Toon posts:

[XP] Weergave van mappen op een netwerk*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over het weergeven van mappen op een netwerk. Ik heb namelijk een map met albums (submappen) geshared, en die heb ik op mijn eigen computer als miniatuurweergave ingesteld. Ik zou graag willen dat als je via een andere computer die map opent op het netwerk, dat alle submappen in miniatuurweergave worden weergegeven.

Ook als je het handmatig insteld (Beeld->Minatuurweergave) en een submap opent om vervolgens weer naar de vorige map te gaan zie je weer de pictogramweergave. Ik heb "De weergave-instellingen van elke map opslaan" gewoon aangevinkt staan in mapopties.

Misschien weet iemand of/hoe dit mogelijk is...

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dit wordt voor zover ik weet per gebruiker opgeslagen.

Ik zie hier op het netwerk wel eens mensen in dezelfde netwerk-mappen bladeren als ik, maar zij hebben altijd een andere layout.

Ik heb alles altijd op Lijst-weergave staan, maar bij hen zie je dan bijvoorbeeld "Pictogrammen".

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook ingesteld dat de mappen in groepen worden weergegeven (Pictogrammen schikken op -> In groepen weergeven) en dat zie je wel telkens als je de map opent op het netwerk. Dan zou het in principe toch ook mogelijk kunnen zijn dat de weergave wordt opgeslagen?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:46:
Ik heb ook ingesteld dat de mappen in groepen worden weergegeven (Pictogrammen schikken op -> In groepen weergeven) en dat zie je wel telkens als je de map opent op het netwerk. Dan zou het in principe toch ook mogelijk kunnen zijn dat de weergave wordt opgeslagen?
Ja, dat zie jij. Maar als je diezelfde map op een andere computer bekijkt?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Dan zie je gewoon een pictogramweergave. Toch vind ik het vreemd, want als ik van iemand anders een map open, zie ik soms toch echt een miniatuurweergave. Als ik zo'n map open en weer op 'vorige' klik, zie je wel weer de pictogramweergave. Het moet dus wel mogelijk zijn, maar alleen als je de map voor het eerst aanklikt. Misschien komt het door windows dat ie af en toe de weergave verandert, maar ik zou toch denken dat het wel moet kunnen. Het is verder geen groot probleem natuurlijk, maar als er toevallig een programmaatje voor is zou het wel mooi zijn.

Verwijderd

dat komt omdat dat op jouw pc zo staat ingesteld. Als je via een andere pc die mappen benaderd, ligt het er maar net aan wat er op jou account op die pc staat ingesteld voor weergave

springt het beeld ook op pictogramweergave als je extra--->mapopties--->weergave, voor alle submappen toepassen doet?Lijkt me sterk

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 16:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dus... Maar in ieder geval bedankt

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:04
Misschien zou je dit middels een scriptje in kunnen stellen als je een beheerder omgeving hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens rondvragen. Ik zit op het netwerk van de Universiteit Twente, dus ik weet niet of ik dat in kan stellen, aangezien ik gewoon één van de vele gebruikers ben.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Over welk OS hebben we het hier? Dan zet ik dat nog even in de topictitel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP, met service pack 2.
Pagina: 1