Sim-kaartje overzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 19:52
Ik heb een vraag die ik stel voor mijn broer.
Hij had een HI Pocketline swing GSM (de oude). Nu heeft hij een nieuwe gekocht (prepaid - dus niet HI), maar wil daar natuurlijk de oude SIM-kaart in stoppen.
Maar als je dan de telefoon aan doet, vraagt deze eerst om pincode (klopt en lukt ook), maar daarna om een SPCK - code. En ja daar gaat het fout.
Wat is dus die SPCK code en waar vinden we die?
Het kan toch niet de simlock zijn, omdat beide telefoons via KPN gekocht zijn.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Maar de een is toch Hi en de andere niet? Volgens mij zit daar ook nog verschil in.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Tis dus wel de simlock...Je kunt niet in een prepaid een abbo stoppen

Je moet dus naar de kpn :( om die er van af te laten halen... Kan zelf maar is bij knp ( Alcatel ) telefoons erg moeilijk om daar software voor te vinden

• Tim Schuhmacher
'Je kunt niet in een prepaid een abbo stoppen'

maar het is geen abbo.
van HI naar prepaid. (ik dacht btw dat dat het zelfde was).

Simlock opheffen kost toch niets als je switcht binnen zelfde maatschappij (helemaal niet als de swing toch al 2 jaar oud is)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Hmm..

oja hi is ook prepaid :) hehe sorry

1.Je wilt die oude sim in het nieuwe toestel?? en dat lukt niet ??

2.Of wil je de nieuwe sim in het oude toestel ??

1. heb je simlock der op verwijderen kost geld

2. moet gewoon lukken naar 2 jaar is simlock der af

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Tim Schuhmacher=> Heb je er wel eens bij nagedacht dat die nieuwe toestel ook een sim-lock heeft, dus dat gaat nooit lukken, pas als die nieuwe toestel een jaar oud is. Duh!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

HI is prepaid ??? Nee hoor, je hebt HI-Prepaid en je hebt mobiele telkaarten, waarschijnlijk ging hij van HI-Prepaid naar Tel.kaart maar misschien was het geen HI-Prepaid maar een HI-Abo, die zijn er ook!

• Tim Schuhmacher
Dus een oude sim-kaart (ouder dan 1 jaar) in een nieuw toestel. Beide bij KPN gekocht.

'Heb je er wel eens bij nagedacht dat die nieuwe toestel ook een sim-lock heeft'

Dit is 'spucatum tauri' (bull shit),toch, Sim kaart hebben een sim-lock - dus de telefoon niet, duh.

Verwijderd

Toestellen kunnen wel degelijk gesimlocked zijn.

Geldt eigenlijk voor alle prepaids. Je kan na een jaar hem er gratis af laten halen.

Daarvoor moet je of je provider iets van 2-300 piek dokken of je kan het bij een "beunhaas" laten doen voor minder dan 50 piek. Grote kans bij het laatste dat je gsm gesloopt wordt.
Zijn drie soorten simlocks.
Provider
Abo+provider
nog een.

Bij de eerste kan je wel een abo erin stoppen bij een prepaid telefoon als het maar hetzelfde net is.
Bij de andere niet.

Kijk voor verdere info op gsm.pagina.nl bij secret codes etc.

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 10:10

TheFruitNerd

iets met fruit

"k heb eentje van Libertel. Nu heeft mijn moeder er ook een gekocht maar wanneer ik mijn moeders simmetje in die van mij dauw vraagt ie om zo'n speciale code. Maar omgekeerd, die van mij bij m'n moeders telefoon er in, is er geen probleem. Mijn simmetje is minder dan 1 jaar oud (op 2 a 3 mnd na). Hebben ze die simmetjes geupdated of zo. Dat ze niet meer compatible zijn met oudere modellen? Vaaaaaaaaaag! En, nee er zit geen verschil in type prepaid bij Libertel.

- de zon schijnt altijd wel ergens -

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Sjone jonge, jullie snappen er niks van. Alle toestellen hebben een sim-lock van 1 jaar, dus als de sim-lock van je oude toestel af is en je wil je sim kaart in een nieuwe toestel douwen gaat dat niet DUH!!!!, waarom, omdat die nieuwe toestel ook een sim-lock heeft, tenzij je hem los koopt, en dat doen weinig mensen, want los zijn die toestellen erg duur.

Laat je effe informeren bij een telefoonzaak Schumacher, want je oogt niet slim.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Tim Schuhmacher
Nou ja van een simlock op nieuwe telefoons zelf wist ik dus niet, dus dat zal dan wel de oorzaak zijn, bedankt.

'want je oogt niet slim'

Knap dat je dit uit 3 posts kan concluderen.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Yep ik heb er een bepaalde gave voor.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Pagina: 1