[XP] Automatische Update wil blijven rebooten

Pagina: 1
Acties:

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Topicstarter
Een vriend van me heeft een PC met Windows XP SP2.

Na het installeren van één van de laatste update een paar dagen terug, blijft Automatische Updates het welbekende scherm om de 10 minuten weergeven met de melding dat het installeren van de updates bijna voltooid is, maar dat de computer nog opnieuw opgestart moet worden.

Na een reboot verschijnt dit scherm wederom om de 10 minuten.

De tips in dit topic ( Automatische updates -> Herinnering... ) heeft hij ook opgevolgd, maar het mocht niet baten.

Klinkt dit probleem iemand bekend? Ik ben een half uur aan het zoeken geweest, en hijzelf al een paar dagen, maar we kunnen niks vinden.

De PC is enkele weken geleden opnieuw geïnstalleerd, en er staat de volgende software op:
- zonealarm
- nod32
- pestpatrol

Deze menen dat de PC vrij is van virussen en spyware.

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 17-01-2006 23:06 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Wat gebeurt er als je Automatische Updates uitzet via Start, Configuratiescherm, Automatische updates, "Automatische updates uitschakelen"?
Krijg je dan nog steeds die melding?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 23:18 ]

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:18:
Wat gebeurt er als je Automatische Updates uitzet via Start, Configuratiescherm, Automatische updates, "Automatische updates uitschakelen"?
Krijg je dan nog steeds die melding?
Lijkt me niet he 8)7

Verwijderd

Ligt misschien voor de hand, maar aangezien de tips uit Automatische updates -> Herinnering... blijkbaar ook niet werkten...

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:25:
[...]

Ligt misschien voor de hand, maar aangezien de tips uit Automatische updates -> Herinnering... blijkbaar ook niet werkten...
Dat was een oplossing, dat is dat van jouw niet. Als je automatische updates uitschakelt krijg je die melding niet meer nee, maar dan komen er ook geen updates meer binnen. Lost het probleem dus niet op. Ik zou het niet weten, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt..

[ Voor 7% gewijzigd door salvador4 op 17-01-2006 23:31 ]

Verwijderd

salvador4 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:30:
[...]

Dat was een oplossing, dat is dat van jouw niet. Als je automatische updates uitschakelt krijg je die melding niet meer nee, maar dan komen er ook geen updates meer binnen. Lost het probleem dus niet op. Ik zou het niet weten, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt..
NFI, maar je kan het voor z'n minst proberen? Wat stel jij dan voor? laat maar

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 23:33 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Topicstarter
Mjah, die gast waar het om gaat heeft geen GoT account, dus kan z'n bevindingen niet posten, maar het lijkt mij dat ie z'n Automatische Updates juist voor het gemak aan wil laten.

Maar aangezien het (volgens hem) pas sinds de laatste update is, is dat misschien een optie om die te verwijderen?

Ik zie wel eens updates voorbij komen bij mij waar bij staat "De installatie van deze update is niet terugf te draaien" oid. Die zijn dan ook echt niet te verwijderen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

CodeCaster schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:37:
Ik zie wel eens updates voorbij komen bij mij waar bij staat "De installatie van deze update is niet terugf te draaien" oid. Die zijn dan ook echt niet te verwijderen?
Met wat geluk was er voor de update een Systeemherstelpunt aangemaakt en kan hij die zo toch terugdraaien.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 23:41 ]

Pagina: 1