Ik heb van het zomer mijn computer beetje geupgrade en heb hierbij het volgende gekocht:
Asus K8v x -se moederbord.
512mb geheugen ( nu 1 reepje van 512 en 1 van 256, heb 2 slots ).
Sempron 3000+ processor(@ normal clock)
V9999TD videokaart.
na ongeveer 4 maand, in november begon mn computer haperingen te vertonen:
in windows kwam rechts onderin een pop-upje waar in stond:
C:/map/bestand is beschadigd voer CHKDSK uit.
de map en bestand varieerden steeds.
dit bleef dus doorgaan en daarna kwam schijfcontrole ook nog bij het opstarten:
hij maakte stap 1 af met tussen de 0 en 5 beschadigde sectoren.
stap 2: verschillend tussen de 10-99% en dan zegt ie: "Er is een onbekende fout opgetreden".
een week later ofzo komt er dan een blauw foutmeldingscherm van windows die een halve seconde zichtbaar is en dat is het.
Ik heb:
Nieuwe hardeschijf gekocht(IDE 80GB van Seagate) en een nieuwe ide-kabel want misschien veroorzaakte deze het.
daarna windows xp-pro opnieuw geinstalleerd alleen nu komt schijfcontrole altijd bij het opstarten en staat er weer: "er is een onbekende fout opgetreden".
mijn vraag: waar kan dit aan liggen,
is mn geheugen brak(weet niet hoe ik dit moet testen heb geen cd-brander en geen floppydrive).
of is mn moederbord -nu al- stuk :*( of iets anders waar ik geen rekening mee heb gehouden.
-specs- Asus k8v-se moederbord , sempron 3000+ proc,ide 80gb hdd seagate,v9999td vidkaart,512mb+256mb geheugen
Asus K8v x -se moederbord.
512mb geheugen ( nu 1 reepje van 512 en 1 van 256, heb 2 slots ).
Sempron 3000+ processor(@ normal clock)
V9999TD videokaart.
na ongeveer 4 maand, in november begon mn computer haperingen te vertonen:
in windows kwam rechts onderin een pop-upje waar in stond:
C:/map/bestand is beschadigd voer CHKDSK uit.
de map en bestand varieerden steeds.
dit bleef dus doorgaan en daarna kwam schijfcontrole ook nog bij het opstarten:
hij maakte stap 1 af met tussen de 0 en 5 beschadigde sectoren.
stap 2: verschillend tussen de 10-99% en dan zegt ie: "Er is een onbekende fout opgetreden".
een week later ofzo komt er dan een blauw foutmeldingscherm van windows die een halve seconde zichtbaar is en dat is het.
Ik heb:
Nieuwe hardeschijf gekocht(IDE 80GB van Seagate) en een nieuwe ide-kabel want misschien veroorzaakte deze het.
daarna windows xp-pro opnieuw geinstalleerd alleen nu komt schijfcontrole altijd bij het opstarten en staat er weer: "er is een onbekende fout opgetreden".
mijn vraag: waar kan dit aan liggen,
is mn geheugen brak(weet niet hoe ik dit moet testen heb geen cd-brander en geen floppydrive).
of is mn moederbord -nu al- stuk :*( of iets anders waar ik geen rekening mee heb gehouden.
-specs- Asus k8v-se moederbord , sempron 3000+ proc,ide 80gb hdd seagate,v9999td vidkaart,512mb+256mb geheugen