IDE hdd + k8v-se moederbord functioneert niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Tr1de
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-08-2025
Ik heb van het zomer mijn computer beetje geupgrade en heb hierbij het volgende gekocht:
Asus K8v x -se moederbord.
512mb geheugen ( nu 1 reepje van 512 en 1 van 256, heb 2 slots ).
Sempron 3000+ processor(@ normal clock)
V9999TD videokaart.

na ongeveer 4 maand, in november begon mn computer haperingen te vertonen:
in windows kwam rechts onderin een pop-upje waar in stond:
C:/map/bestand is beschadigd voer CHKDSK uit.
de map en bestand varieerden steeds.
dit bleef dus doorgaan en daarna kwam schijfcontrole ook nog bij het opstarten:
hij maakte stap 1 af met tussen de 0 en 5 beschadigde sectoren.
stap 2: verschillend tussen de 10-99% en dan zegt ie: "Er is een onbekende fout opgetreden".
een week later ofzo komt er dan een blauw foutmeldingscherm van windows die een halve seconde zichtbaar is en dat is het.
Ik heb:
Nieuwe hardeschijf gekocht(IDE 80GB van Seagate) en een nieuwe ide-kabel want misschien veroorzaakte deze het.
daarna windows xp-pro opnieuw geinstalleerd alleen nu komt schijfcontrole altijd bij het opstarten en staat er weer: "er is een onbekende fout opgetreden".
mijn vraag: waar kan dit aan liggen,
is mn geheugen brak(weet niet hoe ik dit moet testen heb geen cd-brander en geen floppydrive).
of is mn moederbord -nu al- stuk :*( of iets anders waar ik geen rekening mee heb gehouden.

-specs- Asus k8v-se moederbord , sempron 3000+ proc,ide 80gb hdd seagate,v9999td vidkaart,512mb+256mb geheugen

• Tr1de
nu is de gele pop-up ook al gekomen :(.
C:\????? bestand is beschadigd , voer chkdsk uit.
echt niemand die dit weet :s ?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een g e l e pop-up?

ARME AOW’er

• Tr1de
ja zoiets, klein geel schermpje/pop-up van windows rechts onderin mn beeldscherm
heb btw gelezen dat als je een ati vidkaart had dit daardoor kon komen(Het bestand of de map C:\$MFT is beschadigd en onleesbaar)
alleen de instellingen daar zijn al bij mij zo en daar kan het dus niet aan liggen

Verwijderd

klinkt als of je moederbord het aan het begeven is, je zou je geheugen kunnen testen door memtest86 een avondje laten draaien

• Tr1de
alleen het rare is dat mijn moederbord misschien nog maar net een half jaar oud is :s.
ik vind dit persoonlijk voor een Asus moederbord heel erg kort.
en nog een raar probleem, als ik bijvoorbeeld een verhaal lees op dit forum of waar dan ook dan is een letter van het alfabet(bijv T) versprongen, hij zit dan een halve centimeter lager ofzo dan de andere letters.
voe_bal , zoiets als dit ziet het eruit, dit lijkt me dan wel mn videokaart
,,,,,|

Verwijderd

die letter klinkt eerder als een instelling :) en voor het moederbord, daarom creeerde men garantie he :+

maar je zou eens die memtest86 een avondje laten draaien, echt een hele avond( 12 uur) omdat meestal de fouten niet meteen gevonden worden, geeft hij binnen 3 uur al fouten, weet je waar het probleem zit :)

• Tr1de
k, ga morgen wel ff cdrom kopen en maak dan ff bootable cdrom met wintest ,
iig alvast bedankt voor reacties.
hopelijk ligt het aan mn geheugen
Pagina: 1