Andere boxjes, andere geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 19:28

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Ik heb weer is een vraagje,
Ik heb nu een simpele Creative PCI 128 geluidskaart. Daar zit maar 1 uitgang in voor speakers, ik heb hierin een splitter gedaan (en in die splitter nog een splitter) zodat ik nu in totaal 3 uitgangen heb ( op 1 uitgang als het ware)

Ik heb in 1 uitgang een headset: Simpel trust ding
Andere uitgang: 2.0 stereo boxen (Target TRG-S420-3D met ingebouwde versterker) geeft goed vol en hard geluid
Andere uitgang: U.S. Blaster subwoofer met 2 Sony boxen (SS-A40 boxen, horen standaard niet bij de subwoofer )

Kan dus lekker muziek draaien op 't moment.. alleen heb ik nog een vraag:

Als ik het volume van me headset hoger zet gaat het volume van me gewone boxen lager (dit is logisch natuurlijk, aangezien alles "gedeeld" wordt )

Nu zijn die Target 2.0 boxen nogal versleten en redelijk opgeblazen, dus wilde ik andere boxen kopen. Bij de karwei hebben ze een leuke boombox in de aanbieding

http://img465.imageshack.us/img465/6140/boombox9xp.jpg

Nu vraag ik me af hoe die boombox aangesloten moet worden, zal dit met de rood/zwarte draadjes zijn of? staat er namelijk niet bij.
Ook zit ik er aan te denken om maar meteen een nieuwe (betere) geluidskaart te kopen, ik wil geen dure, maximaal 35 euro.. maar zodat er iets meer power uitkomt. Wat voor geluidskaart raden jullie aan? en is het mogelijk om een geluidskaart te kopen met meerdere uitgangen zodat ik de splitters niet meer hoef te gebruiken? (en me volume dus niet op en neer springt )

En nee ik ga geen 5.1 set o.i.d. kopen voor me pc, moet ook niet te gek worden, zo'n goedkope boombox lijkt me wel leuk :) (ookal is hij oorspronkelijk voor in de auto denk ik )

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Aan zo'n bookbox heb je niks zonder versterker. Je kunt dat ding niet zomaar direct aan je geluidskaart hangen hoor ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
weet ik, maar mijn subwoofer van U.S. Blaster dient ook als versterker, kan hem misschien daar aan hangen..
verder dacht ik misschien dat je het draadje van die boombox kon solderen aan een gewone plug en die in bijv de Subwoofer ingang van de geluidskaart kon doen (bij 5.1..) je geluidskaart werkt immers ook deels als versterker, niet?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

koekjah schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:44:
je geluidskaart werkt immers ook deels als versterker, niet?
Nee, niet om speakers aan te hangen...

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
deepspace schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:52:
[...]

Nee, niet om speakers aan te hangen...
Dus het is niet mogelijk om de subwoofer te solderen en aan te sluiten op de subwoofer ingang van de geluidskaart?

Is het wel mogelijk dan om deze aan te sluiten op 1 van de boxen met ingebouwde versterker (Tulp stekkertjes) of subwoofer? (zwart/rood draadjes )

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat ligt eraan of het een versterkte uitgang is, en of dat de versterker dan goed zat is om die woofer aan te kunnen sturen.

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
ff wat meer info a.u.b.

- Is het überhaupt mogelijk om de draad van de Boombox te solderen aan een plug?

Zo nee, welke (goedkope) versterker raad je aan?

Zo ja:

- Welke geluidskaart raad je dan aan waar die misschien in zou kunnen?
- Zou die e.v.t. op de ingebouwde versterker van de Boxen kunnen (geen id wat voor 1 dat is ) of op de subwoofer? (subwoofer op subwoofer ja)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

koekjah schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:17:
- Is het überhaupt mogelijk om de draad van de Boombox te solderen aan een plug?
Kom eerst zelf maar met wat meer info.. Maak wat pics van de aansluitingen ofzo? Ik kan niet ruiken of die plug de juiste is...
Zoek een goedkope 2e hands amp.
Voor 35 euro budget denk ik niet dat het veel zal uitmaken. En gezien je eisen aan de kwalitiet al helemaal niet.
- Zou die e.v.t. op de ingebouwde versterker van de Boxen kunnen (geen id wat voor 1 dat is ) of op de
subwoofer? (subwoofer op subwoofer ja)
Like I said, zonder meer info is daar niks van te zeggen.

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Ik weet dus niet wat voor aansluiting de Boombox heeft, het staat niet de doos en de mensen van Karwei weten het niet (en zijn schijnbaar te lui om de doos open te maken)

Op me subwoofer moeten Rood/Zwartestekkertjes
en op me Boxjes gaat het om rood/zwarte tulpjes..

als de boombox dus rood/zwarte aansluiting heeft zou ik hem dus kunnen solderen op rood/zwarte tulpjes?

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
koekjah schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:17:
ff wat meer info a.u.b.

Zo ja:

- Zou die e.v.t. op de ingebouwde versterker van de Boxen kunnen (geen id wat voor 1 dat is ) of op de subwoofer? (subwoofer op subwoofer ja)
Je moet aan de passieve woofer zelf een versterker hangen, en aan die versterker je geluidskaart hangen. Je geluids kaart versterkt inderdaad, maar enkel tot lijn-niveau. Zonder meer info kan ik dit niet stellen maar het lijkt me dat de versterker(tjes) van je US Blaster setje te weinig vermogen hebben om de woofer aan te sluiten.

offtopic:
van de 33 topics waarin je hebt gepost zijn er 31 die je zelf hebt aangemaakt, misschien helpt het om wat meer research te doen voor je iets vraagt

[ Voor 9% gewijzigd door Recoil op 17-01-2006 22:32 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nee, de boxes zijn vermoedelijk gefilterd, zodat er geen bass uit komt, dus daar heb je niks aan. Daarnaast is het vermogen van die boxes waarschijnlijk veel te laag om een beetje degelijk geluid eruit te krijgen.

• DataGhost
  • Laatst online: 14:11

DataGhost

iPL dev

met wat ik lees kan een pci-slot niet zoveel hebben, rond de 25 watt als ik het goed heb. Hiervan wordt vrij veel opgemaakt voor enkel signaalverwerking, dan moet er ook nog output naar je speakers komen :? hint: dat zal niet veel zijn
wat je ook in je achterhoofd moet houden is als je speakers aan elkaar soldeert (parallel, ja ook die 3weg splitter van je doet dat) de weerstand afneemt en er dus een grotere stroom wil gaan lopen, hiermee kan je je geluidskaart mollen of in het ergste geval een paar printbanen op je geluidskaart of je moederbord(!) doorbranden.
Pagina: 1