kabel minimale ping

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 19:44
De laatste periode heb ik wat 'problemen' met m'n kabel verbinding. Het is niet bijzonder ernstig maar ik vraag me gewoon een paar dingen af.

'Vroeger', had je op Texel Multiweb als kabel provider. Ik kan me heugen dat ik naar q3 servers als a2000 en cistron altijd een ping van gemiddeld 5 tot 10 had. Na heel veel geklier (overnames door Sonera, Multikabel, Tiscali, ondercapaciteit enz enz) zijn we uiteindelijk uitgekomen bij Kabeltex (lokale provider, welke de prijzen en snelheden meet aan Multikabel).

Ik ben in de tussentijd gaan studeren in Alkmaar, daar heb ik lange tijd TweakDSL gehad als provider (ADSL via BBned), daar had ik naar de q3server van xs4all eerst altijd een ping van 15, later toen de Dslam vervangen was door een alcatel altijd ping 5 tot 10.

Nu woon ik weer op Texel. Heb al weer enige tijd Kabeltex, en ben er best wel tevreden over. Haal best vaak m'n 8mbit en altijd m'n 1mbit up. Alleen sinds kort is dus m'n ping van gemiddeld zo'n 20ms gestegen naar 30 tot 40ms. Dit is kort na de laatste stijging van de snelheden (van 4mbit naar 8mbit).

Ik heb hier een mail over gestuurd en ze komen morgen langs om wat tests te doen, had niet gehoeven maar ze wilde het graag, vind ik verder prima als ze dat graag willen.

Vriend van me die woont zo'n 100mtr van mij vandaan en heeft de 8mbit verbinding van KPN direct DSL. Die heeft naar dezelfde server als ik ping 30 heb, ping 6, met ADSL dus.

Van hem om 15:45 uur:
code:
1
2
100 packets transmitted, 100 received, 0% packet loss, time 108023ms
rtt min/avg/max/mdev = 5.651/6.870/33.297/3.229 ms

Van mij om 15:49 uur:
code:
1
2
100 packets transmitted, 100 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 9.7/19.2/80.8 ms

Mijn vraag is concreet eigenlijk, kan een kabel verbinding aan de lage ms komen van ADSL icm een alcatel Dslam?? Ik meen me ook te herinneren dat 'vroeger', a2000 gebruikers (later weer UPC / Chello) extreem lage pings hadden. Of is die ping 20 gemiddeld as low as it gets?

Heeft iemand hier enige vorm van zekerheid over....

ps. ik weet dat het best meevalt gemiddelde ping van 20, maar dit is natuurlijk wel tijdens redelijk rustige uren.

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
ik heb met @home (zwolle) in somige games (oude cs vooral) een ping van 10-20, ik heb eens een clangenoot gehad die (ook met @home) zijn ping wist te tweaken naar 1 (één)

het dus wel mogelijk om een lage(re) ping dan adsl te krijgen

[ Voor 16% gewijzigd door BasieP op 17-01-2006 15:55 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 17:38
BasieP schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:54:
ik heb met @home (zwolle) in somige games (oude cs vooral) een ping van 10-20, ik heb eens een clangenoot gehad die (ook met @home) zijn ping wist te tweaken naar 1 (één)
yeah right, 1ms.

kabel is nu eenmaal trager dan adsl, dat is algemeen bekend.

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-02 18:20
Ik heb gehoort dar als je pings hebt van 5 of minder dat je dan een soort pinghack hebt... Die laat een andere ping zien dan je werkelijk hebt.

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-02 14:21
Zelf heb ik @Home breedband, kabel dus, en heb net een pingtest uitgevoerd, en haal een gemiddelde van 11 ms. best snel zou ik zo zeggen, en een stuk lager dan een aantal ADSL-verbindingen die vrienden van me hebben.

ADSL kan dan wel in theorie sneller zijn, het moet dan natuurlijk ook door de providers zo aangeleverd worden dat het ook daadwerkelijk sneller is... (lagere ping etc.)

• Sa1
Jokuh schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:03:
Ik heb gehoort dar als je pings hebt van 5 of minder dat je dan een soort pinghack hebt... Die laat een andere ping zien dan je werkelijk hebt.
Ik weet dat pings sowieso niet zo heel veel zeggen. Ping requests vaak gedropt wanneer het te 'druk' is. Een ping'hack' lijkt me dan weer wat overdreven. Pings geven echter wel een globaal idee over de vertraging naar een internet locatie.

De pings die ik heb uitgevoerd zijn beide van linux machines, zonder gebruik van 'pinghacks'.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
boeiend, ping van 20 a 30 is nog meer dan prima te spelen. Ik zou me d'r niet te druk om maken hoor.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Sa1
Luuk1983 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:36:
boeiend, ping van 20 a 30 is nog meer dan prima te spelen. Ik zou me d'r niet te druk om maken hoor.
Op dit soort antwoorden zit ik dus niet te wachten. Prettig zou zijn als je het stukje wat ik geschreven heb even doorleest, dan zie je dat ik het ook niet heel erg vind, en dat ik me alleen afvraag waarom dit dus kan.. en waarom het 'vroeger' wel snel kon zijn..

plus dat ik me er wel aan kan storen dat ik de ene keer een ping van 10 heb naar de server en een andere keer ping 30. Ik vind een verschil van 20 ms erg merkmaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Sa1 op 17-01-2006 16:40 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Inderdaad. Ping 40 is nog makkelijk te doen.
Veel spelers maken zich te druk om hun ping (imho) een verschil van plusminus 8ms betekent een verandering van ongeveer 4.8UU tijdens een dodge, en dat is minder dan 1/10 van de breedte van een spelers collisie cilinder.
Dit geld voor UT99, maar ik schat dat het voor veel andere (met name FPS) spellen niet veel anders zal zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Kawaii op 17-01-2006 19:00 ]

Pagina: 1