Via de TransIP API kun je de beschikbaarheid van domeinnamen controleren. De API is redelijk strikt en verwacht als input "domein.extensie".
Op mijn website heb ik nu het volgende form (ASCII art
):
Nu wil dit form alleen wat meer fool-proof maken. Als iemand in de input bijvoorbeeld tweakers.net invult, wil ik tweakers.net naar TransIP sturen, en niet tweakers.net.com oid:
Deze lijst is vast niet volledig, maar voor een groot deel is duidelijk hoe ik de input / output wil regelen. Ik heb alleen grote moeite om hiervoor een goede flow in mijn code te maken: wat moet ik eerst controleren, wat daarna? Hoe controleer ik of ik de extensie in de dropdown moet negeren (immers: de gebruiker heeft zelf domein.extensie ingevuld in de textinput)? Idee tot nu toe: de ingevulde string proberen te splitten op "." en daarna het laatste argument van de array vergelijken met een array met domein-extensies?
Ik heb al verschillende flarden code, zoals onderstaande regexp die controleert of een domeinnaam die naar TransIP gaat van de vorm domein.extensie is (al werkt hij niet met domein.co.uk of .com.au, etc.):
Kortweg: kan iemand mij op weg helpen met een pseudo code-flow hoe je dit gesubmitte form afhandelt? Dus: wat controleer je als eerste, wat daarna, daarna, daarna, etc.
Op mijn website heb ik nu het volgende form (ASCII art

code:
Met andere woorden: de gebruiker typt een domein en selecteert in de dropdown een extensie. In dit geval wordt tweakers.com naar transIP gestuurd en ik ontvang keurig een response.1
2
3
4
5
6
7
| +----------------------+ +-----+--+ www.|tweakers | |.com |\/| +----------------------+ +-----+--+ N.B, de HTML: <input type="text" name="domein"> <select name="extensie"> ... etc. |
Nu wil dit form alleen wat meer fool-proof maken. Als iemand in de input bijvoorbeeld tweakers.net invult, wil ik tweakers.net naar TransIP sturen, en niet tweakers.net.com oid:
code:
In principe wil ik een stukje code schrijven dat zich als volgt gedraagt (aangenomen dat .com in de dropdownbox geselecteerd is):1
2
3
| +----------------------+ +-----+--+ www.|tweakers.net | |.com |\/| +----------------------+ +-----+--+ |
waarde van de textinput | output die naar TransIP gaat |
tweakers | tweakers.com |
tweakers.net | tweakers.net |
tweakers.co.uk | tweakers.co.uk |
tweakers.foo.bar | tweakers.com (.foo.bar wordt genegeerd) |
www.tweakers | tweakers.com (dus niet www.com) |
www.tweakers.tv | tweakers.tv |
foo.tv.tweakers | foo.com |
mijn domein | xxxxx (geen output maar foutmelding illegaal karakter) |
di |< |< e onzin | xxxxx (geen output maar foutmelding illegale karakters) |
Deze lijst is vast niet volledig, maar voor een groot deel is duidelijk hoe ik de input / output wil regelen. Ik heb alleen grote moeite om hiervoor een goede flow in mijn code te maken: wat moet ik eerst controleren, wat daarna? Hoe controleer ik of ik de extensie in de dropdown moet negeren (immers: de gebruiker heeft zelf domein.extensie ingevuld in de textinput)? Idee tot nu toe: de ingevulde string proberen te splitten op "." en daarna het laatste argument van de array vergelijken met een array met domein-extensies?
Ik heb al verschillende flarden code, zoals onderstaande regexp die controleert of een domeinnaam die naar TransIP gaat van de vorm domein.extensie is (al werkt hij niet met domein.co.uk of .com.au, etc.):
PHP:
1
2
3
4
5
| $domein = 'tweakers.com'; // output ok! if (ereg("^[[:alnum:]]{1}[[:alnum:]\-]{1,63}\.[[:alpha:]]{2,4}$", $domein)) { echo 'ok!'; } |
Kortweg: kan iemand mij op weg helpen met een pseudo code-flow hoe je dit gesubmitte form afhandelt? Dus: wat controleer je als eerste, wat daarna, daarna, daarna, etc.
[ Voor 7% gewijzigd door Reveller op 17-01-2006 16:59 ]
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."