.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 22:30 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ja dat zal best wel, maar hoe precies, dat is de vraag.BackSlash32 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:46:
Rechten erop zetten werkt goed genoeg.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
XP Pro. Probleem is dat ik geen tabje ''Security'' heb. Draai overigens een NL versie van XP.enveekaa schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:54:
ehhh er wordt ook verwacht dat je zelf een beetje vooronderzoek verricht, en dit is echt iets simpels! Als je niet weet hoe je een schijf kan afschermen ben je toe aan wat leeswerk
Je moet met gebruikers(rechten) gaan werken. Wil je dat niet zul je een tool moeten zoeken wat een bepaalde directory kan locken mbv een password, die zijn vast te vinden.
Verder ben je niet echt specifiek over het OS dat je draait, ja het is XP maar is het Home of Professional? met Home wordt het lastig.. met Professional is het een eitje.
Klik een op een schijf in "My Computer" en en kies dan "Properties" onder het "Security" tabje kun je dus gebruikersrechten toepassen. Hoe in de gaten dat je dus met meerdere accounts zult moeten gaan werken, anders heeft het geen zin.
Succes.
[ Voor 71% gewijzigd door enveekaa op 17-01-2006 23:13 ]
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Verwijderd
Frash schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:10:
Ga naar een willekeurige map toe, klik op Tools -> Folder options -> View en zorg dat er geen vinkje staat bij "Use simple file sharing" (Laatste optie). Klik op OK, en overal zou een tabblad Security moeten staan.
Nu dus nog even vertalen
1
| CONVERT D: /FS:NTFS |
laat maar....Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:06:
[...]
XP Pro. Probleem is dat ik geen tabje ''Security'' heb. Draai overigens een NL versie van XP.
Als ik de Eigenschappen van de betreffende schijf voor heb staan, heb ik dus geen tabje beveiliging o.i.d. Ben Administrator.
Heb wel het tabje ''Delen'' maar daar kan ik niks mee.
[ Voor 23% gewijzigd door oli4100 op 17-01-2006 23:20 ]
[ Voor 10% gewijzigd door enveekaa op 17-01-2006 23:26 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:41:
Offtopic:
Backslash32,
Volgens mij is dit forum er om elkaar te helpen. Jouw ''hulp'', bestaat alleen uit het laten zien dat jij het wel weet en ik lekker niet. Ik vraag het niet voor niets hier, ik kan het niet vinden, punt-uit.
[ Voor 43% gewijzigd door enveekaa op 17-01-2006 23:43 ]
Uiteraard dit doe ik ook. Maar kan ''mezelf'' niet vinden.enveekaa schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:42:
Komop laten we het leuk houden
Je zal de gebruikers ook lokaal moeten aanmaken.
[ Voor 68% gewijzigd door enveekaa op 17-01-2006 23:51 ]
Dat komt omdat elke standalone PC eigenlijk z'n eigen "domain" is.Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:41:
Maar als ik een gebruiker wil toevoegen onder het tab ''beveiliging'', kan ik geen andere locatie selecteren dan de lokale. Ik zie de andere pc dus niet, terwijl dat met andere apps wel prima gaat.
Ok ik kan zo inloggen vanaf mijn PC, op de share. Dit omdat de usernames op beide pc's gelijk zijn.enveekaa schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:49:
Met een zogenaamd unc pad werken werkt niet?
\\computernaam\c$ (vergeet dollar teken niet!!)
Let wel dat het unc pad dus direct naar de juiste directory verwijst.
Dan kun je dus van elke willekeurige computer op je LAN inloggen op een share. C$ is een default share in o.a. XP Pro, wel makkelijk dan hoef je dus niet perse iets te delen om er bij tu kunnen via het LAN.
Snap je
[ Voor 43% gewijzigd door alt-92 op 18-01-2006 00:53 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq