Op dit moment gebruiken wij voor windows XP en onze servers
Kaspersky
echter kaspersky heeft als nadeel dat het heel lang en veel gebruik maakt van Disk I/O
iets wat ons bedrijf nu net niet kan gebruiken.
Nu ben ik zelf opzoek gegaan op internet naar een antivirus product, hier in de faq gekeken en op reviews gezocht niks is wat ik echt zoek.
Althans de verkooppraatjes geloof ik niet echt.
Mcfee en symantec gelooft het bedrijf zelf in.
wat ik zoek is een product die aan de volgende eisen voldoet:
- niet draait als er een specifiek product draait (zoals maya die het niet kan hebben dat er frames gedropped worden tijdens het renderen)
- waar gebruikers weinig tot geen last van hebben (weinig cpu/disk IO)
zelf zou ik het zeer prettig vinden als:
- handige admin tool
- redelijke snelle update times (van antivirus defenities)
- wanneer er een internet verbinding is dat er gedownload kan worden (dus op het corp lan van de distributie server, maar ook vanaf het internet als ze thuis zitten bv)
- de server editie en workstation variant hetzelfde dus niet 2 aparte versies.
Ik hoop dat ik het goed vraag en dat jullie me een end opweg kunnen sturen, ik zal elk product wat intressant is testen maar ik zou zeer dankbaar zijn met aanradingen of een review site waar ik veel van mijn antwoorden kan vinden. Hoewel een kant en klaar antwoord zeer prettig is denk ik dat het moeilijk is omdat voor iedere situatie een andere antwoord er is.
Kaspersky
echter kaspersky heeft als nadeel dat het heel lang en veel gebruik maakt van Disk I/O
iets wat ons bedrijf nu net niet kan gebruiken.
Nu ben ik zelf opzoek gegaan op internet naar een antivirus product, hier in de faq gekeken en op reviews gezocht niks is wat ik echt zoek.
Althans de verkooppraatjes geloof ik niet echt.
Mcfee en symantec gelooft het bedrijf zelf in.
wat ik zoek is een product die aan de volgende eisen voldoet:
- niet draait als er een specifiek product draait (zoals maya die het niet kan hebben dat er frames gedropped worden tijdens het renderen)
- waar gebruikers weinig tot geen last van hebben (weinig cpu/disk IO)
zelf zou ik het zeer prettig vinden als:
- handige admin tool
- redelijke snelle update times (van antivirus defenities)
- wanneer er een internet verbinding is dat er gedownload kan worden (dus op het corp lan van de distributie server, maar ook vanaf het internet als ze thuis zitten bv)
- de server editie en workstation variant hetzelfde dus niet 2 aparte versies.
Ik hoop dat ik het goed vraag en dat jullie me een end opweg kunnen sturen, ik zal elk product wat intressant is testen maar ik zou zeer dankbaar zijn met aanradingen of een review site waar ik veel van mijn antwoorden kan vinden. Hoewel een kant en klaar antwoord zeer prettig is denk ik dat het moeilijk is omdat voor iedere situatie een andere antwoord er is.
Tja vanalles