[XP] pingen van A wel naar B, niet van B naar A

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Ja, deze titel is wel vaker geweest, maar met de oude threads wordt mijn probleem niet opgelost. Heb de search, google, windows help en weet ik veel wat allemaal al gebruikt dus :)

Ik kan vanaf de ene computer wel de andere pingen, en bestanden sharen etc, maar vanaf de andere computer niet bij de ene. Ik kan daar dus niet pingen, en ook niks sharen.

Verder is mijn netwerk alvolgt opgebouwd: Internet wordt gedeeld door een server (ip aders 192.168.1.1) en daaraan hangen 2 computers onder XP met de adressen 192.168.1.2 en 192.168.1.3. Ik kan de laatste en de server dus wel pingen vanaf de computer met IP 192.168.1.2, maar vanaf de server of vanaf de computer met ip 192.168.1.3 kan ik niet de computer pingen met 192.168.1.2.

Wel heb ik op elke computer gewoon internet. NetBui van die XP cd heb ik geinstalleerd, maar ook dat heeft geen resultaat.

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 15:46

edwardVdV

I shall say this only once!

Heb je een firewall geïnstalleerd staan op PC A (die het ICMP protocol (192.168.1.2) en dan specifiek het "echo reply" gedeelte) blokkeert?

[ Voor 11% gewijzigd door edwardVdV op 17-01-2006 16:08 ]

Knockwurst.

• burlapp
Nope, gewoon standaard XP SP2 firewall, die staat wel aan, maar echo requests mogen wel van binnen geaccepteerd worden.

Bovendien zal anders de bestands uitwisseling het gewoon wel moeten doen toch?

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 15:46

edwardVdV

I shall say this only once!

Okee korter door de bocht dan: bij uitschakelen van firewall blijft de problematiek bestaan?

Knockwurst.

• burlapp
Ja, dan blijft het bestaan. Het is sowieso geen probleem van de firewall dus. Ik had dat al gedaan, maar vergeten te melden.....

Maar het vreemde is dus dat van A (192.168.1.2) ik wel kan pingen naar alle andere machines, en ook bestanden kan down en uploaden. Net als internet doet het.

Maar andersom is A niet benaderbaar. Niet via Ping, bestandsdeling, en ook remote desktop o.i.d. doet het niet. Alsof hij dus niet bestaat...

Maar het rare is, dat het vroeger wel gewerkt heeft. Computer B gebruik ik bijna nooit in combinatie met A, maar nu moet ik daarop werken, via remote desktop op A. Vandaar dat ik het een tijd niet opgemerkt had. Dit is echter al zo lang geleden, dat het onmogelijk is om alle programma's na te lopen die ik in de tijd geinstalleerd heb. En dan te kijken welke de oorzaak zou kunnen zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door burlapp op 17-01-2006 16:37 ]

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-03 22:01
Zitten beide computers in hetzelfde subnet?

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• burlapp
Jep, 255.255.255.0

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-03 22:58
Kan de server de pc wel pingen?

• burlapp
Nope, server geeft als response:

--- 192.168.1.2 ping statistics ---
1 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 0ms

Ook niet dus, ook niet met meerdere pings

Er schiet me opeens binnen: kan Spybot search 'n Destroy dit veroozaken? Dat heb ik wel een tijdje geleden geinstalleerd. Of is dat onmogelijk. Ik neem eigenlijk aan dat dit het niet is

[ Voor 35% gewijzigd door burlapp op 17-01-2006 16:56 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:07
Gebruik eens tracert in cmd en kijk waar het knelpunt zit.

• burlapp
Bij tracert krijg ik geen moer

* * * timeout bij opdracht

Bij het pingen van de andere adressen krijg ik wel output.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:07
Das inderdaad ook logisch. Dacht er even niet bij na. Op een netwerk wordt namelijk de router gewoon overgeslagen en gaat deze rechtstreeks naar die pc. Tja dan weet ik het ook niet.

• burlapp
hmm, dat is jammer. Iemand anders toevallig een idee??

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:15
never mind verkeerd gelezen..

[ Voor 91% gewijzigd door salvador4 op 17-01-2006 23:09 ]

• burlapp
Maakt niet uit. :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het is een beetje offtopic en flame-like, maar ik ben veel vage problemen tegen gekomen met ICS. Ik neem aan dat 192.168.1.1 (je server dus) XP (Sp2?) draait?

Ik zou sowieso overgaan tot de aanschaf van een router in dat geval, dat is goedkoper dan een PC die dag en nacht aan staat om 2 andere PC's van internet te voorzien ;-)

Heb je nog wat meer info over je netwerk, hoe zitten de 2 PC's aan je 'server' verbonden? Heeft dat ding 2 of 3 netwerkkaarten, of gebruik je een switch? En op welke manier deel je het internet?

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 18-01-2006 09:28 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• burlapp
Ik gebruik geen windows maar linux (clarkconnect) op mijn server. En ach, zoveel stroom zuipt ie ook niet (volgens mij iets van max. 80 watt). Het is een oud beestje, geen 400 watt jetser.

Daarnaast draai ik er ook een aantal sites en een ftp op. Dus hij staat toch al aan. Maar de verbinding is alsvolgt:

Internet ---- Server (linux) (192.168.1.1) ----- Switch --- ---- Compu 1 (XP sp2) 192.168.1.2
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . \-------Compu 2 (XP sp2) 192.168.1.3

----
ow, server heeft dus 2 netwerkkkaarten. 1 voor inkomend, 1 voor uitgaand.

[ Voor 27% gewijzigd door burlapp op 18-01-2006 12:54 ]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

* stop er een nieuwe nic in
* verwissel is de kabels (ivm kabelbreuk)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vreemd. Je zou haast gaan denken dat er een nic kapot is.
burlapp schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 12:52:
Ik gebruik geen windows maar linux (clarkconnect) op mijn server. En ach, zoveel stroom zuipt ie ook niet (volgens mij iets van max. 80 watt). Het is een oud beestje, geen 400 watt jetser.

Daarnaast draai ik er ook een aantal sites en een ftp op. Dus hij staat toch al aan.
offtopic:
Server 24/7 aan laten staan kost:
Vermogen: 80 W = 0.08 kWh = 0.08 kW per uur
Tarief: 1 kWh kost minstens 15 cent (met Energiebelasting nog iets meer)

Rekensom: 0.08 (kWh) * 0.15 (euro) * 24 (uur) * 365 (dagen) = €105,- per jaar.
Daar kan je iets van drie routers van halen :P. Maar goed, jij host ook nog websites.

• burlapp
Nou, hij doet het weer. Heb de NIC in een ander slot gepropt, en heb Cisco VPN client ervanaf gegooit. Dit heeft na 2x gewerkt.... :?

• burlapp
Laatmaar.....

[ Voor 97% gewijzigd door burlapp op 18-01-2006 22:15 ]

• burlapp
Hmmm, ben er nu achter gekomen dat het hele probleem dus niet aan mijn NIC of UTP kabels lag, maar aan het programma VPN Client van Cisco.

Ik gebruik dit programma om een VPN verbinding met de TU Delft te leggen, maar zodra ik dat dus installeer is mijn computer niet meer bereikbaar van buiten af. Ik heb al flink lopen zoeken naar een oplossing, maar kon geen instelling vinden wat dit kan voorkomen.

Weet iemand of dit te verhelpen is??

---
sorry voor de dubbele post... Foutje, het is nog vroeg

[ Voor 7% gewijzigd door burlapp op 19-01-2006 09:46 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Er zit voor zover ik weet een firewall in die client, die je uit kunt schakelen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03 22:11

Sa1

VPN clients hebben inderdaad wel eens de neiging om alles te blokkeren. Ik had dit met Symantec VPN. had ik remote geinstalleerd, maar toen werd de verbinding ineens verbroken. Moest ik helemaal 100mbr lopen en een trap af!!!!

Ligt een beetje aan de instellingen die gedaan worden in de CiscoVPN client. Ik kan me heugen (vroeger), dat wij ook een CiscoVPN client gebruikte naar een klant. Dit was een pc gewoon aan het netwerk, waar een ISDN kaart in zat. Waneer de VPN opgezet werd was de pc niet meer benaderbaar via LAN. Dit was zo ingesteld op de Server.

Vraag is dus of je op het moment van 'pingen' verbinding hebt, is dat zo, dan is er waarschijnlijk weinig aan te doen. Heb je geen verbinding, dan zou het een lokale instelling kunnen zijn.

Dat hij bij ons wel benaderbaar was, zou ook kunnen liggen dat de verbinding waarover de VPN 'gaat' lopen, fysiek een andere kaart was dan de netwerkkaart.

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
burlapp schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:46:
Hmmm, ben er nu achter gekomen dat het hele probleem dus niet aan mijn NIC of UTP kabels lag, maar aan het programma VPN Client van Cisco.

Ik gebruik dit programma om een VPN verbinding met de TU Delft te leggen, maar zodra ik dat dus installeer is mijn computer niet meer bereikbaar van buiten af. Ik heb al flink lopen zoeken naar een oplossing, maar kon geen instelling vinden wat dit kan voorkomen.

Weet iemand of dit te verhelpen is??

---
sorry voor de dubbele post... Foutje, het is nog vroeg
Ik weet niet hoe het met die VPN van Cisco gaat maar hier op het bedrijf moet ik in de firewall expliciet een regel aanmaken voor gebruikers die via VPN ingloggen zodat hij tijdens zijn VPN verbinding nog kan surfen. Misschien dat er voor jou geen zo'n regeltje aangemaakt is op de firewall van TU Delft.

• burlapp
Het was idd. de firewall van de VPN client zelf. Vroeger stond deze standaard uit, maar na een update niet meer.

Vandaar dat na een update een tijdje terug ofzo, mijn computer niet meer bereikbaar was. De firewall kan uitgezet worden via: Options --> statefull firewal (always on) en deze dus uitschakelen ;)
Pagina: 1