Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

welke "superdrive" voor mac mini (zelf inbouw)

Pagina: 1
Acties:

• iPiX1999
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-01 09:07
Beste apple talkers,

Ik heb een tijd geleden een Mac Mini gekocht met combodrive, maar wil er nu toch wel een superdrive in hebben. Dus rijst de vraag; kan ik zomaar een willekeurige slimline slot-in DVD+/-RW drive in mijn Mac Mini bouwen?

De search hielp mij niet verder, jammer genoeg. Ik ga het zelf inbouwen indien het mogelijk is, RAM uitbreiding was ook geen punt ;)

Alvast bedankt voor jullie moeite!

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zomaar een overweging, maar is een externe brander geen oplossing? Indien de Macmini obsoleted raakt kan je die brander tenminste zo naast een andere oplossing neerzetten.

• iPiX1999
Dat zou zeker kunnen, echter heb ik daar e.e.a. over gehoord. Zo zou je dan niet met de standaard software (iMove, iDVD) kunnen branden, en moet je Toast o.i.d. gebruiken. Klopt dit?

• Martin Sturm
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 25-01 17:50
Volgens mij klopt dat wel, maar zijn er oplossingen om dat te omzeilen. Daarnaast is deze beperkingen er volgens mij bij iLife '06 uitgehaald (tenminste dat zei Steve op de Keynote laatst).
Vanuit Finder en zo kun je trouwens wel gewoon branden volgens mij.

• SambalBij
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 26-01 15:30

SambalBij

We're all MAD here

Kijk eens naar http://www.patchburn.de/index.html
Ik zat er zelf ook aan te denken om de interne drive te vervangen voor een superdrive, maar die zijn later inderdaad niet meer bruikbaar in een andere machine. Met deze software schijn je haast iedere externe writer met de apple software te kunnen gebruiken. Heb er zelf geen ervaring mee overigens.

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• Uberprutser
  • Laatst online: 07:00
Martin Sturm schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:46:
Volgens mij klopt dat wel, maar zijn er oplossingen om dat te omzeilen. Daarnaast is deze beperkingen er volgens mij bij iLife '06 uitgehaald (tenminste dat zei Steve op de Keynote laatst).
Vanuit Finder en zo kun je trouwens wel gewoon branden volgens mij.
JA

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• iPiX1999
Tjah... Ik heb geen iLife '06. Nu we het toch over extern hebben: is het ook mogelijk om een "normale" casing te kopen en er zelf een drive naar keuze in te bouwen? Heb nog een (min of meer) overbodige DVD+/-/RAM brander in mijn PC zitten.... Zou wel geld schelen i.i.g.

edit:

net wat te laat met reageren zie ik...

Het kan dus blijkbaar voor de meeste drives. Is zeker het overwegen waard...

[Voor 24% gewijzigd door iPiX1999 op 17-01-2006 16:51]

• chem
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 17:08

chem

Reist de wereld rond

iPiX1999 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:50:
Tjah... Ik heb geen iLife '06. Nu we het toch over extern hebben: is het ook mogelijk om een "normale" casing te kopen en er zelf een drive naar keuze in te bouwen? Heb nog een (min of meer) overbodige DVD+/-/RAM brander in mijn PC zitten.... Zou wel geld schelen i.i.g.
Kijk eens naar het linkje van Operations...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Prutsky
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 26-01 16:51
Hmmm, mijn idee om mijn oude interne PC DVD brander in te gebruiken met een interface van een externe USB harddisk gaat dan waarschijnlijk niet werken denk ik met PatchBurn en iDVD. Jammer...

• Richard
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06:40

Richard

Kuru Kuru Kururin

Dus mijn NEC 1300 DVD +/- brander zou in zo'n huisje moeten werken met iLife '06? :

http://www.pczaak.nl/catalog/default.php?cPath=1_39_274

• iPiX1999
Typisch geval van "geluk bij ongeluk":

Mijn interne LG DVD brander van mijn windows bak was defect, maar onder garantie. Heb ik bij de winkel van aankoop nog mooi €35 als restwaarde teruggekregen (brander van bijna 2 jaar oud!) en meteen een externe USB 2.0 LG DVD brander gekocht. Thuis aangekomen deze aangesloten op de mac mini, patchburn toegepast, en het apparaat werkt nu met iTunes en iLife '05 (getest met iDVD)! Helemaal te gek!

[Voor 4% gewijzigd door iPiX1999 op 05-02-2006 10:24]

• ochoch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Mijn Nec 3520 werkt zonder patches al sinds aanschaf in iLife 04 én in de finder nu ook in iLife 06, let wel in een externe firewire case...
Voor die DVD brander had ik een plextor CDR 241040A, in dezelfde case, deze werkte ook zonder patches...

• Geqxon
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10-04-2010
Richard schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:30:
Dus mijn NEC 1300 DVD +/- brander zou in zo'n huisje moeten werken met iLife '06? :

http://www.pczaak.nl/catalog/default.php?cPath=1_39_274
Waren die lui niet faillet?

• vernieuwdedreft
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 28-09-2011
Deze heb ik in bestelling staan:
pricewatch: Pioneer DVR-K05L (Dual Layer, SlimLine, Slot-In, Zwart)

Past exact op de plaats van m'n combo-drive en werkt sinds de laatste update van Tiger native met alle software op de mac.

Mijn info-bron:
http://www.123macmini.com/forums/index.php

Linux is only free if your time has no value...

• Deephouse
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Ik heb onlangs een Panasonic UJ-845S besteld via e-bay voor mijn Mac Mini. Deze drive kan ook dvd ram branden.

€ 111,- inclusief verzenden.

[Voor 9% gewijzigd door Deephouse op 14-02-2006 21:37]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True