[Monitor] Acer AL1917AS 19" Fout beeld.

Pagina: 1
Acties:

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hallo

Ik heb sinds kort een Acer AL1917AS 19" Monitor. Hardstikke mooit scherm, maar toch klopt er iets niet.

Elke keer als ik de pc opstart staat het beeld niet goed gepositioneerd op de monitor. Sterker nog, in het windows laad scherm, heb ik de rechter helft van het laad scherm een de linker kant van de monitor, en de linker helft van het laadscherm aan de rechter zijde van de monitor. In het midden heb ik dus een lege ruimte. (jaja, dit is een nadenkertje :)). Eenmaal in windows zelf, is het beeld gewoon veelste ver naar links gepositioneerd.

Nu is dit natuurlijk heel simpel op te lossen met 1 druk op de "AUTO" knop. En pats, alles staat waar het hoort te staan.

Maar dit is gewoon storend, want elke keer als de boel opgestart word moet er weer op "AUTO" gedrukt worden. De monitor is geinstalleerd als een Plug&Play monitor. Drivers zijn er voor deze monitor niet te vinden, ook niet op de Acer site zelf.

Ik heb zelf al gebeld met Salland, waar hij vandaan komt, die adviseren mij om hem RMA terug te sturen, want volgens hun hoort dit ook niet. Verder heb ik de pc aangesloten op mijn eigen pc, zie specs. De monitor is echter gekocht voor een ander pc'tje hier. Namelijk de volgende;

AMD XP2800+
Asus A7N8X
GeForce 6800le

Is zet het er wel bij, maar dit maakte niets uit eigelijk, op beide pc's zelfde verhaal.

Kunnen jullie mij dit vertellen of dit ergens mee te fixxen is? Of is er echt iets mis met de monitor? Want terug sturen wil ik eigenlijk pas doen als ik echt zeker weet dat het aan de monitor ligt en dus niet aan mij.

Bvd

[ Voor 7% gewijzigd door Fiddle op 17-01-2006 17:12 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 21:50

voz

De echte kenner

Lijkt me toch wel de monitor. Hij zou toch minimaal de AUTO settings moeten onthouden als je die eenmaal hebt ingesteld. Simpele test: probeer op andere PC!

Systeemspecs
PV Installatie

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
voz schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:42:
Lijkt me toch wel de monitor. Hij zou toch minimaal de AUTO settings moeten onthouden als je die eenmaal hebt ingesteld. Simpele test: probeer op andere PC!
Gedaan, zelfde verhaal...

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W