Toon posts:

Slackware Powerline adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb slackware geinstalleerd op mijn systeem. Systeem specificaties zijn als volgt.

Pentium 4 Prescott 3.4 Ghz
2X maal WD250 Gb S-ata
1 Gieg Intern geheugen
6600 NX Videokaart
Creative Audigy zs 2
i915p grantsdale chipset

Slackware 10.2
Kernel: 2.4.31
Grafische omgeving:KDE 3.4.2

Het probleem is als volgt. We proberen hier een internet connectie te maken met een sweex powerline adapter. De adapter is ethernet. We kunnen hiervoor geen linux ondersteunde drivers vinden. We hebben ook gegoogeld naar oplossingen maar niet gevonden. Het rare is dat ik wel Linux mandriva met een internet connectie heb gehad. Met dezelfde apparatuur. En draaide daar ook KDE op. Heb dat voor elkaar gekregen doormiddel van netwerkinstellingen. Heb daar ergens mijn dns/ip weet dit niet zeker meer ingevuld. Wat vervolgens leidde tot een (zeer) langzame verbinding. Laat maar zeggen inbelmodem speed. Deze optie hebben we ook geprobeerd maar werkt niet. We hebben ook onder linux gekeken of linux het mac adres van de adapter vind. Dit doet hij ook niet. Ik hoop dat iemand hier het weet, en hoop nog meer dat dit kan met een powerline adapter. Neem aan van wel.

Tips zijn zeer welkom want we worden gek hier :D

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Hoe zit dat nu, heb je een netwerkkaart die is verbonden met die powerline adapter van Sweex?
Of wat is die powerline voor ding (enige dat ik kan vinden is een ethernet adapter die in het stopcontact gaat)?

Saved by the buoyancy of citrus

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

moet je voor dat spul uberhaupt een driver hebben?
het lijkt me dat het puur een 'medium' is, en het enige waar je mee te maken hebt, je nic is.

Maar ik ben niet bekend met het spul.

er zijn ook versies die idd ingesteld moeten worden, maar dat is voor encryptie afaik.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid. Voor windows xp zijn er drivers meegeleverd. Voor linux dus niet
En het ding staat niet in verbinding met een netwerkkaart want je kunt hetzlefde apparaat ook in usb uitvoering krijgen. En die kun je in een willekeurige usb poort steken. Zelfs in een aangesloten USB-HUB.

Hoop echt dat er iemand een oplossing voor het probleem heeft
Wacht met spanning

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:51:
Even voor de duidelijkheid. Voor windows xp zijn er drivers meegeleverd. Voor linux dus niet
En het ding staat niet in verbinding met een netwerkkaart want je kunt hetzlefde apparaat ook in usb uitvoering krijgen. En die kun je in een willekeurige usb poort steken. Zelfs in een aangesloten USB-HUB.

Hoop echt dat er iemand een oplossing voor het probleem heeft
Wacht met spanning
Gaat er nau ethernet in of USB?

Als het ethernet is moet je hem als gateway kunnen gebruiken, anders is het een NIC en moet je hem een normaal IP kunnen geven. (Na de juiste module te hebben geladen)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Verwijderd

Had je misschien een 2.6-kernel met Mandriva? Als je nog toegang hebt tot die mandriva-box zou je 's met lsmod kunnen kijken welke modules daar geladen zijn en dan verder zoeken ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 01:07:
Had je misschien een 2.6-kernel met Mandriva? Als je nog toegang hebt tot die mandriva-box zou je 's met lsmod kunnen kijken welke modules daar geladen zijn en dan verder zoeken ...
psyBSD schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:58:
[...]

Geen idee wat voor kernel ik had met mandriva. Mandriva is inmiddels ook weer van mijn schijf af.
Maar zal is proberen met nieuwere kernel. Thnx iig :D

Gaat er nau ethernet in of USB?

Als het ethernet is moet je hem als gateway kunnen gebruiken, anders is het een NIC en moet je hem een normaal IP kunnen geven. (Na de juiste module te hebben geladen)
Ethernet adapter en bedankt voor de info zal is even wat proberen weer.

Maar weet er echt niemand of er drivers voor te krijgen zijn?? :?

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11-2025

RagaBaSH

Huttenbouwer

volgens mij gaat het om het volgende product:
Sweex Powerline Ethernet Adapter

Deze heeft de volgende specificaties opgegeven gekregen van Sweex:
  • Overdrachtsnelheid: maximaal 14 Mbps
  • Home Plug Powerline Alliance Specification V1.0.1
  • Beveiliging: 56 bits DES encryptie
  • Bereik: 200 meter via het stroomnet
  • Ondersteunt IEEE 802.3 en IEEE 802.3u volledig
  • Netwerkaansluiting RJ-45
  • Modulatie: OFDM, MDQPSK/ DBPSK
  • 5 status LED’s
  • Afmeting: 90 x 63 x 30 mm
  • Ondersteunt Windows 98SE, 2000 en XP
Zoeken op de Home Plug Powerline Alliance Specification met google hielp niets.
de IEEE 802.3 en 802.3u wijzen op ondersteuning voor 10Mbit en 100Mbit ethernet (respectievelijk).
de modulatie zal te maken hebben met de taal die de adapters met elkaar over het stroomnet spreken (als modems blijkbaar).

de drivers zullen meer met de DES-56 doen als iets anders, ik heb ooit een vergelijkbaar D-Link systeem aangesloten, dit werkte niet goed totdat er een pw met encryptie ingezet werd (daarvoor moest ik elke keer opnieuw een verbinding maken).

Nog even een snelle search op andere powerline producten laat zien dat geen van alle geschikt is voor linux (tenminste niet vanuit de leverancier). je zou de kernelsource er nog even op kunnen greppen.. misschien dat je daar wat mee wint. maar verwacht er niet te veel van.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Verwijderd

RagaBaSH schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:35:
volgens mij gaat het om het volgende product:
Sweex Powerline Ethernet Adapter

Deze heeft de volgende specificaties opgegeven gekregen van Sweex:
  • Overdrachtsnelheid: maximaal 14 Mbps
  • Home Plug Powerline Alliance Specification V1.0.1
  • Beveiliging: 56 bits DES encryptie
  • Bereik: 200 meter via het stroomnet
  • Ondersteunt IEEE 802.3 en IEEE 802.3u volledig
  • Netwerkaansluiting RJ-45
  • Modulatie: OFDM, MDQPSK/ DBPSK
  • 5 status LED’s
  • Afmeting: 90 x 63 x 30 mm
  • Ondersteunt Windows 98SE, 2000 en XP
Zoeken op de Home Plug Powerline Alliance Specification met google hielp niets.
de IEEE 802.3 en 802.3u wijzen op ondersteuning voor 10Mbit en 100Mbit ethernet (respectievelijk).
de modulatie zal te maken hebben met de taal die de adapters met elkaar over het stroomnet spreken (als modems blijkbaar).

de drivers zullen meer met de DES-56 doen als iets anders, ik heb ooit een vergelijkbaar D-Link systeem aangesloten, dit werkte niet goed totdat er een pw met encryptie ingezet werd (daarvoor moest ik elke keer opnieuw een verbinding maken).

Nog even een snelle search op andere powerline producten laat zien dat geen van alle geschikt is voor linux (tenminste niet vanuit de leverancier). je zou de kernelsource er nog even op kunnen greppen.. misschien dat je daar wat mee wint. maar verwacht er niet te veel van.
Bedankt voor informatie. We zullen dat greppen van de kernel is proberen. Begin onderhand wel te balen nu. Ik hoop alsnog op een oplossing maar zal morgen de genoemde dingen eerst is proberen iig veel dank

Cyberchrist
Pagina: 1