gamehardware, max 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Oi tweakers,
Ik heb al eerder een topic geopend, maar nu besluit ik toch maar een algemeen topic te openen.

Binnekort wil ik wat nieuwe hardware gaan aanschaffen voor m'n systeem.

De volgende onderdelen heb ik nog nodig: mobo, cpu, graka, mem, hdd

Nu heb ik wat hulp nodig daarbij!
Het liefste koop ik mijn systeem bij alternate omdat ik daar goeie ervaringen mee heb, daarom zal je in dit topic ook veel alternate links vinden waarschijnlijk!

Een paar dingen die jullie moeten weten:
Ik wil met het systeem gamen en overclocken. Budget is maximaal 1000 euro, 900 is het beste.
Graag wil ik socket 939 en een moederbord met SLI ondersteuning.
Ik wil graag mem hebben wat hoger kan werken dan 230mhz.
Ik dacht aan de volgende hardware:

Asus A8N-SLI

ADM64 3200+ Venice

GeIL DIMM 1GB PC4000

MSI NX7800GT VT2D

Maxtor Diamondmax 10

Dat komt op een totaal van 920 euri, dat kan ik nog betalen.
Wat denken jullie van deze hardware, goeie keuze voor iemand die graag gamed.
Zal de processor een grote bottleneck zijn? Kan dat geheugen een beetje overgeclocked worden?
Werkt dat moederbord een beetje met overclocken?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Euri ?, wat is de wisselkoers met de euro dan?

Verder is het wel een goed systeem hoor :) Niet veel op aan te merken

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zou geen Maxtor nemen. Die wil nog wel eens raar doen icm een Nforce 4 mobo. De problemen zouden nu verholpen moeten zijn, maar je hoort nog steeds van problemen met een Maxtor. Gewoon een andere nemen dus, scheelt toch niet zoveel in prijs.

En als je SLI niet nodig hebt, zou ik ook geen SLI bord nemen, Misschien kun je beter voor de A8N-E gaan. Maar dat moet je zelf ook maar bepalen.

Volgens mij heeft AMD nog altijd geen baat bij sneller geheugen dan PC3200 geloof ik. Of zit ik nou fout?

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 17-01-2006 19:57 ]

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Ook opletten dat je 2 DIMM's koop, dit ivm Dual Channel, anders lever je prestatie in. Beter 2 x 512 MB dan 1 x 1024 MB

Idd geen Maxtor nemen, daar kan je nog heel wat last van gaan krijgen. Ook willen die dingen nog wel eens irritante geluiden maken..

[ Voor 38% gewijzigd door WillemJanJansen op 17-01-2006 19:56 ]

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
RoD schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:53:
Ik zou geen Maxtor nemen. Die wil nog wel eens raar doen icm een Nforce 4 mobo. De problemen zouden nu verholpen moeten zijn, maar je hoort nog steeds van problemen met een Maxtor. Gewoon een andere nemen dus, scheelt toch niet zoveel in prijs.
Ok.
En als je SLI niet nodig hebt, zou ik ook geen SLI bord nemen, Misschien kun je beter voor de A8N-E gaan. Maar dat moet je zelf ook maar bepalen.
Dit doe ik toch, gekeken naar de toekomst :D
Volgens mij heeft AMD nog altijd geen baat bij sneller geheugen dan PC3200 geloof ik. Of zit ik nou fout?
Weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat PC4000 beter overclockt als PC3200, omdat het hogere snelheden makkelijk aankan.
WillemJanJansen schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:56:
Ook opletten dat je 2 DIMM's koop, dit ivm Dual Channel, anders lever je prestatie in. Beter 2 x 512 MB dan 1 x 1024 MB

Idd geen Maxtor nemen, daar kan je nog heel wat last van gaan krijgen. Ook willen die dingen nog wel eens irritante geluiden maken..
Dat geheugen wat ik koop is 2x512mb, als je even op de link had geklikt zag je dat.

[ Voor 23% gewijzigd door BFmango op 17-01-2006 20:17 ]

Verwijderd

ik zou 2x 1024 MB nemen.. nu misschien nog niet nodig... maar in de toekomst zullen spellen dat steeds vaker eisen... je kan idd wel later nog 2x512 bij kopen.. maar dan loopt het op een command rate van 2T ipv 1T en dat scheelt een hoop prestatie

Verwijderd

Ik zou persoonlijk voor de 3500+ Venice gaan, scheelt heel weinig. Verschil tussen de 3200+ Venice en de 3500+ Venice (10 respectievelijk 11). Dat is dus een behoorlijk voordeel bij het overclocken :).

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:22:
ik zou 2x 1024 MB nemen.. nu misschien nog niet nodig... maar in de toekomst zullen spellen dat steeds vaker eisen... je kan idd wel later nog 2x512 bij kopen.. maar dan loopt het op een command rate van 2T ipv 1T en dat scheelt een hoop prestatie
een hoop? zoek dat voor de grap eens na, behalve bij zeer intensieve dingen scheelt het maar een paar %

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:22:
Ik zou persoonlijk voor de 3500+ Venice gaan, scheelt heel weinig. Verschil tussen de 3200+ Venice en de 3500+ Venice (10 respectievelijk 11). Dat is dus een behoorlijk voordeel bij het overclocken :).
Dan kan de TS toch beter een AMD Opteron 146(ev. 148) nemen. Die is ietjes goedkoper dan de 3200+ en die is veel verder over te klokken. Verder heeft de Opteron 1MB cach ipv 512kb. En geen nadelen ten op zichte van de athlons?

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-01 11:50

jjwa

CZ3 tentmuis

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:01:
[...]

Dan kan de TS toch beter een AMD Opteron 146(ev. 148) nemen. Die is ietjes goedkoper dan de 3200+ en die is veel verder over te klokken. Verder heeft de Opteron 1MB cach ipv 512kb. En geen nadelen ten op zichte van de athlons?
Mee eens, zou een betere koop zijn :). Nadelen? Yup: beschikbaarheid, ze zijn niet erg makkelijk te krijgen.

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
WillemJanJansen schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:56:

Ik heb wel eens een reactie gezien van iemand die beweerde dat hij een topic had gelezen over firmware, (chipset)drivers o.i.d. die dat probleem kunnen oplossen, als TS daar eens naar zoekt. ;)

(Beetje loze comment misschien maar ik heb de bron helaas niet :> )

• afterparty05
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07-2023
BFmango schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:59:
1. Wat denken jullie van deze hardware, goeie keuze voor iemand die graag gamed.
2. Zal de processor een grote bottleneck zijn?
3.Kan dat geheugen een beetje overgeclocked worden?
4.Werkt dat moederbord een beetje met overclocken?
1. Ja.

2. Wat voor beeldscherm heb je? Hoe hoger de resolutie, hoe minder de bottleneck. Ik heb zelf een 19" CRT en game op 1600x1200 met alles op max met mijn X1800XT. Mijn Venice 3500+ (stock) trekt dit makkelijk. Heb je een TFT, en is je native 1024x768. mwah, dan zou ik wat meer geld in je CPU steken. Die Opteron zou ik btw zeker weten doen! Neem de 146, die is de meeste bang per buck, de 148 is bijna twee keer zo duur voor 200 mHz extra.

3. Tuurlijk. Daarvoor koop je je dimms op 4000 toch? Lijkt me dat je deze dan makkelijker boven de 200 kan zetten bij een hoge CPU OC. Bij 3200 geheugen gaat je geheugen toch in de weg zitten omdat je FSB te hoog is of ze het "gewoon" niet trekken. En GeiL is best GeiL qua prestaties :Y)

4. Jewel, het is best een leuk bord om mee te OC'en, alles wat je wilt kan je er wel mee. Niet heeel erg uitgebreide Volts, maar genoeg om "je ding mee te doen" ;)

Verder: Je hebt al een kast ed? En zie andere mensen hun reactie over Maxtor, het schijnt volgens m'n pc boer onzin te zijn, maar ik lees niet voor niets op GoT dat er veel conflicten mee zijn. Neem een Hitachi T7k250, Samsung Spinpoint of Western Digital Caviar SE SATA II.
Als je langer dan twee jaar met deze pc aan de top wil zitten: koop 2 GB RAM. Bijvoorbeeld Corsair TWINX2048-3500LLPRO.

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 18:25
Overigens... als hij de overstap wil maken, is het dan wellicht niet zinvoller om voor de Opteron 242 te nemen? Die heeft net zo goed 1MB Cache, en draait zelfs op een hogere clockspeed. Tevens is deze iets makkelijker te krijgen, en alsnog goedkoper dan een 148 ;)

Wanna play?

• afterparty05
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07-2023
F-Tim schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:24:
Overigens... als hij de overstap wil maken, is het dan wellicht niet zinvoller om voor de Opteron 242 te nemen? Die heeft net zo goed 1MB Cache, en draait zelfs op een hogere clockspeed. Tevens is deze iets makkelijker te krijgen, en alsnog goedkoper dan een 148 ;)
Dude:
1. De 242 heeft een 940 voetje
2. De 242 loopt op 1.6 ghz ipv 2,0
3. De 242 heeft een FSB van 1600, vs 2000 van de 146.

Nee hoor, ik zou gewoon de 146 bestellen en bidden dattie ergens binnen komt. De pricewatch afstruinen en wat winkels afbellen heeft meestal wel zin (ik kwam ook pas aan m'n Sapphire X1800 XT na een uur winkels afbellen, maar toen had ik hem al wel half december ;) )

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 18:25
afterparty05 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:00:
[...]

Dude:
1. De 242 heeft een 940 voetje
2. De 242 loopt op 1.6 ghz ipv 2,0
3. De 242 heeft een FSB van 1600, vs 2000 van de 146.

Nee hoor, ik zou gewoon de 146 bestellen en bidden dattie ergens binnen komt. De pricewatch afstruinen en wat winkels afbellen heeft meestal wel zin (ik kwam ook pas aan m'n Sapphire X1800 XT na een uur winkels afbellen, maar toen had ik hem al wel half december ;) )
Ik had gelezen dat die juist 2,4Ghz zou zijn. Maargoed, dat was dus weer een verkeerde verkoper ;)

Wanna play?

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10-2025

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

GoldenSample schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:23:
[...]

een hoop? zoek dat voor de grap eens na, behalve bij zeer intensieve dingen scheelt het maar een paar %
Jij draait zeker niet veel apps (games) vooral die nu gaan uitkomen met texture quality op very high of high. Want dan ga je die 1GB zeker overschrijden. dat doen de meeste pc's al met battlefield 2 laat staan wat ze volgend jaar doen.

Maar 2x512 zal nu voldoende moeten zijn. Je kan er altijd nog een keer 2x512 bijplaatsen. Dan gebruik je nog steeds de dualchannel dus dat is het probleem niet.

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-01 11:50

jjwa

CZ3 tentmuis

ErikRedbeard schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 02:11:
[...]

Jij draait zeker niet veel apps (games) vooral die nu gaan uitkomen met texture quality op very high of high. Want dan ga je die 1GB zeker overschrijden. dat doen de meeste pc's al met battlefield 2 laat staan wat ze volgend jaar doen.

Maar 2x512 zal nu voldoende moeten zijn. Je kan er altijd nog een keer 2x512 bijplaatsen. Dan gebruik je nog steeds de dualchannel dus dat is het probleem niet.
Mee eens, binnen een half jaar zal je blij zijn met een overgang van 1GB naar 2GB (tenzij natuurlijk ergens anders een flinke bottleneck ligt), in het begin vooral met het laden van levels en het voorkomen van fileswaps tijdens het gamen, maar later ook in de performance van het spel zelf.
Pagina: 1