[teamspeak]Niemand kan verbinden ?!

Pagina: 1
Acties:

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb nu een teamspeak server draaien op mijn computer, alleen het probleem is niemand kan verbinden.

Situatie:
Thuis komt het internet binnen op de modem (speedtouch) en dan naar de switch waar het word verdeeld over 3 lijnen.

Nu zit hier het probleem niet, want als ik de server installeer op linux, dan werkt het perfect ! Maar in XP lijkt het wel alsof alles potdicht zit. Als firewall gebruik ik ZoneAlarm en ik heb ook de poort geforwarded bij het expert tabblad onder de knop firewall. Maar het maakt allemaal niets uit.. De standaard Windows XP firewall is ook uitgeschakeld, en verder heb ik security progs oid.

Alle TS Server logs zijn leeg en laten niets zien, net zoals de logs van de firewall...

Maar als ik met de client zelf verbind naar localhost:8767 of 10.0.0.1:8767 (netwerk adres) dan werkt het gewoon goed ?!

Als ik ZoneAlarm uitschakel blijft het probleem ook bestaan. Het rare is wel dat normaal gesproken krijg je een popup van zonealarm als een programma voor de eerste keer contact wil maken met het internet. Bij ZoneAlarm krijg ik deze alleen van poort 14534 maar die is voor de webinterface. Ik hoor toch ook een popup te krijgen voor 8767, want daar luistert de server naar?!

Iemand?

[ Voor 5% gewijzigd door Razr op 17-01-2006 19:47 ]

• Razr
  • Niet online
* schopje :'(

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:08
Heb je de port ook geforward in je speedtouch modem?

• Razr
  • Niet online
dennistd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:28:
Heb je de port ook geforward in je speedtouch modem?
Euhm ja, als je mijn eerste post lees dan staat er ook dan het wel werkt onder Linux maar niet onder XP.

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

8767 UDP gemapped toch en niet TCP???

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

Mocht iemand Team Speak servers onsnel genoeg vinden adviseer ik murmur (Mumble) of Ventrilo (Windows).

[ Voor 231% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2016 18:28 ]

• Razr
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:15:
Daar heb ik dus lang mee gezeten, port geforwarded maar de helft kon maar connecten.

Mijn oplossing was uiteindelijk van ALLE spyware af komen, en in de loop van der tijd bleek een nieuwe router (die alles sneller handelde) aanschaffen ook een mini oplossing.

Anyway, teamspeak geeft je maar [heel weinig] ms connect time voordat het time out'd.. zorg dat de server én externe pc's beide vrij van evt spyware zijn.

ZoneAlarm is niet een favo firewall van mij either (no offence), probeer eens met zonealarm gedeinstalleerd? (Het kan wonderen doen, geloof me =). )

[-edit-] Je zou ook kunnen proberen de router firmware even te updaten wat meestal niet veel kwaad kan :) [-/edit-]
Heb het geprobeer met ZoneAlarm gedeinstalleerd, maar mocht ook niet baten. Spyware vrij is mijn systeem zeker weten. Heb ook pas (3/4 dagen) schone XP installatie.

En waarom begint iedereen over router instelling, of poorten wel goed gemapped zijn enz. Ik vertel toch in mijn eerste post dat mensen WEL kunnen connecten als ik naar Linux boot ?!

Voor de mensen die het niet doorhebben; ik heb dus Windows XP én Linux op dezelfde PC, en onder Windows werkt TeamSpeak NIET, en onder Linux WEL.

Dus het probleem lijkt me niet in mijn router/modem te zitten. Maar meer in Windows zelf ?

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Heeft je PC onder Linux ook hetzelfde IP adres als in XP?

Living the American Dream

• Razr
  • Niet online
Erik_van_H schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:12:
Heeft je PC onder Linux ook hetzelfde IP adres als in XP?
Ja, krijgt hetzelfde IP.
Pagina: 1