is speciaal progje die zorgt dat de pakketjes in- en uitvoer van je up- en download beter verloopt. Wat als resultaat heeft dat je volledige up- en download kan halen zonder een limiter te gebruiken ofzo wat ideaal is bij een programma als direct connect oid. en dan ontertussen kun je dan nog gewoon gamen zonder lagg omdat dit programma prioriteiten stelt. Ik ga dus nog wel proberen het opnieuw te installeren. Want dat ding is ideaal. Maar goed dat komt nu zoals eerder gezegd niet meer zo geloofwaardig over vrees ik :)

Greetz Daftman
Pagina: 1