Toon posts:

[XP] Booten en installeren vanaf usb-hdd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Is het mogelijk om windows te installeren vanaf een usb-harddisk?
Ik heb een pc die wel vanaf de originele windows cd-rom wil opstarten, maar tijdens het kopieren van bestanden loopt de installatie vast. De CD-rom drive is brak.
Nu zat ik te denken:
Kan ik de usb-hardrive bootable maken en de windows-cd erop kopieren om vanaf daar te installeren?
Zo ja, hoe? Een netwerkinstallatie is ook goed, maar dan moet er alsnog geboot worden vanaf de usb-harddrive of de installatie cd.
Ik heb geen diskettes beschikbaar en de cd-rom drive functioneert niet goed.

Tnx!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kan je niet gewoon even een CD-Rom speler lenen dan wel aanschaffen (kost maar een paar euro.) :?
Lijkt mij de allermakkelijkste oplossing.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:07

_Ernst_

Mark It Zero!

Kawaii schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:04:
Kan je niet gewoon even een CD-Rom speler lenen dan wel aanschaffen (kost maar een paar euro.) :?
Lijkt mij de allermakkelijkste oplossing.
Dat lijkt mij eigenlijk ook de gemakkelijkste methode..

Maar als je moederbord boot from usb ondersteunt zou het volgens mij wel moeten kunnen. Gewoon een bootable hd maken met de windows installatie erop.

Last.fm

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

bij mij is het zelfs zo dat als er een usb device aangesloten is (stick of hd) dat hij automatisch daarvan wil booten (terwijl dit in de bios niet aanstaat trouwens maar goed) dus volgens mij moet het wel kunnen

Verwijderd

Topicstarter
_Ernst_ schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:07:
[...]

Dat lijkt mij eigenlijk ook de gemakkelijkste methode..

Maar als je moederbord boot from usb ondersteunt zou het volgens mij wel moeten kunnen. Gewoon een bootable hd maken met de windows installatie erop.
En dan komt de vraag... Hoe doe ik dat ook alweer?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is BartPE op een USB stick niet wat dan?
Kun je in ieder geval alvast partitioneren en je install mee aanzwengelen (\i386\winnt32.exe voor een 32bits omgeving, winnt.exe voor oldskool textmode).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:27:
Is BartPE op een USB stick niet wat dan?
Kun je in ieder geval alvast partitioneren en je install mee aanzwengelen (\i386\winnt32.exe voor een 32bits omgeving, winnt.exe voor oldskool textmode).
Klinnkt goed. Maar nu in het nederlands. Wat bedoel je precies.
Ik zet BartPE op de harddisk (1e partitie); optstarten; windows installeren vanaf de harddisk?
Pagina: 1