Toon posts:

probleem met twinmos/asus combinatie of videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds het kopen van mijn systeem heb ik al problemen ermee.
specs:
Processor: 2666ghz p4
Geheugen: twinmos ddr 2x256 400mhz
Videokaart: Asus ati radeon 9600xt 128 mb
Moederbord: Asus p4v 800x
Voeding: 340 watt chieftec

Bij zware toepassingen en meestal tijdens dezelfde gebeurtenis in bijvoorbeeld het spel knight of the old republic (kotor) valt het beeld weg. Soms valt zelfs de hele computer uit en reboot deze. Bij vrijwel alle spellen blijft mijn pc regelmatig hangen in de begin filmpjes. Enkele voorbeelden zijn: c&c generals zero hour, alle battlefield versies, en alle recente need for speed versies. Het geluid gaat door als er sprake is van dat het beeld uitvalt zoals bij kotor. Ik las net dat asus moederborden niet met twinmos geheugen samenwerken. Of in ieder geval niet lekker. Kan dit hier het geval zijn of ligt het aan mijn videokaart? Of misschien zelfs iets anders?

Ik heb al een paar dingetjes gelezen over dat het mogelijk aan de combinatie van die asus videokaart met een asus moederbord kan liggen maar dan vraag ik me weer af waarom dit alleen gebeurd tijdens specifieke gebeurtenissen zoals meestal bij de opstartfilmpjes.
hartelijk bedankt voor de reacties alvast

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Geheugen kun je testen met memtest: www.memtest.org.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Hoeveel schijven heb je in je PC :?

Anders ga ik toch echt aan je voeding denken...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
340 watt is genoeg als ie niet een belachelijk aantal schijven in zn systeem heeft.

@TS: Al nieuwe drivers/bios geprobeerd?

[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 17-01-2006 18:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
sry voor de ietwat gebrekkige info. er zit 1 hdd in
heeel veel drivers voor de videokaart geprobeerd. ook de originele uiteraard. dit is de 2de voeding die erin zit. omdat ik dacht dat het aan de voeding kon liggen. maar dat verhielp niks. ik denk overigens ook niet dat het daar aan ligt, want de pc vraagt niet veel meer stroom voor beginfilmpjes in spellen.
bedankt voor de reacties zover

Verwijderd

Topicstarter
geen nieuwe bios. maar hierover heb ik asus gemailt en ze hebben gezegt dat er geen verbetering in zit die dit kan oplossen voor zover ze weten

• RoD
  • Niet online

RoD

Proberen kan geen kwaad :) Wie weet helpt het toch. Gewoon doen.

• Lennieboy83
RoD schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:57:
340 watt is genoeg als ie niet een belachelijk aantal schijven in zn systeem heeft.

@TS: Al nieuwe drivers/bios geprobeerd?
Heb ik jou wat gevraagd :? hoef je mij niet te vertellen hoor ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Lennieboy83 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:28:
[...]

Heb ik jou wat gevraagd :? hoef je mij niet te vertellen hoor ;)
Waarom geef je het dan aan als oplossing? :? De voeding is hier duidelijk niet de oorzaak.

• Lennieboy83
En dat weet jij gelijk te vertellen als je de startpost leest :?

Ik geef het aan als oplossing? goh, ik zeg alleen wat ik vermoed, omdat de TS niks hierover zei B)

Goh we hebben zelfs helderzienden hier :P

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou eerst eens proberen om er ander geheugen in te zetten, dus niet van Twinmos. Kun je vast wel van iemand lenen. Als dat het probleem niet is, kan het de videokaart zijn.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Nogmaals, test eens je geheugen met memtest, om te kijken of dat problemen geeft.

• RoD
  • Niet online

RoD

Lennieboy83 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:05:
En dat weet jij gelijk te vertellen als je de startpost leest :?

Ik geef het aan als oplossing? goh, ik zeg alleen wat ik vermoed, omdat de TS niks hierover zei B)

Goh we hebben zelfs helderzienden hier :P
Laat ik dan zeggen dat het zeer onaannemelijk is. Zeker na het lezen dat de TS al zn 2e voeding heeft.
Ik reageerde op jou combinatie van het aantal schijven in pc + het aan de voeding liggen. Alsof je daarmee aan wilde geven dat het aan de voeding kan liggen omdat er teveel schijven aan de pc hangen. Kan, maar dan moet de TS er wel erg veel schijven aan hebben hangen. Lijkt me niet bepaald logisch.

Maargoed, hier verder over discussiëren helpt de TS ook niet.
Met hieronder dus :>

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 17-01-2006 20:38 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Chill dudes :) Ontopic weer ;)

[ Voor 37% gewijzigd door BalusC op 17-01-2006 20:38 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Omdat het niet zomaar gebeurt maar bij zware systeembelasting denk ik aan een koelings- of voedingsprobleem. Hier werkt Twinmos geheugen (2x 512 MB DDR2) prima op een Asus moederbord.
Overigens, dit is een P5LD2 mobo (met Intel i845 chipset).
Ik heb hier nog geen compatibiliteitsproblemen gezien met Twinmos geheugen, op geen enkel mobo.

[ Voor 31% gewijzigd door pinockio op 18-01-2006 08:03 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga morgen nieuw geheugen kopen en dan zie ik gelijk of het dat is. zo niet dan zullen andere acties volgens die ik nog zal posten. bedankt iedereen voor de idtjes

Verwijderd

ga naar de asus site, zoek je mobo op, download the supported hardware vendors list, zoek geheugen op dat werkt op die lijst.

dan weet je in ieder geval dat het wel of niet aan je geheugen ligt.

doe een spyware and virusscan,

dan ga je verder en kijk je naar je vidkaart, wat is de temp, werkt de fan, etc etc,

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee, dat weet je dan niet. Het kan ook best brak zijn. Zoals The__Virus al 2 maal meldde: Waarom test je het niet even met memtest? Dan weet je of je geheugen brak is of niet.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:32
VIA en een 9600XT, hmm, waar heb ik dat toch eerder gezien :)

Meestal is de oplossing puur alleen het terugschroeven van de AGP Rate van 8x naar 4x. Qua snelheid ga je er vrijwel niks op achteruit, qua stabiliteit ga je er een boel op vooruit

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 08:35
Ik heb een asus bord K8V Deluxe met hier op 2 verschillende kleuren geheugen sloten.
1 gele en 2 blauwe (kan ook anders om zijn). Als ik mijn 2 twinmos geheugen dimm's in 1 gele en 1 blauwe duw dan crashte de pc meteen als ik een spel ging spelen. Stop ik het geheugen in beide blauwen dan heb ik geen problemen.

Verwijderd

Topicstarter
ik had de hoop al behoorlijk opgegeven maar ik heb veel goede tips gekregen en het lijkt er idd op dat 4x agp helpt. geheugentest doe ik nog. maar vanwege gebrek aan tijd op de betreffende computer
laat dit nog even op zich wachten. nieuw geheugen heb ik nog niet trouwens. my'coms geheugen was weer eens uitverkocht.

Verwijderd

Topicstarter
nu ik meer geheugen heb ben ik de spellen hoger gaan instellen. echter krijg ik nu bergen artifacts in in ieder geval battlefield 2. dus ik denk toch dat mijn 9600 xt te wensen overlaat. of kunnen artifacts ook door iets anders dan een videokaart veroorzaakt worden? en heeft iemand een surgestie voor wat ik moet doen in dat geval. bijvoorbeeld nieuwe coolpasta?

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik nieuw geheugen heb. crashed mijn pc bijna altijd als ik spellen speel. Kan dit alleen maar aan het nieuwe geheugen liggen of word er een bepaald ander deel van de pc nu ook extra belast?????
bedankt voor de reacties

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
hoe zit het nu met de temperaturen van je cpu/vidcard/chipseT?

Verwijderd

Topicstarter
cpu 42 max
chipset is ook niet hoog weet niet precies wat
en vid kaart maximaal 62
dat lijkt me wel wat veel maar dat durf ik zo niet te zeggen

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:04

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:15:
Sinds ik nieuw geheugen heb. crashed mijn pc bijna altijd als ik spellen speel. Kan dit alleen maar aan het nieuwe geheugen liggen of word er een bepaald ander deel van de pc nu ook extra belast?????
bedankt voor de reacties
Dan heb gelijk zoiets van, weg met dat nieuwe geheugen en gaat het dan beter?
Je had imers al AGP van 8x naar 4x teruggebracht. Was dat genoeg verbetering eigenlijk?

Overigens is het ook niet handig als je problemen hebt en je gaat dan meerdere dingen aanpassen.
Daarmee doel ik op je actie "aah meer geheugen erbij gelijk setting naar boven bijstellen".

Doe eerst het een, kijke of het werkt en dan het ander (of niet en een terugdraaien en het andere proberen). En je hebt zelf al een deel van de oplossing gegeven (extra memory zorgt voor het probleem)
Ik lees aleen niet dat je het extra geheugen er ook weer hebt uitgehaald en wat dan de resultaten zijn.

Daarnaast mag je best wel je post editten ipv 3* achterelkaar posten. Niet dat ik daar problemen
mee heb, maar anderen vinden dat wel vervelend.

[ Voor 43% gewijzigd door SpamLame op 23-01-2006 22:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet echt niet meer wat ik met de pc moet. sinds vandaag loopt ieder spel vast (Vroeger regelmatig maar niet altijd). Ik heb de chipset geupdate, de bios geflashed. Het gebeurd echt alleen maar in spellen. Kan alles doen in programma's, ik kan films kijken, etc. Maar zodra er een spel word opgestart loopt deze vast. Ctrl alt dell doet niks evenals altf4 en alttab. Ik heb gezorgt dat de videokaart meer stroom kan trekken door de brander eraf te halen. Dit werkte ook niet. De computer vraagt overigens maar 130 watt terwijl er een 340 watt voeding in zit. Dus dat zou dan denk ik niet het probleem kunnen zijn. Ik heb er vorige week wel nieuw geheugen in gezet en dat zet je wel aan het denken. Maar dan vraag ik me toch af waarom alleen in spellen de pc vastloopt. Ieder id is welkom. De videokaart staat overigens al op 4X agp. En ik heb nieuwe drivers geinstalleerd

ps Ik zal niet meer 3 keer achter elkaar posten. Had niet door dat daar sprake van was

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 19:58 ]

Pagina: 1