Dell OptiPlex overbouwen in een normale (1u?) kast?

Pagina: 1
Acties:

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02 16:50
Ik ben in het bezit van een GX150 (medium size, niet de grote kast en niet het kleine shrimpy) en ik vraag me af in hoeverre deze normaal ATX is. Ik ben namelijk aan het peijnzen om hem (als het kan) over te bouwen in een 1U kast (zonder riser en achterslotplaatje, dus).

Weet iemand in hoeverre dit zou kunnen?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-01 11:20

Shuriken

Life is all about priorities

In een 2U gaat wel lukken. Maar 1U dan kom je al in problemen met connectors, geheugen e.d.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• BHQ
Heb je er ervaring mee? :P Ik had zelf ook al gemerkt dat je met de CPU-koeler in de knel kon komen.

Verwijderd

als je een kast zelf bouwt mss maar die plexen zijn over het algemeen allemaal custom dell made kasten waarbij alle connectoren weer anders zitten dan een normale atx kast. |:(

• BHQ
Neuh ja dat weet ik, maar in hoeverre zijn ze normaal ATX? Dat bijv. de I/O shield niet past en de koeler te hoog is etc. snap ik wel.

Verwijderd

tja je moet het gewoon proberen en kijken waat het schip strand. :Y)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 20:48
in principe kan een Dell bord gewoon in een 1U kast, ze maken gebruik van de zelfde standaarden voor atx-connectoren en processorvoetjes/koelers. Alleen of de schroef-layout overeenkomt weet ik niet, dit zou je moeten opmeten, of op een andere manier moeten checken.

Rechtopstaand geheugen past gewoon in een 1U kast, dit hinderd alleen wel de airflow, van belang is hoe alles geplaatst is ten opzichte van de ventilatoren.

• BHQ
Daar zit ik dus idd mee, schroeven enzo. Onhandig dit :{

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:27

AJK

...

koeling zou geen probleem moeten zijn: 1u koelers in de price watch
Geheugen ook niet mits het geen gigantische ecc-reg geheugen reepjes zijn. (airflow wordt wel op gelost door een paar delta fans op 12 >:) )
Gaatjes/schroefjes is met een beetje tweak/dremelskillz wel te boren even naar de lokale pc boer voor wat spacers (hebben ze vaak bakken vol van)
Het enige punt waar ik het mis zou zien gaan is de voeding. Als deze niet bij de (1u) kast zit zal je de oude moeten gebruiken, waneer deze niet in 1u rack/behuizing past zul je een nieuwe moeten halen (of zelf bouwen maar dat is niet eenvoudig) en deze zijn redelijk prijzig.
conclusie: tenzij je kast al een ingeboude voeding heeft zou de voeding het grootste probleem moeten zijn zijn

EDIT zijn de spacers nog steeds te groot kun je ook het moeder bord op (zelfklevende) kurk schijfjes/vierkantjes zetten em hier door vervolgens direct in de behuizing te schroeven wel uitkijken dat het nergens contact maakt

[ Voor 32% gewijzigd door AJK op 18-01-2006 10:54 . Reden: aanvulling +typo's ]

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 13:37

Skyline GT-R

RB26DETT

Vergeet ook de custom aan en uitknop niet van een dell moederbord.

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-02 19:56
Skyline GT-R schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:57:
Vergeet ook de custom aan en uitknop niet van een dell moederbord.
aangezien dit het enige topic is dat een beetje in de buurt komt... wat is de groote van 1 en 2 u?

Met google.nl kom ik er niet uit.. en als ik 1 of 2 u size intyp krijg ik ook niks bruikbaars... heeft iemand een idee? ik wil namelijk zelf een 1 of 2 u kast bouwen... afhankelijk van of het groot verschil maakt..

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
doesburg schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:05:
[...]

aangezien dit het enige topic is dat een beetje in de buurt komt... wat is de groote van 1 en 2 u?

Met google.nl kom ik er niet uit.. en als ik 1 of 2 u size intyp krijg ik ook niks bruikbaars... heeft iemand een idee? ik wil namelijk zelf een 1 of 2 u kast bouwen... afhankelijk van of het groot verschil maakt..
Met google: "dimension 1u' en de eerste hit:

Afbeeldingslocatie: http://www.gtweb.net/images/dwg-cs440.jpg
Afmetingen in millimeters :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-02 19:56
SlinkingAnt schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:09:
[...]

Met google: "dimension 1u' en de eerste hit:

[afbeelding]
Afmetingen in millimeters :)
Dimension.. Dat had ik kunnen bedenken }) Thnx
Pagina: 1