Toon posts:

Garantie uitbreiding fujitsu-siemens AMILO ja of nee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heren en dames Tweakers

Ik ben van plan een Laptop aan te schaffen, en wel een:

Fujitsu-Siemens AMILO M1437G Pentium M 740, 1,733GHz, 2MB, 1024MB, 15.4” WXGA, 80 GB, 5400rpm

1215 euro bij Sallandautomatisering
http://www.sallandautomatisering.nl/default.php?pid=19205&ref=2

Hierbij zit een standaarde garantie van 1 jaar.
wie raad mij aan deze garantie uit te breiden naar 3 jaar. en waarom?
de kosten van de uitbreiding zijn 139 (Secure Pack Home 3 jaar koerier-haal-en-breng garantie)

heeft iemand ervaring met fujitsu siemens AMILO inzake kwaliteit?
wat zijn de meest voorkomende klachten bij laptops en vallen deze binnen de garantie

http://www.fujitsu-siemens.com/support/warranty/index.html

De laptop is nog niet gekocht, dus als iemand een andere (betere) optie heeft dan zijn suggesties altijd welkom :) :) :)

thanks

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:57

BNX

Bij een laptop van deze prijs is een garantie uitbreiding van 2 jaar extra voor 139 euro een zeer goede prijs en ZEKER aan te raden. Mocht er iets aankomen buiten de garantie van 1 jaar, dan ben je normaal gesproken de nieuw prijs van een laptop kwijt aan reparatie (scherm of moederbord).

Mocht een geheugen sodimm of hdd defect gaan, dan kun je dit zelf 'niet' duur oplossen. Maar eer je hierachter bent, moet je wel weer de spare onderdelen bij de hand hebben...

kortom: garantie gewoon laten uitbreiden!

(p.s. was het een laptop van 600 euro, dan is de uitbreiding te overdenken wel\niet doen)

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
kijk eens op [rml][ Ervaringen] Fujitsu Siemens Amilio M 1437G[/rml]

ik heb daar ook wat neergezet inzake garantie. Jehebt het serienummer nodig wat je dan op de site van Fujitsu Siemens kunt ingeven en kunt zien wat je garantie is. Bij Mediamarkt zeiden ze tegen mij ook dat ik 1 jaar basisgarantie had...mooi niet dus, bleek 2 jaar te zijn op basis van het serienummer.

Tevens had iemand dezelfde laptop bij Mediamarkt Eindhoven kort geleden gezien voor 1111 euro. Ik heb hem gekocht vlak voor kerst bij Mediamarkt Ede voor 1149. Extra garantie kosten bij MM is 205 euri.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties, Heb belletjes gepleegd met mm adam (daar zitten ze tussen 1100 en 1200 euro.) En dan hoop ik dat ze die 2 jaar breng service nog ondersteunen. Voor dat ene extra jaartje neem ik geen extra garantie. Anders moet ik er nog over denken.
Want BNX heeft ook wel een punt.

Bij mm Adam hadden ze het over een 1437 ipv 1437G maar de specs kwamen wel overeen. Ik kan tevens geen info vinden op de site van FS over de 1437 dus zal het wel een slordigheidje zijn. :O :O :O

Laat het nog wel weten wat ik gedaan heb

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 18:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij is gekocht. fijne machiene!

En idd. Als je hem bij de MM inleverd dan heb je gewoon standaard 2 jaar garantie. Je bent de laptop waarschijnlijk wel wat langer kwijt dan met de service van FS
Belangrijk is dat je garantie dus via de MM regelt en niet via FS

bedankt voor de tip!!

Verwijderd

MM is de meest walgelijke keten van de wereld...
Computer van een vriend van mij (nieuwwaarde 1200 euro) was kapot.... opeens...
Kan gebeuren, daar is garantie uiteindelijk voor!
3 weken kwijt geweest... mobo+proc moeten vervangen. Kosten : €600 !! DOEN WE!!!
Zoveel was dat hele systeem niet eens meer waard... En MM wou ook nog een onkosten gaan rekenen omdat die maat van mij het toch niet wou doen... Gek he :S

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Tegen mij zei FS toch echt dat ik met hun contact moet zoeken en niet met MM. Ik heb dus nu niets meer te maken met MM. (zie eerder genoemd ander topic)

Wat heb je betaald voor de laptop?

Verwijderd

Topicstarter
hij was 1199 euro bij MM A'dam
Toch beetje wazige garantie....Laat ik maar voorzichtig met t beestje doen, zodat ik geen aanspraak op garantie hoef te doen :Z :Z :Z
Ik woon in A foort en kan dus naar MM ede/Almere/Utrech/Adam. Na wat heen en weer gebel bleek Almere duurder (Ede wilde de prijs niet zeggen, mogen ze officieel niet 8)7 8)7 |:( ), Utrecht had allen nog maar een showmodel met een knopje minder dan hoort (laat ik maar zeggen)
de 1199 is goedkoper dan via Internet --> 1215 euro .
Ik heb altijd nog de mogelijkheid om garantie via FS te laten lopen.

Ik zie wel hoe het komt
Pagina: 1