Zelfbouw grote cardridges voor zwarte inkt

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Er staat hier een redelijk trouwe Lexmark Z45. Goedkoop printertje maar hij doet het netjes en over het algemeen weinig problemen mee.

Nu printen wij nogal veel, erg veel , vooral zwart en heel af en toe een kleurtje erdoor. In het allereerste begin kocht ik nog een inktpatroon maar die waren zo duur dat ik is een navul-set probeerde. Dit ging echt prima op een paar zwarte vingers na. Hij print prima en het kost vrij weinig.

Alleen nu begint het wat vervelend te worden dat ik steeds weer die rotte inkt moet gaan bijvullen. Het is niet veel werk maar wel een rotwerkje. dat geklier met die spuitjes enzo.
anyway, ik zat te denken aan een zelfbouw print ding.
Ik koop een fles van 0.5L zwarte inkt, zet deze op mn printer en laat een leiding lopen van die fles naar mn cardridge. Zo heb je een volume van 0.5L ipv 20 ml..
Kan ik de komende 10 jaar teminste printen, totdat de kop kapot gaat maar toch.

Het probleem is dat de inkt onder druk moet staan om de fles uit het cardridge in. De druk moet niet te groot zijn, en naar mate je aan het printen bent moet het opdruk gehouden worden.
Heeft iemand ideeën of tips voor mijn plan?

de opstelling is als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/ystarreveld/printer.GIF

Verwijderd

volgens mij heb ik zo'n vergelijkbaar systeem wel eens op een beurs gezien... als je ene beetje speelt met de hellings hoek van het slangetje en een kraante er in... denk ikw el dat het goed moet komen... o ja... flesje op de kop lijkt me wel handig

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 10:00 ]

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:15
Leuk idee, en je bent tweaker of niet, maar heb je wel eens aan een laserprinter gedacht?

Verder kun je er natuurlijk ook voor kiezen om een paar cartridges te hebben die je in 1 keer vult, dan kun je gewoon wisselen tot ze leeg zijn.

Ik denk dat dit systeem een probleem gaat vormen met het uitdrogen van de inkt in je fles en slangen, zodat het iets dikker in je printkop terecht komt en de boel daar gaat haperen.

Verder zit je natuurlijk nog met het feit dat je er niet aan moet denken dat je slang scheurt na 100.000 printkopbewegingen...

[ Voor 14% gewijzigd door Pino op 18-01-2006 10:25 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"