Toon posts:

[XP] Printer via printserver instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem

heb een hier een linksys PSUS4 aangesloten om te kunnen printen via het netwerk.
nu gaat het netwerk gedeelde oke.

PC's zien print server, print server ziet printer ect.

maar ik krijg het niet voor elkaar om ook een applicatie daadwerkelijk jobs naar de printer te laten sturen.

Op een PC waar de printer nog nooit is aangesloten krijg ik het niet voor elkaar om een printer toe te voegen met add printers, heb wel eerst de HP software + drivers op de PC geinstald echter verteld windows dat er geen drivers gevonden zijn.

Op een PC waar de printer al wel aangesloten is geweest en ik de printer poort aanpas naar de poort van de print server komen alle jobs op de que van de PC staan maar gaan niet naar de printer.

bij het versturen van jobs met een standaard windows printer schiet de printer in de stress.

dus eigenlijk de vraag hoe moet ik de printer aanmaken in windows.
Op GoT kan ik hier weining (niets) van vinden en de handleiding van de printserver verteld me het al helemaal niet (stop na het aanmaken van de printerpoort op de PC)

Specs
printer HP PSC1200
PC beide XP home

Verwijderd

Heeft de printserver al een ip ed?Normaal krijg je daar software bij, waar je dat in kan stellen.

Als je dan het ip adres op je printerpoort van je pc invoert, dan moet ie het wel doen

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik neem aan dat je deze handleiding al gevolgd hebt?

Hierin staat dat je de software van de printserver op een PC moet installeren om hiermee de PrintServer in te stellen. Ook staat er in dat de PrintServer een DHCP-server heeft, ik zou even kijken of je er toevallig geen 2 (DHCP-servers dus) op je netwerk hebt, dit geeft geheid problemen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
print server heeft een IP,

met de bijgeleverde software kan een virtuele printer poort worden aangemaakt op de PC
alleen als ik dan de printer wil toevoegen in windows kan windows de printer software niet vinden (ook niet op de originele driver CD)

als ik een standaard printer uit windows kies (HP PSC950), en een print job verstuur (test pagina) gaat de printer staan "kerstbomen" printer is dus wel aan te spreken via de PC

@CodeCaster kan de link hier (op me werk) niet openen, maar ga er vanuit van wel.
ik meen mij te herinneren dat DHCP standaard niet aan staat, maar ga het vanavond voor de zekerheid checken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 09:33 . Reden: antwoord op CodeCaster toegevoegd ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Oh, ik had het verkeerd gelezen. Ik kan nu niet meer vinden of het ding zelfs maar over een DHCP server beschikt...

In ieder geval, post even een afbeelding (of tussen [ code ] [/] tags, ascii art) van je netwerk, inclusief IP-adressen en subnet masks :)

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                      |-Printserver (192.168.0.8)--> Printer
                      |
                      |  
Router (192.168.0.1)--|--AP (192.168.0.15) --> 2 X laptop (192.168.0.1*)
                      |
                      | 
                      |--switch --> PC 1 (192.168.0.2)
                                    PC 2 (192.168.0.3)
op de router staat DHCP aan

aangezien ik vanaf de pc wel de printserver kan vinden en de instelwizard van de printserver wel de printer vind ga ik er vanuit dat er netwerk technisch niets mis is.

het probleem is dat ik in windows geen driver voor de printer (en niet de printserver) geinstalleerd krijg.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 10:44 . Reden: uitlijning aangepast ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op :)

Verwijderd

Topicstarter
Uitgevonden waarom het niet werkt, de printer ondersteund het printen via een printserver niet :(
topic mag dicht

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Hah lekker is dat.

Had je geld kunnen schelen als je dat van tevoren had uitgezocht :P

Ondersteunt ie wel een JetDirect module?

Verwijderd

Topicstarter
had niet verwacht dat er tegenwoordig nog printer worden gemaakt welke niet op via een printserver werken.. zefs de meest goedkope canon printer (I250) werkt wel :+
en tevens kan ik ook nergens op de HP site vinden dat het NIET wordt ondersteund

na de helpdesk van de PC zaak en de van Linksys gebeld te hebben een poging gedaan om bij HP support te krijgen (moet zeggen gaat redelijk makkelijk via de chat support) medewerker daar wist me te vertellen dat het niet ondersteund wordt door mijn type printer

alleen op de vraag welke HP printers ondersteunen dan wel printservers kwam het antwoord zodra er een UTP poort op zit ondersteunt de printer een printserver, maar deze zit dan ook meteen ingebouwd *zucht*

printserver stond hier als "test" moet dit ding bij kennissen installeren (nee die hebben geen HP), maar aangezien ik er nog geen ervaring mee had (en niet voor janjoker wil staan) het plan opgevat om eerst hier te testen... moet zeggen ken nu alle opties en settings van de printserver :P
Pagina: 1